Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:17

warom niet een gewoon opgengestelde klinik, daar zou ze vriend en vijand kunnen verbazen door te laten zien, Er kunnen dan gelijk vragen gesteld worden enzo.

Een besloten clinic is natuurlijk geen clinic, das een privefeestje

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:36

Lijkt me een goed idee, een clinic.

@ Aqua sta je daar nog steeds voor open? en inderdaad moet dan natuurlijk iedereen mogen komen. Ook ik ben sceptisch, maar zal één van de eerste zijn om mijn ongelijk te bekennen als dat zo is.
Maar zoals zovelen snap ik er op papier niet zoveel van en zie het e.e.a. erg graag in de praktijk. (dus als het mogelijk is: foto's, filmpje, clinic o.i.d.)

En er zijn wellicht best een aantal mensen die een paard mee kunnen / willen nemen. Wellicht kan ik mijn bijrijdpaard meenemen, een 4-jarige slungel, net drie maanden onder het zadel. (1.80 hoog) en nog erg "wiebelig"
Als hij inderdaad in 8 minuten leert dragen dan hoef ik daar geen jaren over te doen.

Misschien een clinic in het midden van het land? er is vast wel iemand die een locatie beschikbaar kan en wil stellen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:40

Of gewoon bij Aqua thuis, zo kost het haar minder tijd en energie, begreep dat dat ook een probleem was voor een clinic.

Ik weet eventueel ook nog wel een bak niet ver van aqua vandaan als ze het niet op eigen terrein wil.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:45

aqua heeft een perfecte accomodatie voor een clinic.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:41

ik ben nu ook wel heel erg benieuwd naar wat beeld matriaal...

Aqua uit je woorden kan ik niet psies uithalen wat je nou bedoelt met je methode

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:58

aqua heeft zeker een perfecte accomodatie voor een clinic,

Ik had in het andere topic een heel verhaal getiept over respect maar toen ik het wou plaatsen was het weg,

In het kort gezecht
Aqua respect is soms van bijde kanten ver te zoeken, dat geld niet alleen tegen mij en van mij maar voor meer en tegen meer mensen,
Als jij nou eens stopt met zeggen wanneer mensen je niet begrijpen, met zeggen van nou ik begrijp het wel (lochiesch hoef je niet te zeggen is je eigen tekst) je bent dom en zo kan ik wel even door gaan, maar probeer het op een andere manier, theorie kan je zo moelijk en makkelijk opschrijven als je zelf wil dus maak het niet te moeilijk en vertel wat je doet,
En dan weet ik zeker dat je dan het respect krijgt wat je graag wilt, want qua tekst kom je soms nogal arrogant over en ik neem aan dat dat niet je bedoeling is.

Verder vind ik dat je een clinic wil geven een goed idee, maar stel het dan open voor idereen, zou dan graag willen komen en het nog een keer ervaren, wil zelfs mijn paardje ter beschikking stellen zodat ik het verschil goed kan zien, Als het werkelijk gebeurt wat je zegt zal ik de eerste zijn die dat dan zal toegeven,
Laatst bijgewerkt door dobbel op 25-08-05 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:44

Dobbel jij hebt toch gelest bij Aqua? Kan jij een beetje duidelijk maken wat die methode nou (ongeveer) inhoudt. Welke hulpen en zo.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:56

daar is ze bij mij nooit op ingegaan ik zie het eigenlijk net als kiwiko allemaal gelukkige paarden die netjes lopen maar ook ik zie ze een beetje sloffen, toen vond ik het netjes maar nu zie ik het ook van een andere kant en mis ik daar wat in, Maar hetis niet slecht hoe ze lopen maar naar mijn mening niet dansend de baan door,

De hulpen waren het zelde zoals op elk ander paard die ik nu rij,

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:01

Hallo Aqua

Misschien wil je de mensen hier uitleggen (zoals je het mij hebt uitgelegt), waarom we de wendingen of zijwaartse gangen rijden zoals wij die rijden. Degene die werkelijk geïnteresseerd is zal hier dan misschien over nadenken en de rest haakt waarschijnlijk af.
Ik hoop dat we de positieve stemming van het begin van dit topic weer terug kunnen krijgen. Wil diegene die niet werkelijk een interesse heeft in deze methode a.u.b. een topic openen "antie Aqua" ofzo, en zo forum leden die werkelijk geïnterseerd zijn de mogelijkheid geven hun vragen te stellen?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:03

Dat is niet toegestaan happyH ik probeer hier nu netjes over te komen en mee te denken, en ik blijf hier,

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:05

Iedereen die op een normale correcte manier discussieert is welkom in dit topic.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:21

HappyH, uit welke posts concludeer je dat de bokkers geen interesse hebben??

Ik zie alleen maar vragen....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:57

En misschien helpt het als Aqua vervelende pb's achterwege laat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:58

Een clinic lijkt mij ook een bijzonder goed idee, zelfs al kan aqua maar een deel van wat ze zegt waarmaken, dan valt er nog steeds genoeg van te leren

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:59

Yep, ben ik het mee eens. Noem maar een datum Aqua!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:02

HappyH schreef:
Hallo Aqua

Misschien wil je de mensen hier uitleggen (zoals je het mij hebt uitgelegt), waarom we de wendingen of zijwaartse gangen rijden zoals wij die rijden. Degene die werkelijk geïnteresseerd is zal hier dan misschien over nadenken en de rest haakt waarschijnlijk af.
Ik hoop dat we de positieve stemming van het begin van dit topic weer terug kunnen krijgen. Wil diegene die niet werkelijk een interesse heeft in deze methode a.u.b. een topic openen "antie Aqua" ofzo, en zo forum leden die werkelijk geïnterseerd zijn de mogelijkheid geven hun vragen te stellen?

HappyH, misschien kan jezelf een begin proberen te maken door uit te leggen hoe jullie die rijden.

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:13

Sorry mensen dit houden jullie tegoed. Ik moet morgen heel vroeg opstaan ik ga er even een paar dagen tussenuit.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:16

Een weekend wachten moet nog wel lukken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 00:08

Ik had haar laatst vriendelijk gePB't omdat ze zegt ataxie te kunnen 'oplossen' helaas krijg ik geen reactie, dus nogmaals, hoe denk jij een paard wat van zichzelf een slecht evenwicht heeft, in evenwicht te laten lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:22

Ik wil wel graag naar die clinic. Hadden we wel al vaak afgesproken en is nooit tot zover gekomen, misschien nu wel.

Is wel een takke-eind voor mij karren, maar ben wel benieuwd. We mogen toch wel filmen he aqua Hoor nl steeds meer dat er niet gefilmd mag worden bij spektakels.

Mijn paard zou een goed voorbeeld zijn, maar wordt 3 uur staan voor hem dat vind ik zielig.

Van mijn kant echte pure interesse, ga dus niet om je verhaal onder te schuffelen. Heb binnenkort ook nog een clinic met paard over houding en zit dus voor mij echt een hot item.

Ik hoop dat je tijd hebt voor de serieuze belangstellenden. Ik wil best bijdragen aan je tijd, moeite en professionaliteit, maar wel een redelijk bedrag.

We horen van je Agua.

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:32

dobbel schreef:
..maar probeer het op een andere manier, theorie kan je zo moelijk en makkelijk opschrijven als je zelf wil dus maak het niet te moeilijk en vertel wat je doet,

Precies omschrijven wat je doet in de aquamethode is best pittig dobbel omdat je het op elk paard weer anders moet toepassen! Zo rijd ik mijn paard heel anders dan dat ik dat van happyH rijd!
Ik kan mijn Haflinger (ouderwets boerenknollentype) wel degelijk laten dansen onder de aqua methode! Uitleggen en begrijpen van deze methode is moeilijk! Je moet hem ervaren roep ik altijd maar.....
en er voor openstaan natuurlijk...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:54

Miffie,

Je moet elk paard als een individu behandelen als je het gaat trainen, dat is niet echt uniek aan de aqua methode. Maar als het bij elke andere trainingsmethode wel mogelijk is om uit te leggen wat je doet en waarom je dat doet, dan snap ik niet dat dat bij de aqua methode niet mogelijk is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:04

Miffie, heb jij ook trainingsfoto's die we kunnen zien? Ik neem aan dat de foto's in je profiel dan van voor de Aquatijd zijn.

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:29

ja klopt die zijn voor mijn aqua tijd! ehm nee ik heb geen trainingsfoto's wel een filmpje.
Tja wat ik doe...
Stel een vraag misschien dat ik er antwoord op kan geven wat ik precies doe! Wat voor mij compleet nieuw was, is het werken met je zit en van je teugels afblijven! Zorgen dat je recht door een bocht gaat en met natuurlijke stelling! Het paard overal in begeleiden. En heel hard na denken bij wat je doet! (vroeger lifte ik altijd)
K train nu bijna drie jaar in het Aquasysteem en het bevalt me reuze! k heb mijn paard nog nooit zo veel horen briesen tijdens het rijden! En k krijg steeds meer handelingen onder de knie en das gaaf want mijn haf gaat alleen maar beter lopen en dansen!

En moe dat we zijn na zon training....

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:01

Hallo mensen

Heel even vanaf een andere lokatie,
Ik heb gehoord dat Aqua nu even geen vragen kan beantwoorden.
Er staan er nogal wat open, misschien is het wenselijk dat de discussie op een later tijdstip weer word hervat.