Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Als je goed leest wat er hier over hem verteld wordt, dan zie je dat dat het klassieke systeem tegenspreekt, de principes lijken hetzelfde, maar zijn het niet.
Verder is meneer de bodt bijzonder in bespelen van mensen die zelf te weinig weten en/of kunnen. Daarmee verdient hij zijn geld. Buiten bokt is hij nauwelijks bekend.
Desiree"]
[quote="Anoukie schreef:Blijft mijn vraag openstaan, dus stel ik hem maar voor de 3e keer:
Zou JIJ een paard kopen met 3en of 4en voor de straalbenen???
Pipo schreef:Inmiddels heb ik nog steeds geen antwoordt op mijn vraag gehad, die hierboven staat.
Maar wat ik ook zo vreemd vind, is dat we het over spiergebruik hebben, want dat is het voornamelijkste probleem met rechtrichten, spieren moeten opgebouwd worden, spieren die altijd scheef zijn geweest, zijn niet zomaar in een half uurtje recht ( langer) te krijgen, verdiep je ietwat in het spierenstelsel van zowel mens als dier, dan zul je merken, dat als je spontaan in een andere houding moeten lopen, dat dat niet zomaar gaat, die spieren moet je trainen, daardoor worden ze langer of korter, maar dat is niet haalbaar in een half uurtje. Dus ik blijf het onmogelijk vinden om in een half uurtje je paard die volkomen scheef is, recht te richten. Daarom zeer ongeloofwaardig.
Pipo schreef:Desiree, Cor Loeffen heeft jaren lang in de hengstenkeuringcommisie gezeten, meerdere grote ruiters hebben bij hem gelest.
En hij zit niet op een lijn met adb, hij vind het namelijk de normaalste zaak van de wereld, het rechtrichten van het paard. En hij profileert zich niet als goeroe, zoals adb doet.
Anoukie schreef:Ja, o.a. aan DA kosten wanneer dat niet gekeurde paard niet rad blijkt te zijn. Dan laat je eventueel toch foto's maken achteraf, en die kosten heb je dan toch nog. Of aan de hoefsmid, want die kan er misschien ook nog wel iets van maken. Ohw ja en niet te vergeten aan medicijnen die de pijn kunnen onderdrukken,.....
Vergeef me mijn cynisme,
kenomaxbe schreef:Bij mijn paardje is vorig jaar ook hoefkatrol vastgesteld (duidelijk zichtbaar op de foto's). Met een speciaal beslag en hem (vooral in 't begin) een beetje te sparen is hij nu prima. Hij werkt gemiddeld 4 keer in de week, ..... Hij werkt uitstekend ! Wat mij vreselijk stoort aan ADB is dat hij op een oneerlijke manier de belangstelling naar zich toe trekt door te beweren dat hoefkatrol niet bestaat !!!! .....Gelijk welke goeie instructeur had dit paard ook wel goed gekregen, zonder te gaan verkondigen dat hij het paard op miraculeuze wijze verlost had van HKT ! En dit neem ik ADB kwalijk. Die man kan wel iets, hij kan verreden paarden goed brengen, dus er is werk aan de winkel voor mensen zoals hij, want verreden paarden zijn er genoeg, maar ik vind niet dat hij dit kan doen onder het mom van dat hij de paarden verlost van hun "HKT" !
Anoukie schreef:[Vergeef me mijn cynisme, maar ik gok zo dat je een paard hebt dat niet helemaal in orde is qua gezondheid. Daar is op zich niets mis mee, maar ga nu dan niet MIJ belachelijk lopen te maken omdat IK in twijfel trek of je dan met de juiste motieven naar een persoon als AdB luistert. Misschien WIL je wel te graag dat hij gelijk heeft,........
[/quote]
Lusitano schreef:Lovely, waar zit volgens jou dan het ei van columbus en wat zijn de duidelijke verschillen?
Voor Antoine is het beginsel van het rechtrichten het gewicht verdelen over vier benen zodat het paard niet op de binnenschouder valt. Zet jij dan alleen de voorhand voor de achterhand en noem je hem dan recht?