Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hollybolly schreef:ben ik met je eens wildwingsje moet het zien als een zweep, die je aan beide kanten vastpakt en dan buigt. je krijgt dan een mooi rond boogje in je zweept. voor het paard nageeflijk, achterhand er netjes onder. als je met je been je paard niet het teken geeft de achterhand er actief onder te zetten en goed voorwaarts te zijn, kan je van voren nooit de onspannen aanleuning krijgen.
Hollybolly schreef:op een volte gaan rijden, lekker ontspannen en goed stelling vragen, zodra je pony het bit opzoekt met je handen wat meegeven zodat ze gaat zakken. belonen en weer wegrijden
Mijnviera schreef:Ik heb met Viera het zelfde toegepast als wat ik hierboven geplaatst heb,
en het is zeker goed gelukt.
Ik hoef nu alleen maar haar achterhand aan het werk te zetten
en ze komt al naar beneden.
Ik ga voor je duimen dat het bij jouw paardje ook gaat werken.
Ik ben benieuwt
Laat je het weten?
Hollybolly schreef:omdat er talloze topic worden opgestart over HELP ik kan mijn paard niet aan de teugelrijden, is het misschien een goed idee om hier even centraal de problemen voor te leggen, zodat ervaren mensen je kunnen helpen. Anders moet iedere keer weer hetzelfde worden uitgelegd.
Stel hier je vraag en je krijgt antwoord
LisaB schreef:Hollybolly schreef:omdat er talloze topic worden opgestart over HELP ik kan mijn paard niet aan de teugelrijden, is het misschien een goed idee om hier even centraal de problemen voor te leggen, zodat ervaren mensen je kunnen helpen. Anders moet iedere keer weer hetzelfde worden uitgelegd.
Stel hier je vraag en je krijgt antwoord
De opzet: Aan de teugel rijden klopt bijvoorbaat al niet. Het paard is aan de teugel als je druk hebt en je het paard kunt sturen en een ophouding kunt maken.
Je wilt het paard nageefelijk rijden.
Dit is dus een topic over het nageefelijk rijden.
WildWings schreef:Aan de teugel en nageeflijk en in de krul zijn allemaal andere dingen, dus LisaB heeft wel gelijk.. feit is dat veel mensen 't begrip 'aan de teugel' gebruiken ipv 'nageeflijk/nagevelijk'.. en dat die mensen dus niet kijken bij 'centraal: problemen met de nageeflijkheid' maar een ander topic aanmaken want nou juist niet de bedoeling is