Michelletje schreef:Zep schreef:ik zie liever iemand een paard met een slofje fijn rond krijgen, waardoor de ruiter ook op zijn eigen houding en zit kan concentreren dan dat een het pluk-bende word met een paard dat hoe langer hoe meer als een banaan de verkeerde kant op gaat lopen, waar die ruiter al helemaal niet meer op kan zitten, etc etc...
Juist een elastiek of een slof kan een combi een keer door een dood punt heen helpen waardoor zo'n vicueus cirkeltje een keer doorbroken kan worden.
Helemaal mee eens! Ik denk dat het duidelijk is... Iedereen heeft een eigen mening over een slof. Ik denk dat het wel degelijk paard en ruiter kan helpen, maar dan moet hij wel op een goede manier gebruikt worden.
Het gevaar van een slofteugel is: wanneer een ruiter geen onafhankelijke zit heeft, hij beter zijn paard met een elastiek kan rijden, want als je zit niet goed is heb je bijna altijd een onrustige hand. En iedere "ruiter" die goed na denkt en niet pesoonlijk wordt maar heel goed nadenkt, die kan mij hier in volgen. Ik wil even nog zeggen ik bedoel niet dat jullie hier op bokt niet nadenken kunnen,zo bedoel ik het niet. Men moet niet denken dat ik nog nooit in mijn ruiterleven een slofteugel benut heb, maar men moet niet er te makkelijk over schrijven.
Zoals: in de krul trekken enz......
Als ik zeg men kan beter een paard in de houding rijden met Stang en Trens, dan krijgen we ook elle lange verhalen hierover.
Mischien leuk voor een nieuw Topic.

en de TS misschien ook wel mar dat maak ik niet op uithaar verhaal.