Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Persoonlijk denk ik dat die mensen aan de top raken ondanks de manier van trainen en niet dankzij, maar dat is wat anders.
.
Lusitana schreef:Het verschil is, dan een correct gereden paard in "klassieke" houding in een natuurlijke houding loopt en een "correct gereden" paard extreem achter de loodlijn in een onnatuurlijke houding loopt (ik zeg niet dat het paard in de natuur niet eens een keertje zo loopt, maar zal het niet volhouden). Onnatuurlijke houding= vragen om blessures. Maar als jullie dat niet zien, ja, waar hebben we het dan over?
En waarom altijd een tegenargument van ja maar verkeerd gereden paarden blabla? Laten we even uitgaan van correct gereden paarden.
Leer mij nu eens waarom ik het zou moeten toepassen?
alle andere houdingen zijn onnatuurlijk. Ok als hij loopt heeft hij z'n neus niet op de grond hangen, maar meestal niet keurig op de loodlijn..... dus ook die manier van rijden is niet natuurlijk. Lusitana schreef:Het verschil is, dan een correct gereden paard in "klassieke" houding in een natuurlijke houding loopt en een "correct gereden" paard extreem achter de loodlijn in een onnatuurlijke houding loopt (ik zeg niet dat het paard in de natuur niet eens een keertje zo loopt, maar zal het niet volhouden). Onnatuurlijke houding= vragen om blessures. Maar als jullie dat niet zien, ja, waar hebben we het dan over?
En waarom altijd een tegenargument van ja maar verkeerd gereden paarden blabla? Laten we even uitgaan van correct gereden paarden.

Lusitana schreef:Anky is weer een verhaal apart. Het is niet makkelijk om van de troon getsoten te worden als je er eenmaal zit. Juryleden zijn ook maar mensen. Als er per computer gejureerd zou worden, kregen we andere resultaten.
IS DAT ZO? IS SALINERO niet de meest explosieve van de grond passagerende stil in de aanleuning zijnde en meest piafferende combinatie met Anky? WAT zou een computer anders willen zien?
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je de top best kunt bereiken zonder een paard systematisch extreem achter de LL te trainen.
HELEMAAL mee eens!! Er wordt ook niet beweerd dat dat NIET zo is... alleen JIJ zegt dat er niets van deugd en dat zul je niemand over jouw rijden horen zeggen, is dat wel eerlijk?
Okee, moeten de kinderen op de maneges dan maar meteen leren het paard achter de loodlijn te rijden, want klassiek deugt niet?
NEE!!!!!!!!!!! Want zoals zo vaak gezegd: je geeft ze ook geen sporen en geen slof of wat dan ook.... omdat ze niet de capaciteit hebben om het op de juiste manier toe te passen!
En nog maals, leer mij dan waarom ik het toe zou moeten passen?
JIJ moet niets!! Rij zo jij wilt, ben ervan overtuigd dat het super werkt, iedereen laat je in je waarde, maar dat doe jij alleen niet bij de anderen!
Het spijt me oprecht dat ik vanavond pas weer kan lezen, ik moet vanmiddag lesgeven en nu mijn huis nog even doorwerken.
Tot vanavond.
gijsenkim schreef:Mensen die zo fanatiek anti LDR zijn, willen en kunnen niet begrijpen dat de overige 50 minuten uit de training gewoon klassiek getraint wordt![]()
![]()
Idee?? gijsenkim schreef:Mensen die zo fanatiek anti LDR zijn, willen en kunnen niet begrijpen dat de overige 50 minuten uit de training gewoon klassiek getraint wordt![]()
![]()

CGJ12 schreef:
Dit is ook wel een heel triest plaatje hoor........
Dat dier heeft zijn reet bijna net zo hoog als zijn kop........(en dan heb ik het nog niet over dat beruchte voorbeen dat zowat afbreekt)
De amazone zit er trouwens wel voor een 10 op. Heel gek..........
Lusitana schreef:Het verschil is, dan een correct gereden paard in "klassieke" houding in een natuurlijke houding loopt en een "correct gereden" paard extreem achter de loodlijn in een onnatuurlijke houding loopt (
Lusitana schreef:Het verschil is, dan een correct gereden paard in
"klassieke" houding in een natuurlijke houding loopt en een "correct gereden" paard extreem achter de loodlijn in een onnatuurlijke houding loopt (ik zeg niet dat het paard in de natuur niet eens een keertje zo loopt, maar zal het niet volhouden). Onnatuurlijke houding= vragen om blessures. Maar als jullie dat niet zien, ja, waar hebben we het dan over?
Lusitana schreef:
Saar4 schreef:Het is allemaal heel leuk en aardig om argumenten tegen en voor elkaar aan te dragen. Maar ik ben er zo een van "eerst zien, dan geloven". Ik ben niet voor of tegen LDR simpelweg omdat ik er niet genoeg vanaf weet. Het lijkt mij leuk om eens wat demonstraties te zien van mensen die dus wel LDR rijden en van mensen die daar absoluut op tegen zijn. Eventueel een paardewissel als de ruiters dat willen/aandurven.Idee??