Gewichtshulpen in wending nav mening Aqua8horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:56

Bets schreef:
Nou ik vind mezelf best ervaren en gelukkig hoeft mijn instructeur niet mijn hand vast te houden Tong uitsteken .

Je weet zo wanneer je aan goede eind zit bij paard dat gevoelig is. Als deze blokkeert op de een of andere manier (ook al staan er instructeurs bij van Prix St George niveau... dan denk je weleens aan het goede eind te hebben of niet dan?) maar helaas heb ik dat ook uit moeten zoeken. Tuurlijk moet je weleens proberen Bloos , maar je word er zeer voorzichtig in als je overgevoelig paard hebt. En denk dat PennyBitch dat mij ook kan beamen Ach gut . Gelukkig heeft zij goeie instructrice momenteel en ik goede instructeur! Dus met ons komt wel goed! OK dan!

Teveel is idd nooit goed, maar ja gebeurd ook niet altijd expres. Het is juist een kunst om goed te leren/kunnen rijden Lachen .

Ik kan me dus ook niet (tot nu toe)vinden in de reacties/uitleg van methode van AH8. Het begint bij duidelijk en goed uitleg en ik heb daar nog mijn vraagtekens bij. Daarom is deze topic ook over begonnen. Vingers aflikken
\

Ik sluit me volledig aan bij Bets

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:57

Vertel me je vraagtekens, misschien kunnen we ze oplossen.
Alhoewel ik niet weet of ik hetzelde zeg als A8H Knipoog

Ik vind het leuk om het over dit soort dingen te hebben. En ik vind het leuk als ik van gedachten kan wisselen en anderen en mijzelf inzichten kan geven die anders niet ter sprake zouden komen Lachen
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 02-11-04 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:58

wat betreft haar laatste zin ik ook zeker Haha! Overigens heeft RK IMO duidelijker uitleg gegeven, of je het er nu wel of niet mee eens bent. Maar ik wil wel eens proberen hoe mijn paard reageert op diverse gewichtshulpen, dus ik kijk eens vanavond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:59

Romkabouter schreef:
Vertel me je vraagtekens, misschien kunnen we ze oplossen.
Alhoewel ik niet weet of ik hetzelde zeg als A8H Knipoog

dat weet ik wel Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:59

DePennyBitch schreef:
*zucht*

Ik houd het hier bij hoor. Ik voel niet de behoefte om mij en mijn standpunten te verdedigen, nergens voor nodig. Jouw gedachte is de mijne niet, prima.

Maar ik blijf niet aan de gang om maar steeds discussie te voeren over iets wat we al pagina's geleden hebben besproken.

No offence.

Dat is bokt toch?

Discusseren over verschillende meningen?

Kijken of van een ander valt te leren? Of anders een ander te helpen.

En meningen recpecteren.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:01

Miss_Petit schreef:
Dat is bokt toch?

Discusseren over verschillende meningen?

Kijken of van een ander valt te leren? Of anders een ander te helpen.

En meningen recpecteren.

Ja, discussie is goed, maar op een gegeven moment zit je in al je posts hetzelfde te zeggen. En dat is niet meer discusiëren, maar oeverloos gezwam....

Ik ben geen repeteermachine natuurlijk.... en laat mij al helemaal geen reacties in de mond leggen. Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:02

Lielle schreef:
Maar ik wil wel eens proberen hoe mijn paard reageert op diverse gewichtshulpen, dus ik kijk eens vanavond.

Cool, laat maar weten wat wel/niet/goed/minder goed werkte. En wat natuurlijker was voor jou en je paard (ook een belangrijk aspect)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:02

Tuurlijk kan ik dat uitleggen, maar ik heb alleen computer op werk, dus ik moet jullie helaas verlaten.
Iedereen mag zijn mening uiten (alhoewel je op moet letten dat je niet neergeschoten word) en zeker respect hebben voor elkaar, maar het moet ook andersom kunnen. Probeer de rollen om te draaien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:03

Romkabouter schreef:
Cool, laat maar weten wat wel/niet/goed/minder goed werkte. En wat natuurlijker was voor jou en je paard (ook een belangrijk aspect)

ik probeer vanavond even eea met mijn bijrijdpaardje maar voor meer details moet je wel wachten tot donderdag, rijd ik onze eigenste weer Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:04

Bets schreef:
Tuurlijk kan ik dat uitleggen, maar ik heb alleen computer op werk, dus ik moet jullie helaas verlaten.
Iedereen mag zijn mening uiten (alhoewel je op moet letten dat je niet neergeschoten word) en zeker respect hebben voor elkaar, maar het moet ook andersom kunnen. Probeer de rollen om te draaien.

Verdrietig

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:04

DePennyBitch schreef:
Ja, discussie is goed, maar op een gegeven moment zit je in al je posts hetzelfde te zeggen. En dat is niet meer discusiëren, maar oeverloos gezwam....

Ik ben geen repeteermachine natuurlijk.... en laat mij al helemaal geen reacties in de mond leggen. Lachen

Kortom 2 mensen met een uitgesproken mening Haha!

Daar ben je nog altijd zelf bij Lachen

Al ben ik zelf persoonlijk van het idee, ik kijk heel breed.
Ik ben graag breed georienteert, en het liefst zoveel mogelijk ervaringen rijker

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:06

Miss_Petit schreef:
Kortom 2 mensen met een uitgesproken mening Haha!

Daar ben je nog altijd zelf bij Lachen

Al ben ik zelf persoonlijk van het idee, ik kijk heel breed.
Ik ben graag breed georienteert, en het liefst zoveel mogelijk ervaringen rijker

En dat is jouw mening. jouw goed recht. Maar ik blijf niet doorgaan op hetgeen ik al tig keer gezegd heb Knipoog

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 19:09

Romkabouter schreef:
En als je rechtdoor wilt en je paard links wilt laten landen dan?

Het wordt nu wel een heel erg wellus-nietus spelletje overigens. Ik weet uit ervaring dat beide systemen werken en probeer jullie gewoon het principe erachter te laten begrijpen Knipoog

Wat goed of fout is vind ik hier minder van belang. Het gaat erom wat werkt Knipoog

Waarom wil je als je rechtdoor gaat je paard links laten landen?

Ik weet uit ervaring dat het door jouw genoemde systeem niet werkt. Ja, je kan leren het paard daarop te laten reageren, dus dan lijkt het alsof die hulp werkt. Maar eigenlijk haal je het paard gewoon uit evenwicht.
Nogmaals mijn vraag; ben jij er dan voor om tegen het zwaartepunt van je paard te gaan zitten?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:34

Hoe zit het dan met voltes verkleinen?

Dan is het imo onmogelijk om je gewicht naar buiten te plaatsen, schouders iets naar binnen, en ook nog eens kijken waar je heen gaat Verward Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:10

Appie schreef:

bijvoorbeeld omdat je verderop een linkerwending krijgt Ik neem aan dat RK het heeft over even recht door gaan na de sprong (bv bij een sprong op de diagonaal bij X) itt direct erna een wending.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:16

Lielle schreef:
bijvoorbeeld omdat je verderop een linkerwending krijgt Ik neem aan dat RK het heeft over even recht door gaan na de sprong (bv bij een sprong op de diagonaal bij X) itt direct erna een wending.

Als je in de rechtergalop op de hindernis afrijdt, land je automatisch in de linkergalop. Is het de linkergalop bij aanrijden, dan gewoon even wat meer op je linkerstijgbeugel gaan staan boven de sprong en voila Knipoog .

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:19

Appie schreef:

Als voorbereiding voor een wending bijvoorbeeld. Die na een meter of 10 is misschien Knipoog
Dan hoef je niet in contra door de wending of te changeren.

Citaat:
Ja, je kan leren het paard daarop te laten reageren, dus dan lijkt het alsof die hulp werkt. Maar eigenlijk haal je het paard gewoon uit evenwicht.

Ja, dat is het doel van een hulp. Een paard leren op iets te reageren zodat hij doet wat jij van hem vraagt Knipoog
Je kan hem ook leren links of rechts te gaan door een stemcommando. Werkt ook prima en is dus ook een goed werkende hulp.
En uit evenwicht brengen doe je idd als je teveel naar buiten/binnen hangt.

Citaat:
Nogmaals mijn vraag; ben jij er dan voor om tegen het zwaartepunt van je paard te gaan zitten?

Sorry dat ik je vraag eerder gemist heb.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "tegen het zwaartepunt zitten"
Als je bedoelt dat je tegen de beweging in moet gaan zitten? Nee, daar ben ik niet voor.

Als je naar binnen of buiten leunt breng je je paard idd uit balans. Dan gaat hij idd ook de bocht om. Maar het gaat hier niet om leunen, het gaat om een signaal waarmee je aan kan geven aan je paard welke kant hij uit moet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:20

Lielle schreef:

Damn, wat ben je snel Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:21

Appie schreef:
Als je in de rechtergalop op de hindernis afrijdt, land je automatisch in de linkergalop.

Ik weet niet waar je dit geleerd hebt, maar dit is flauwekul Haha!

Wat doe je dan bv als je twee linkerwendingen achter elkaar krijgt Verward

Eerste rechtergalop, landt hij links, linkerwending, linkergalop, sprong, landt hij rechts, sh*t linkerwending Knipoog
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 02-11-04 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:21

barragetijden zijn dat Haha! Ik ga nou maar eens naar stal crossen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:23

Appie schreef:
Als je in de rechtergalop op de hindernis afrijdt, land je automatisch in de linkergalop. Is het de linkergalop bij aanrijden, dan gewoon even wat meer op je linkerstijgbeugel gaan staan boven de sprong en voila Knipoog .

Een paard zal wel geneigd zijn om te wisselen boven de sprong maar automatisch is het zeker niet. Bovendien wil ik daar zelf de controle over hebben.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:23

Romkabouter schreef:
Ik weet niet waar je dit geleerd hebt, maar dit is flauwekul Haha!

Dit is gewoon heel logisch, maar als je dat zelfs niet weet Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:23

Lees mijn edit ff Knipoog

Wisselen gebeurt echt niet automatisch Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:25

Appie schreef:
Dit is gewoon heel logisch, maar als je dat zelfs niet weet Verward

dan vraag ik me af hoeveel jij gesprongen hebt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:25

ff reageren op dat landen
Wat Rom zegt klopt helemaal.
Neem iets meer gewicht op je rechterbeugel en je paard land links
Helemaal mee eens

Maar,
dat heeft dan weer niet met balans te maken, maar met je paard aan te geven dat hij genoeg schoudervrijheid, vrijheid in het achterbeen heeft om extra onder te komen aan de kant waarin hij moet landen, dus dat zijn natuurlijk denken de makkelijkste kant kiest om te gaan landen.

Maar in de wending zelf, zit ik dan toch weer echt niet op de buitenkant.