Paard steigert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Paard steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:34

Ptries schreef:
Ja heb ik. Heb jij mijn reacties ook goed gelezen?? Ik wilde met mijn post alleen aangeven dat het niet buitenkomen niet de oorzaak HOEFT te zijn gezien de reacties op de laatste pagina. Daarna werd daarop doorgegaan en heb ik het nog wat toegelicht.

Tja toch eerst maar aan de basisbehoeften van het paard voldoen, en dan kan je altijd nog verder kijken naar andere oorzaken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:17

Precies!!! OK dan!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:49

Ja

Maar goed, laten we niet gaan preken. Hebben we genoeg gedaan.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:34

Het is idd zoals het is!
Als je een probleem hebt en je vraagt om advies en mensen geven dat op alle mogelijke manieren en er wordt vervolgens niet veel mee gedaan, moet men de consequenties daar maar van ondervinden!
Heel vervelend, maar wel de realiteit!
Succes met het 'probleem'!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:26

Het jammere is alleen dat het paard in dit geval de consequenties moet ondergaan!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:30

Ja, dat is het zeker!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:32

nickynicole schreef:
anneliesdj schreef:
Corrigeren is ALTIJD op zijn plaats!! Als het paard steigert brengt hij de ruiter en in mindere mate zichzelf in gevaar, dat is NOOIT te tolereren, om watvoor reden hij het ook doet. Ik vind dus dat corrigeren altijd op zijn plaats is, of hij nu bang, boos, dwars of wat dan ook is.

Als voorbeeld; een paard wat jou geen voetje wil geven, om watvoor reden dan ook (pijn, dwarsheid) geeft ook hints, als jij die negeert, om watvoor reden dan ook, kan het zijn dat hij uithaalt. Tolereer jij dat dan?

Dus als het jouw schuld is mag je ook coriigeren...... Ik zou maar eerst aan jezelf gaan werken voordat je je paard gaat straffen

Als jouw paard een wond aan zijn been heeft wil jij die dan behandelen of zeg je 'laat maar wegrotten want hij heeft liever niet dat ik eraan zit'?

Of het nu wel of niet de schuld van de ruiter/verzorger is dat hij uithaalt, dat maakt niet uit. Het paard moet accepteren dat jij zijn meerdere bent en dat hij dus naar je luisterd. Doet hij dat niet dan kun je dus nooit dingen doen waar hij het niet mee eens is en dus oa ook geen wonden behandelen.

Blijkbaar vind jij het niet erg om door je paard het ziekenhuis in gemept te worden, jouw paard mag immers wel laten voelen wanneer hij het ergens niet mee eens is.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:00

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:41

TS, hoe gaat het nu met je? En met je paard?

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 08:53

is in de omgeving geen stal waar hij buiten kan al is het maar een halve dag

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:36

hoii dames !!
ik loop ook wel tegen dit probleem op.. als mijn pony ergens niet langs wil dan steigert ze en draait ze zich om. dit doet ze de laatste tijd steeds vaker.. vind het moeilijk om hiermee om te gaan. maar ik snuffel dit topic even door en kijk of ik wat tips kan gaan uitproberen.. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:39

shyla schreef:
hoii dames !!
ik loop ook wel tegen dit probleem op.. als mijn pony ergens niet langs wil dan steigert ze en draait ze zich om. dit doet ze de laatste tijd steeds vaker.. vind het moeilijk om hiermee om te gaan. maar ik snuffel dit topic even door en kijk of ik wat tips kan gaan uitproberen.. Lachen

Lijkt me probleem van ander kaliber...

Misschien achter paard aan laten lopen die niet staakt voor die voorwerpen? Anders: Goed benen eraan houden, desnoods tik met de zweep achter je kuit? Keer flink mopperen? Helpt dat?

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:03

ook met een ander paard erbij doet ze dit. heb al van alles geprobeerd. ze wil dan gewoon echt niet verder. heb er al een keer een zweep aan gehad. en dan terug rijden en in draf proberen dat punt te passeren maar dit werkte ook voor geen meter. ze gaf geen kik en bleef stil staan. of ze vliegt de lucht in.. en heb al flink gemopperd ben echt zo boos op haar geweest, zelfs zo boos dat ik er later gewoon spijt van had. ze was wel flink onder de indruk maar voelde me er zelf zo diep ongelukkig onder.. voelde me gleijk een slechte eigenaar...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:05

Loopt ze aan de hand met je mee langs enge voorwerpen?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:08

detour schreef:

Het gaat slecht met ons, ik heb vandaag ook besloten om een ander baasje voor hem te gaan zoeken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:11

Jeetje, meid, dat is een heftige beslissing, maar voor jouw veiligheid misschien beter...
Maakt het je uit waar ze terecht komt?...Ik hoop dat iemand verliefd wordt op je dier en ermee door een deur kan..

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:12

jah ze loopt wel mee aan de hand.. normaal loopt ze ook altijd overal langs. ze is zooo verkeersmak. nergens bang voor. soms vind ze iets wel eng, maar loopt hier dan dapper langs waarna ik haar natuurlijk goed beloon dat ze zo braaf is geweest. ik maakte altijd hele buitenritten met haar. en zo ineens is ze gaan steigeren. omdat ze niet verder wil ofzo.

@ UpToDance Wat vervelend dat het niet meer gaat zo :S is er niets meer wat je kan proberen ?? lijkt me wel heel vervelend dat het zo gaat..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:13

Verward is het zo erg dan?! Verward

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:16

UpToDance schreef:
detour schreef:

Het gaat slecht met ons, ik heb vandaag ook besloten om hem weg te doen. Dit gaat niet meer zo..

oei dat ie een behoorlijk moeilijke keuze..
Wanneer gaat hij weg?
Hoe oud is hij?
Is het een hengst of ruin?
Hoelang heb je hem al?
Sorry als je dit al ergens op het topic geschreven hebt.
Ik verzorg nu zelf een mini appaloosa merrie van ruim 2 jaar. Echt een pittig paardje. Ik ben heel lang bezig geweest om de juiste aanpak voor haar te vinden. Vandaag heb ik het gevonden! Ik moet zelfverzekerd en gerustellend en vooral heel positief en overkomen. Ik heb vandaag een schriktraining gedaan. Met een grote bal, een laken een vlag een paraplu, crepe papier, en een plastic zak. Ze vond het eerst erg eng. Maar toen hebben we onze andere verzorgpony erbij gehaald en voor laten lopen over de doek heen, daarna durfde zij ook. steeds stapje voor stapje en bij elk stapje uitbundig belonen (met clickermethode). Ze durfde op gegeven moment alles. Daarna heb ik nog met haar aan de hand gesprongen wat ook super verliep. Als je nog vragen hebt, wil ik je maar al te graag helpen Knipoog

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:20

Het is niet alleen het steigeren, alleen daarom zou ik hem nooit weg doen.
Hij is gewoon zo moeilijk met rijden en hij blijft moeilijk. Zo gaat het al een jaar lang en ik ga er nu al 3 á 4 maanden met tegenzin op. Ik vind het écht niet meer leuk en me paard ook niet. Dus denk dat dit beter is voor ons alle twee. Ik kan het nog wel langer aan gaan kijken maar dat doe ik nu al zo lang.
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 09-12-07 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:21

UpToDance schreef:
Hij is gewoon zo moeilijk met rijden en hij blijft moeilijk. Zo gaat het al een jaar lang en ik ga er nu al 3 á 4 maanden met tegenzin op.
Ik vind het écht niet meer leuk en me paard ook niet. Dus denk dat dit beter is voor ons alle twee.

Sterkte!!!! Ach gut

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:29

UpToDance schreef:
Hij is gewoon zo moeilijk met rijden en hij blijft moeilijk. Zo gaat het al een jaar lang en ik ga er nu al 3 á 4 maanden met tegenzin op. Ik vind het écht niet meer leuk en me paard ook niet. Dus denk dat dit beter is voor ons alle twee. Ik kan het nog wel langer aan gaan kijken maar dat doe ik nu al zo lang.

Heb je welleens freestylen geprobeert?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:32

saskiakefie, volgens mij is Up to dance een beetje klaar met haar dier...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:34

Sterkte ermee! OK dan!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:44

Bedankt, vooral jij Detour! Ja