Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:50

Van Raphael SOTO kan je zeggen wat je wilt, hij is Charismatisch en heeft het publiek altijd op zijn hand. Tijdens een kür speelt hij met paard en publiek. Je kan hem in Jerez zien rijden. Die foto's laten geen warmbloedpaard zien Lachen Er zijn ruiters die met een Fjord Z rijden, zie je dan wel halslengte ? Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:52

ja, maar dat doet er niet toe. We hebben het hier over reglementen en die heilige loodlijn, waarbij ook geen uitozndering wordt gemaakt voor LDR ruiters. Waarom dan voor een Fjord wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:52

O, dus nu maakt het niet meer uit wat er getoond wordt zolang je het publiek maar op je hand hebt? Hmmmm.... volgens mij komt Anky dan een heel eind hoor Haha!

Ik heb even foto's van de Spanjaarden gepakt omdat die altijd als voorbeeld aangehaald worden van hoe het moet. Welke warmbloeden vind jij dan een toonbeeld van hoe het moet?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:54

Tact schreef:
Van Raphael SOTO kan je zeggen wat je wilt, hij is Charismatisch en heeft het publiek altijd op zijn hand. Tijdens een kür speelt hij met paard en publiek. Je kan hem in Jerez zien rijden. Die foto's laten geen warmbloedpaard zien Lachen Er zijn ruiters die met een Fjord Z rijden, zie je dan wel halslengte ? Lachen

Dus een paard dat van zichzelf weinig halslengte heeft mag je in elkaar trekken aan de voorkant, maar een warmbloed paard met meer lengte in de hals maar je niet wat meer opkrullen.... Verward

Ik zal wel Blond zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:57

Zep schreef:
O, dus nu maakt het niet meer uit wat er getoond wordt zolang je het publiek maar op je hand hebt? Hmmmm.... volgens mij komt Anky dan een heel eind hoor Haha!

Haha!:D:D:D:D
De duitsers om mij heen in het olympisch stadion waren alleen minder blij. Of had ik dat aan mezelf te danken toen ik een luid "Yesssss!" uitkraamde toen Ulla een eerste kleine fout maakte in de kür, die ze nog na Anky's superprestatie reedt. Schijnheilig Lips are sealed

Anoniem

Ik kan er ook niet meer bij Aimee...

Ik ga lekker naar huis nu trouwens, morgen weer fijn met een paard dat in Jerez boven Jazz eindigde sturen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-05 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Dat wordt nergens beweerd. verder mag geen enkel paard in welke houding dan ook getrokken worden, daar zijn we het toch wel over eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:58

Als jij ook aan wilt nemen dat een paard dat diep gewerkt word niet in die houding getrokken wordt wel ja...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:01

Als jij me dat diepe voor kan doen zonder teugels, en zo een paar rondjes kunt rijden, ben ik overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:02

Lusitana schreef:
Als jij me dat diepe voor kan doen zonder teugels, en zo een paar rondjes kunt rijden, ben ik overtuigd.

Kom maar langs!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:03

Jammer, onmogelijk. filmpje?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:05

Lusitana schreef:

Worden de klassiek gereden paarden zonder teugels in die houding gereden dan.... Verward

Buiten dat kan ik inderdaad voordoen hoe een paard in een lage ronde houding gereden kan worden zonder hem daar naartoe te trekken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:07

Nu moet ik uitkijken. Ik heb dus, en een aantal van jullie weet dat, een vernaggeld paard gehad dat dus diep liep, ook als ik geen hoofdstel gebruikte. Maar dat was dus wel een paard dat ik ook haast niet voor de loodlijn kon krijgen.... Liever zie ik even, hoe je zonder hoofdstel eraan, een paard diep en vervolgens weer voor de loodlijn rijdt. En met diep bedoel ik wel kin naar de borst en niet hoofd naar de grond, want dat kan iedereen, want dat is een natuurlijke houding.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-01-05 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:07

Ik vraag me nog steeds af waarom LDR zichzelf altijd moet verdedigen,... In dit geval alleen omdat iemand een site heeft gestart met allerlei zaken erop die belastend zijn voor het LDR systeem? Heeft er ook maar iemand onderzocht hoe waarheidsgetrouw die zaken zijn?

Ik ben erg benieuwd naar de discussie, maar meng me er nu even nog niet in Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:08

Lustiana
Ik ken ook wel paarden die nooit niks meegemaakt hebben, vers van het land die zich er achter willen kroppen.
Daar hoeven ze echt niet verpest voor te zijn.
Uiteraard zaak omdat eruit te krijgen, maar zoiets heeft totaal niets met LDR te maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:10

@anoukie Ik zie het zo:Het is net als roken en niet roken. Rokers vinden altijd wel een excuus om het te rechtvaardigen. Maar het blijft slecht voor je.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-01-05 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tact

Lielle schreef:
We hebben het hier over reglementen en die heilige loodlijn, waarbij ook geen uitozndering wordt gemaakt voor LDR ruiters. Waarom dan voor een Fjord wel?

Voor elk paard waarop je dressuur rijdt gelden dezelfde regels.

Anoniem

Anoukie schreef:
Ik vraag me nog steeds af waarom LDR zichzelf altijd moet verdedigen,... In dit geval alleen omdat iemand een site heeft gestart met allerlei zaken erop die belastend zijn voor het LDR systeem? Heeft er ook maar iemand onderzocht hoe waarheidsgetrouw die zaken zijn?

Ik ben erg benieuwd naar de discussie, maar meng me er nu even nog niet in Knipoog.

Ik denk dat bij alle verkeerd gereden zijn, er stukken in het paard zijn die niet meer lekker functioneren.

Op de voorhand vallende de hoefkatrol paarden
het in de rug hebben bij de paarden in 2 delen enz.
Dan moet daar ook onderzoek naar gedaan worden.
En al die punten naast elkaar gelegt worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:12

runningkawa schreef:
Lustiana
Ik ken ook wel paarden die nooit niks meegemaakt hebben, vers van het land die zich er achter willen kroppen.
Daar hoeven ze echt niet verpest voor te zijn.
Uiteraard zaak omdat eruit te krijgen, maar zoiets heeft totaal niets met LDR te maken.

Ja, maar dat bedoel ik juist. Dat opkroppen dus geen LDR is en dat wil ik niet zien, maar ze zegt dat ze een paard zonder teugels LDR kan laten lopen, daar ben ik dan reuze benieuwd naar, want dan moet ik misschien idd wat ideeën bijstellen!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:13

Lusitana schreef:
Ik zie het zo:Het is net als roken en niet roken. Rokers vinden altijd wel een excuus om het te rechtvaardigen. Maar het blijft slecht voor je.

En de meest fanatieke anti-rokers zijn de mensen die er mee gestopt zijn ooit en nu de rokers afmaken zodra ze kunnen,... Of beter nog, de rokers laten de niet-rokers in hun waarde, maar er zijn niet-rokers die nog a-socialer zijn dan rokers. Zo ook met anti-LDR aanhangers Schijnheilig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:14

Tact schreef:

dan moet dit dus tot onvoldoendes leiden, net als achter de LL

Anoniem

Waarom zou "klasiek", van achteruit over de rug wel kunnen zonder teugels en lDR niet?

Shadow0

Q, Lusitana en Tact: misschien doe ik dat wel, schrijven naar de maakster van de website. Maar het is niet 1 bepaald punt dat ik mis, het zijn er een heleboel. Iets in de manier waarop het geschreven is, een beetje 'semi-objectief'.
Voorbeelden van manieren van schrijven die mij niet aanspreken zijn dingen als "iedereen begrijpt dat..." en vergelijkingen tussen mens en dier die niet onderbouwd worden. (Zoals hierboven ergens gebeurt, door de vergelijking te maken met het buigen van je eigen hoofd. Dat wordt ook op de site regelmatig gedaan.) Dit zijn slechts een paar voorbeelden, slechts ter verduidelijking. Je hoeft deze niet uit te leggen want in plaats van deze had ik ook talloze andere kunnen noemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:16

Je kunt een roker niet in zijn waarde laten, omdat die met zijn rook ook de longen van een niet roker schaadt. De felheid zit bij de rokers die zich willen verdedigen. De niet rokers willen alleen gezond blijven en hebben alle recht om die te beschermen. Maar je ziet dus de vergelijking? Toch blijft roken slecht, wat je ook beweerd en hoe je het ook wilt zien in de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:17

shadow0 schreef:
Iets in de manier waarop het geschreven is, een beetje 'semi-objectief'.

neeeee, je meeeeent het *LOL*

Dat vergelijken tussen mens en paard vind ik altijd zoooo briljant. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar dat wil niemand horen. Haha!