Bets schreef:\Nou ik vind mezelf best ervaren en gelukkig hoeft mijn instructeur niet mijn hand vast te houden.
Je weet zo wanneer je aan goede eind zit bij paard dat gevoelig is. Als deze blokkeert op de een of andere manier (ook al staan er instructeurs bij van Prix St George niveau... dan denk je weleens aan het goede eind te hebben of niet dan?) maar helaas heb ik dat ook uit moeten zoeken. Tuurlijk moet je weleens proberen, maar je word er zeer voorzichtig in als je overgevoelig paard hebt. En denk dat PennyBitch dat mij ook kan beamen
. Gelukkig heeft zij goeie instructrice momenteel en ik goede instructeur! Dus met ons komt wel goed!
![]()
Teveel is idd nooit goed, maar ja gebeurd ook niet altijd expres. Het is juist een kunst om goed te leren/kunnen rijden.
Ik kan me dus ook niet (tot nu toe)vinden in de reacties/uitleg van methode van AH8. Het begint bij duidelijk en goed uitleg en ik heb daar nog mijn vraagtekens bij. Daarom is deze topic ook over begonnen.
Ik sluit me volledig aan bij Bets
.
, maar je word er zeer voorzichtig in als je overgevoelig paard hebt. En denk dat PennyBitch dat mij ook kan beamen
. Gelukkig heeft zij goeie instructrice momenteel en ik goede instructeur! Dus met ons komt wel goed!
. 

Overigens heeft RK IMO duidelijker uitleg gegeven, of je het er nu wel of niet mee eens bent. Maar ik wil wel eens proberen hoe mijn paard reageert op diverse gewichtshulpen, dus ik kijk eens vanavond.
Ik neem aan dat RK het heeft over even recht door gaan na de sprong (bv bij een sprong op de diagonaal bij X) itt direct erna een wending.