Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:marcolemar schreef:fleurtje100,
hij is bang maar hij weet dat als hij niet doet wat anky van hem vraagt dat hij dan in een iets extremere positie zal worden gereden.
Nee marcolemar.... Die iets extremere positie is namelijk niet bedreigend en beangstigend voor de paarden, het brengt ze de rust en is veilig. Maar dat snap je niet.
marcolemar schreef:aha om te kijken of zich nergens een blokkade zit.
poes schreef:Ik heb hier nu al 2x gesteld dat ik in sé niets heb tegen LDR maar dat ik gewoon het plaatje niet mooi vind. Hiermee kan ik geen oordeel geven over het wel of niet schadelijk zijn, zolang ik de wetenschappelijke artikels daarover zelf niet allemaal gezien heb, ga ik ook geen uitspraken doen.
Wat ik wel zeg:
De paarden op die inrijfoto's hebben stuk voor stuk hun mond open, slaan met de tong en hebben overmatige speekselproductie. Kan iemand mij nu aub eens uitleggen hoe dat nog ontspanning is? Dat is al wat ik wou weten, maar blijkbaar wordt hier telkens over hetzelfde gediscussieerd.
Astragirl schreef:Maar hoelang stel je ze dan in, wanneer is het genoeg dan? Is er ooit een punt waarop je zegt, nu is mijn paard los, en stop ik met LDR?
Mireille1970 schreef:
Astragirl schreef:Maar veel van die monden zijn wel open als verzet, da zie ik wel.
Idd jammer dat het achterbeen niet te zien is...
Heeft er soms iemand een foto van LDR met een trensje en zonder slof om op de vraag van marcolemar in te gaan?
marcolemar schreef:idd en ze lijken mij ook zo ligt in de hand als ze zo op de VH lopen.
het systeem werkt i.m.o. alleen als het paard op zijn AH loopt...
Astragirl schreef:En je gebruikt het bij alle paarden? En hoe geef je dan na, achter die controle? Dan weer hoger instellen, of zoals op sommige fotos, het contact lossen?
marcolemar schreef:ja, anky's paarden lopen zo van nature
Astragirl schreef:Mireille, bedankt voor je antwoord
maare, Dit vind ik wel een moeilijke, Op de achterhand krijgen bij LDR, daar heb ik nog geen goede foto van gevonden. Hoe kan het gewicht naar achtern verplaatst worden als de hals voorover en diep buigt? Dan komt het gewicht toch automatisch op de schouder?
marcolemar schreef:bergopwaarts help al veel