Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aqua8horse schreef:Corneli: Zou het een optie kunnen zijn om in plaats van een hulp sterker te maken (tot lomp toe)
Aqua8horse schreef:Het probleem wat ik met Go & Ho heb is dat men in mijn ogen vergeet dat een paard een lengte en een breedte balans heeft.
Katja schreef:Ik denk dat ieder lijf zijn eigen problemen heeft. Wat voor mij heel erg belasted is Aqua is voor jou misschien geen probleem en andersom.
Ik kan bijvoorbeeld wel een hele stal leegscheppen maar niet opstrooien, vreemd maar waar.
Een goed zadel is heel erg belangrijk juist omdat je dan gemakkelijker in de juiste houding zit.
Het voltes rijden met 1 hand heeft niets met go & ho te maken. De insteek is meer dat als jij aan je paard aangeeft een volte te willen rijden (met wat voor hulp dan ook) dan moet je paard op die volte blijven lopen tot jij aangeeft dat hij weer rechtuit moet.
Aqua8horse schreef:Het rijden op deze manier klinkt al even geweldig als dat het is!!!
Op alle nievau's werkt dit of je nu in de B rijdt of in de Top!
megamouse schreef:Wat een domme opmerking kunnen mensen toch plaatsen,
![]()
een Foto is toch een bewijs wat je kan zien..., Iedereen kan het toch zien....... Of zijn jullie bokkers allemaal blind?????????
Aimee heeft "'''''het zolang alleen de foto's er vreselijk uitzien maar het rijden IRL juist super fijn dan is er niets aan de hand toch?!
Mij maak je niet wijs dat je op deze manier plezier aan rijden beleeft, als je weet dat je paard er ook geen plezier meer in heeft en het op deze manier moet!!!!!
Bokkers let toch is wat beter op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kitty schreef:Ik kan nou niet echt zeggen dat ik dit geweldig vind klinken. Dit riekt weer naar reclame voor je eigen toko.
Wat ik mij af zat te vragen, Aqua. Jij hebt het erover dat wanneer je net zoveel drijft als dat je hand eraan hebt, je paard als een weegschaal in balans is. Ben je dan niet je voorwaarts denken juist kwijt?
Been geven terwijl je je hand eraan hebt, is hetzelfde als gas geven en remmen tegelijk.
Je geeft gas met je been en je remt met je hand.
Juist wanneer je paard rechtgericht is, in balans loopt en voorwaarts denkt, kun je hem zonder daarbij been te geven, terug rijden.
Op het moment dat hij scheef is, jij scheef zit, je teugels ongelijk hebt of wat dan ook, zal hij niet voorwaarts denken en heb je been nodig bij het terugrijden om hem daarin voorwaarts te houden. Maar dan heb je dus je basisvoorwaarden al niet in orde.
Kitty schreef:Aqua8horse schreef:Het rijden op deze manier klinkt al even geweldig als dat het is!!!
Op alle nievau's werkt dit of je nu in de B rijdt of in de Top!
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik dit geweldig vind klinken. Dit riekt weer naar reclame voor je eigen toko.
Wat ik mij af zat te vragen, Aqua. Jij hebt het erover dat wanneer je net zoveel drijft als dat je hand eraan hebt, je paard als een weegschaal in balans is. Ben je dan niet je voorwaarts denken juist kwijt?
Been geven terwijl je je hand eraan hebt, is hetzelfde als gas geven en remmen tegelijk.
Je geeft gas met je been en je remt met je hand.
Juist wanneer je paard rechtgericht is, in balans loopt en voorwaarts denkt, kun je hem zonder daarbij been te geven, terug rijden.
Op het moment dat hij scheef is, jij scheef zit, je teugels ongelijk hebt of wat dan ook, zal hij niet voorwaarts denken en heb je been nodig bij het terugrijden om hem daarin voorwaarts te houden. Maar dan heb je dus je basisvoorwaarden al niet in orde.
? Mireille1970 schreef:Sorry.............zal het even aanpassen, moet ook niet bokken op mijn werk
Mireille1970 schreef:Sorry.............zal het even aanpassen, moet ook niet bokken op mijn werk