) ) kunnen weggeven.Het moet ook niet zoiets zijn dat je je dan veiliger voelt op een paard, want dan kun je net zo goed niet opstappen!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) ) kunnen weggeven.

KiWiKo schreef:
hier een 4 jarige Neostan X ferro een paar maanden onder het zadel......
de slof zit aan de zijstoten vast
ik hou heel veel van mezelf
Sindsdien ook BP aan op die rotzakjes...
en als ik het even niet vertrouw gaat de slof om EN de BP aan
KiWiKo schreef:hihi bij deze wel![]()
![]()
ik hou heel veel van mezelf
)
leonora2 schreef:Dit een een moeilijke discussie. Heb regelmatig GP-ruiters met slof zien trainen, was ik echt niet enthousiast over, maar goed, denk dat zij er meer verstand van hebben. Rij thuis alleen met slof op een ernstig bokmonster, voor de rest wordt het ding niet gebruikt. Hebben wel een paard staan dat als vierjarige onwijs in de krul is getrokken en die nu duidelijk problemen heeft met nageeflijkheid, 'slofnek' noemde een osteopaat het

Esprietje schreef:Las in de Hoefslag een interessant artikel met Tineke Bartels over rond en diep rijden. Zij is voor de nageeflijkheid eerder een voorstander van een Thiedemanteugel of een stootteugel. Maar ze geeft zelf ook toe, dat ze bij een jong paard met veel bravoer, ook wel eens een slofteugel gebruikt. Echter niet om na te geven, maar meer voor de veiligheid.