Paard staakt en dreigt met steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:45

Je wordt niet afgekapt en afgezeken. Je krijg met alle goede bedoelingen adviezen en tips. En ja, je wordt ook gewezen op de dingen die je niet goed doet. Maar dat is alleen om je ervan bewust te maken. Niet om je af te zeiken of gemeen te doen.
Maar je ondanks alle vele goedbedoelde adviezen en tips blijf je zelf aanrommelen met je paard in plaats van onze tips aan te nemen, en ja dan snap ik dat mensen wat bozig kunnen doen omdat het nu lijkt alsof je alle tips en adviezen negeert en alsnog niet snapt waar het gedrag vandaan komt...

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:46

Maar heeft het dan zin voor bokkers, die echt oprecht het beste voor jou en paard voor hebben, te reageren op je topic? Of moeten we het even laten..? Ik snap best dat het veel is en een hoop ook hard binnen komt, maar er zijn een hoop die het ook goed bedoelen.. En ik hoop dat die je wel kracht geven..

Er langer over nadenken e.d. mag ook hoor, gewoon laten bezinken en dan je beslissingen maken. Want dat is nog steeds je eigen recht. maar het voelt, onder andere voor mij bijvoorbeeld, dat door de negatieve berichten de goedbedoelde ook worden overgeslagen, en dat is jammer.. Tekst komt sowieso vaker negatief en hard over dan face to face, maar een hoop bedoelen dat echt niet zo hier. :(:) Ik hoop dat je je snel beter voelt.
Laatst bijgewerkt door Canon op 19-11-19 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:46

char_kmbly schreef:
Ik luister naar adviezen, maar ik krijg meer haat klaar hier dan tips.
Voor char wil ik het beste, maar ik zit deze paar weken ook niet lekker in m’n vel, dat kan ook doorspelen naar char.
En dat gevoel wordt er ook nii beter op als ik telkens word afgekapt wanneer ik wat goeds probeer te doen.

Ik snap je frustratie, maar aan de andere kant, bokt wil je wel helpen. Wat jij als haat ziet hoeft niet per se zo bedoeld te zijn. Mensen zien wat ze zien, en dat is niet altijd wat jij ziet of wilt zien. Er worden heel goede en nuttige en zinvolle tips gegeven, die allemaal het beste voor Char willen. Echt waar. Wat doe jij concreet voor Char om haar te helpen?
Dat een dierenarts niks gevonden heeft wil niet zeggen dat er niks is! Je paard verzet zich en als je maar lang genoeg doorgaat breekt ze een keer. Dat wil je toch niet?
Dus nogmaals, wat doe jij om Char te helpen? (niet banketstaaf bedoeld, maar oprecht geinteresseerd.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:48

Als het rijden niet lekker gaat moet je niet gaan rijden, wat ik al eerder vroeg hoe gaat het als er een ander op zit?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:57

Maar zou het voor jezelf en voor Char niet beter zijn dat op de momenten dat jij je zo rot voelt, gewoon even niet te rijden. Dan spiegel je in ieder geval elkaar niet in het zadel wat dan leidt to frustratie bij jou en je paard waardoor jullie beide steeds in een neerwaartse spiraal komen.
Gewoon eens een uur in de stal gaan zitten, of wat grondwerk zonder die druk. Want ik heb echt het idee dat je steeds doordrukt met eigenlijk geen resultaat omdat je doelen stelt die voor jullie beide niet haalbaar zijn op dit moment.

Ik heb in het begin ook enorme moeite gehad met mijn paard, helemaal toen ze eenmaal doorgereden was en dus echt aan het werk kon. Want als ze dan weer als een hert door de bak vloog dan was het ook dat ik me schaamde dat het weer niet lukte.
Dan werd er gezegt je moet meer rijden, km maken dan komt het goed. Dus het werd een moeten want dan zou het beter gaan. En dit kwam maar niet, omdat ik eigenlijk niks veranderde. Niet mijn rijstijl nog de training.
Ik ben toen gekapt met moeten, heb ik zes weken geen zin om te rijden dan niet, zijn veel meer dingen die je kunt doen op de grond, en toen het beter, ging meer leren, nam meer les eerst vanaf de grond en later in het zadel en binnen no time was ik waar ik wil zijn.

War ik ook heb gedaan in die tijd is dierenarts, osteopaat en iedereen erbij om te ondersteunen. Dit gaf gewoon rust omdat ik wist dat ze in ieder geval niet achteruit ging of ziek was.

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 20:20

Ik heb voor 30 nov paardencoaching geboekt van een oud stalgenoot, om te kijken of ze kan helpen tussen de band van mij en char. En om ons beide lekker in ons vel te laten zitten.
Ik had gister avond wat grondwerk gedaan, maar het enige wat ik kreeg was eigenlijk een boze blik met oren naar achter. :/

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:23

Ts, er zijn al heel veel goede adviezen gegeven en ik kan er alleen maar in mee gaan.

Ook ik zie op jouw instagram een paard dat eerst vrolijk uit haar ogen keek en nu niet meer. Daarnaast schreeuwt je paard dat zij het niet leuk vindt hoe het op dit moment gaat. Zo duidelijk verzet is voor paarden echt het uiterste communicatie middel naar de mens om te laten blijken dat het niet goed zit. Is dat niet lichamelijk, dan is dat op geestelijk of rijtechnisch vlak.
Paarden doen dit niet om je te pesten of jou dwars te zitten. Ze willen er iets mee duidelijk maken en gaan steeds harder ‘schreeuwen’ tot dat iemand ze hoort.
Aan jou dus om haar te horen en haar te helpen. Niet het gevecht aan gaan en praten over ‘ ze gaf zich over’ etc.
Je wil een goede samenwerking met je paard en beiden lol hebben. Niet een paard dat zich uiteindelijk over geeft omdat jij haar eigenlijke wensen niet hoort.

Je bent jong en het is lastig met de juiste begeleiding. De mensen op bokt zeggen dit ook niet om te haten, maar om jou en vooral je paard te helpen.

Als je mijn advies vraagt, zou ik je paard vakantie geven en dan kan jij de tijd nemen om je te verdiepen in paardentaal en biomechanica en hoe een paard mentaal in elkaar zit. Je kan gaan zoeken naar een instructeur die je ook kan helpen met het mentale stuk en die je paard echt kan zien en horen. En jou kan helpen die band met je paard te krijgen.
En daarna zou ik weer eens denken aan springen, clinics, prestaties etc.

Succes!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:24

char_kmbly schreef:
Ik heb voor 30 nov paardencoaching geboekt van een oud stalgenoot, om te kijken of ze kan helpen tussen de band van mij en char. En om ons beide lekker in ons vel te laten zitten.
Ik had gister avond wat grondwerk gedaan, maar het enige wat ik kreeg was eigenlijk een boze blik met oren naar achter. :/

Dit postte je tegelijk met mijn post.
Dit lijkt me een heel goed idee!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:33

hoogendroog schreef:
Rizette, je manier van reageren is niet bepaald vriendelijk. Zou je ook anders kunnen reageren?

Wil ik wel doen als jij in het vervolg kloppende info geeft over Horsetelex?

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:35

char_kmbly schreef:

Ben blij dat je er een coach bij neemt. Dat doe je goed. :j Wees in de tussentijd niet te hard voor jezelf en je paard (ik kan lezen dat je het jezelf aanrekent..) Geef het tijd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:36

Als ik zie wat dit paard vanaf mei allemaal meegemaakt heeft.... Wees nou even heel verstandig en zet het dier deze winter lekker op rust. Dagelijks in de wei en hoog uit eens een lekker buitenritje en verder niks. Pak je haar in maart weer wat op en kijk dan hoe het gaat.

Tamar1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:39

Ik raad je iets specifieks aan

Ga lessen bij Rieky Young.

Rieky is voor als je haar niet kent een westernruiter. Met dressuurroots. Ze traint veel grote namen (dressuur) En staat er om bekend dat ze direct zegt wat er op staat. Ze kan in een minuut zien wat er met je paard is en bij wie de eventuele oorzaak ligt.

Ik heb bij haar stage gelopen en ik heb haar echt wonderen zien verrichten. Door stomweg, al die poehaa, van het verzamelen en dat gefrunnik aan de voorkant achter wegen te laten. Naar voren, nageven en helemaal terug naar zoals het ooit begonnen is. Less is more.

De meeste verknalde paarden heb ik binnen zien komen, en na een kwartier fijn en los door de baan zien gaan. En waarom zijn ze zo? negen van de tien keer door miscommunicatie van ruiter naar paard. Ruiter die bepaalde signalen verkeerd oppakt. Uitzonderingen daar gelaten want er zijn ook paarden bij die je het liefst de nek om draait.

Maar ik raad het je echt aan. Ga dat doen. Als iemand je een eerlijk en recht door zee opinie kan geven over hoe de situatie is, en waar dit vandaan komt, is zij het.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:47

char_kmbly schreef:
Voor char wil ik het beste, maar ik zit deze paar weken ook niet lekker in m’n vel, dat kan ook doorspelen naar char.
En dat gevoel wordt er ook nii beter op als ik telkens word afgekapt wanneer ik wat goeds probeer te doen.

Ik snap je gevoel, maar de meeste mensen proberen je echt te helpen. Goed plan, van die coach! Dat is over een krappe twee weken. Gun haar en jezelf tot die tijd lekker even rust. Als bij grondwerk ook al de oren naar achteren gaan, voelt ze zich blijkbaar ook dan overvraagd. Ga gewoon gezellig een stukje wandelen, even kroelen, en haal de druk er even af. Ze heeft heel veel meegemaakt in korte tijd en dat moet even landen. En ze heeft jou daarbij nodig als stabiele persoon op wie ze kan vertrouwen, niet met wie ze de strijd aan moet gaan.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:16

J_emma schreef:
char_kmbly schreef:

Ik snap je gevoel, maar de meeste mensen proberen je echt te helpen. Goed plan, van die coach! Dat is over een krappe twee weken. Gun haar en jezelf tot die tijd lekker even rust. Als bij grondwerk ook al de oren naar achteren gaan, voelt ze zich blijkbaar ook dan overvraagd. Ga gewoon gezellig een stukje wandelen, even kroelen, en haal de druk er even af. Ze heeft heel veel meegemaakt in korte tijd en dat moet even landen. En ze heeft jou daarbij nodig als stabiele persoon op wie ze kan vertrouwen, niet met wie ze de strijd aan moet gaan.

Dit is, nog duidelijker verwoord dan ik kon, wat ik ook eigenlijk bedoelde. :D

En ergens is het ook niet gek dat jullie zo veel samen doen. Je hebt net een paar maanden geleden een paard gekocht dat kan springen! Als dan blijkt dat ze niks mankeert zou ik op die leeftijd ook meteen zijn gaan springen. Enthousiasme kan echt dingen met je doen, en het is zo jammer te lezen dat het zo is omgeslagen voor jullie beiden. Ik hoop dat jullie dat plezier weer vinden samen. :j Eerst even rust en samen ontspannen. En dan kleine stapjes naar geluk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:09

char_kmbly schreef:
Mijn insta is: @jumpingkmbly
Ik heb dr echt medisch op alle gebieden gecheckt.
Niemand in mijn omgeving denkt dat het medisch is. (Staleigenaresse van vorige stal, manege eigenaar, instructrices, Hoefsmit, dierenarts)
Ik vindt het gewoon zo raar, want vorige week maandag en de week daarvoor ging het super!
En ineens dinsdag na 10 min zette ze een knopje om dat ze niet wilt.
Ik wil ook gewoon met plezier kunnen rijden ipv een gevecht aan gaan, maar ik kan niet afstappen en afzadel als char gaat staken. Dan wint zij en is het de volgende keer weer hetzelfde.
Ik wil het gevecht ook niet aan, het kost me energie en elke keer worden de bokken hoger en lig ik weer op dr nek.
En ik spring met dr omdat ze dat leuk vindt, maar het is nu op het punt dat ze zelfs niet luistert bij het springen.
En de reactie is telkens op het been.
Mijn instructrice reed er ook een keer op.
Zij werd er ook bijna af gelanceerd doordat ze dr buitenbeen erbij deed.

Tja dat was bij mijn vorige paard ook die staak gedrag had . Iedereen zei je moet strenger zijn en er door heen rijden na dit even gedaan te hebben en wij allebei er alleen maar gefrustreerd ervan raakte toch tegen al het advies in naar de lingehoeve en wie had gelijk ? Ik er was wel degelijk wat artrose in het si gewricht en de gevraagde arbeid kon hij helemaal niet aan. Hier heb ik 1 ding van geleerd en dat is luister niet naar andere heb je twijfels laat je paard onderzoeken en ga er niet zomaar door heen rijden.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:51

genja schreef:
char_kmbly schreef:
Mijn insta is: @jumpingkmbly
Ik heb dr echt medisch op alle gebieden gecheckt.
Niemand in mijn omgeving denkt dat het medisch is. (Staleigenaresse van vorige stal, manege eigenaar, instructrices, Hoefsmit, dierenarts)
Ik vindt het gewoon zo raar, want vorige week maandag en de week daarvoor ging het super!
En ineens dinsdag na 10 min zette ze een knopje om dat ze niet wilt.
Ik wil ook gewoon met plezier kunnen rijden ipv een gevecht aan gaan, maar ik kan niet afstappen en afzadel als char gaat staken. Dan wint zij en is het de volgende keer weer hetzelfde.
Ik wil het gevecht ook niet aan, het kost me energie en elke keer worden de bokken hoger en lig ik weer op dr nek.
En ik spring met dr omdat ze dat leuk vindt, maar het is nu op het punt dat ze zelfs niet luistert bij het springen.
En de reactie is telkens op het been.
Mijn instructrice reed er ook een keer op.
Zij werd er ook bijna af gelanceerd doordat ze dr buitenbeen erbij deed.

Tja dat was bij mijn vorige paard ook die staak gedrag had . Iedereen zei je moet strenger zijn en er door heen rijden na dit even gedaan te hebben en wij allebei er alleen maar gefrustreerd ervan raakte toch tegen al het advies in naar de lingehoeve en wie had gelijk ? Ik er was wel degelijk wat artrose in het si gewricht en de gevraagde arbeid kon hij helemaal niet aan. Hier heb ik 1 ding van geleerd en dat is luister niet naar andere heb je twijfels laat je paard onderzoeken en ga er niet zomaar door heen rijden.

Goed advies! Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik bedoel het niet verkeerd, maar je klinkt wel wat onervaren. Ik vraag me af of jij dat kan aanvoelen.
Zou je met je ouders in gesprek kunnen gaan om met je paard naar de kliniek te gaan voor onderzoek.

Ik geloof oprecht dat paarden niet zo maar “stout” zijn. In mijn ogen is er dan wat aan de hand. Je kan blijven klote, maar ik denk dat een bezoekje aan een kliniek je waarschijnlijk antwoorden gaat opleveren. Ipv de frustratie en onduidelijkheid nu. Jij bent nu niet happy en je paard ook niet. Ik vind hem zelfs wat zielig uit zijn ogen kijken.
Bezoekje kliniek hoeft niet eens zo duur te zijn. Je kan ook in termijnen betalen als het net wel iets duurder uitvalt.

Wat vind je zelf TS? Wat zegt je gevoel en wat denk je zelf?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:31

Natuurlijk is er een kansje dat er iets medisch is, maar de kans dat dit dier gewoon een loopje met TS neemt of gewoon doodongelukkig is omdat het rijtechnisch leiderschap mist, is in dit geval gewoon vele malen groter. Zeker aangezien dit paard al medisch nagekeken is, zou ik het daar niet zoeken.

Op een handelsstal met vooral springpaarden, zoals de stal van X, rijden vrijwel altijd hele handige ruiters. Die ruiters brengen zo'n dier met springaanleg in no time richting M springen, laten het er eenvoudig uitzien en voor je het weet koopt iemand als TS zo'n paard als leerpaard.

Maar dat zijn prima springpaarden voor ruiters die zelf ook een flinke dosis ruitergevoel en handigheid hebben. Dan moet je vaak alsnog opnieuw opleiden, want lang niet altijd is alles al bevestigd.

Komt zo'n paard bij een ruiter als TS, dan gaat dat nog eventjes goed, want het paard teert door op de vorige ruiter. Maar langzaam gaat het paard achteruit, spieren verliezen, soepelheid verliezen, verrekte afstanden kloppen steeds niet en moet zichzelf net ff meer rekken dan comfortabel...en dan is de weg naar staken heel snel ingezet.

TS trek een conclusie. Jij bent ongelukkig met dit paard, maar geloof me, dit paard is ook ongelukkig met jou! Dit is een neerwaartse spiraal. Dit paard heeft een heel ander type ruiter nodig, met veel meer ervaring en handigheid. En jij hebt een paard nodig dat jou leert rijden en springen, leert zitten, leert afstanden schatten en parcoursen rijden. Gun jullie beide iets wat bij jullie past. Ik vrees alleen wel dat het een dure leerschool gaat zijn, want tenzij je dit paard in training zet bij een springruiter, zal de waarde inmiddels al flink gedaald zijn.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:17

oji schreef:
Natuurlijk is er een kansje dat er iets medisch is, maar de kans dat dit dier gewoon een loopje met TS neemt of gewoon doodongelukkig is omdat het rijtechnisch leiderschap mist, is in dit geval gewoon vele malen groter. Zeker aangezien dit paard al medisch nagekeken is, zou ik het daar niet zoeken.

Op een handelsstal met vooral springpaarden, zoals de stal van X, rijden vrijwel altijd hele handige ruiters. Die ruiters brengen zo'n dier met springaanleg in no time richting M springen, laten het er eenvoudig uitzien en voor je het weet koopt iemand als TS zo'n paard als leerpaard.

Maar dat zijn prima springpaarden voor ruiters die zelf ook een flinke dosis ruitergevoel en handigheid hebben. Dan moet je vaak alsnog opnieuw opleiden, want lang niet altijd is alles al bevestigd.

Komt zo'n paard bij een ruiter als TS, dan gaat dat nog eventjes goed, want het paard teert door op de vorige ruiter. Maar langzaam gaat het paard achteruit, spieren verliezen, soepelheid verliezen, verrekte afstanden kloppen steeds niet en moet zichzelf net ff meer rekken dan comfortabel...en dan is de weg naar staken heel snel ingezet.

TS trek een conclusie. Jij bent ongelukkig met dit paard, maar geloof me, dit paard is ook ongelukkig met jou! Dit is een neerwaartse spiraal. Dit paard heeft een heel ander type ruiter nodig, met veel meer ervaring en handigheid. En jij hebt een paard nodig dat jou leert rijden en springen, leert zitten, leert afstanden schatten en parcoursen rijden. Gun jullie beide iets wat bij jullie past. Ik vrees alleen wel dat het een dure leerschool gaat zijn, want tenzij je dit paard in training zet bij een springruiter, zal de waarde inmiddels al flink gedaald zijn.

Deze adviezen heeft TS al meerdere malen gehad, hier word totaal niet op gereageerd.
Het enige wat ze hier komt melden is dat ze weer gesprongen heeft en dat dat heel goed ging, om vervolgens te melden dat 't wederom mis gaat.
Zonde voor het paard, en ze had beter gewoon terug kunnen gaan naar X.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:24

En zoals altijd betaald het paard de echte rekening, lichamelijk en mentaal.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:28

Ik reageer ook vooral op de posts dat het dier de medische mallenmolen helemaal door moet. Daar geloof ik in dit geval gewoon niet in.

En normaal zou ik vaak nog denken dat juiste begeleiding een hoop kan doen, maar gezien de insta fotoos/filmpjes denk ik echt dat in dit geval de behoeften van de ruiter en de behoeften van het paard te ver uit elkaar liggen om op realistische termijn weer plezier te krijgen en paard fit (en ja ik trek me hierin vooral het lot van het paard heel erg aan, want die is vooral de dupe in mijn ogen en afhankelijk van de keuzes die TS maakt)

Denk niet dat X dat dier terug neemt...ja voor een fractie van het geld waarvoor ze hem gekocht heeft misschien. Maar X is nou niet het type handelaar dat zich het lot van jonge onervaren amazones aantrekt en zich druk maakt of iemand wel een toekomst met zijn verkochte paard heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:39

Ik heb al een paar keer gevraagd of er ook iemand anders op rijd en hoe het paard dan reageerd?

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:57

marleen_usar schreef:
Ik heb al een paar keer gevraagd of er ook iemand anders op rijd en hoe het paard dan reageerd?

Als je terug leest dan heeft ze al gezegd dat haar instructrice er al een keer op gereden heeft en dat ze dan hetzelfde doet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:11

oji schreef:

Ik kan dit alleen maar beamen. En TS dat zegt niets over jouw kwaliteiten specifiek. Dat zal voor 90% van de bokkers gelden. Als mijn springinstructeur op mijn paard rijdt is alles zo belachelijk simpel. Het is bijna beschamend.

En het is dus ook helemaal niets om je voor te schamen. Het is wel iets om serieus te nemen.
Haal de druk er bij jezelf ook even af. Je verwacht vermoedelijk in 1 grondwerksessie de regenboog, glitters en hartjes die in de rondte vliegen. Maar zo werkt zoiets niet.
Helemaal niets doen hoeft eigenlijk ook net eens wat mij betreft. Ik ben zelf niet echt een ontzettende grondwerker. Maar ergens moet je terug naar de basis. terug naar waar jullie elkaar wel snappen en het plezier samen hervinden. Daar is geen pasklaar antwoord op. Maar goede begeleiding helpt wel ontzettend veel.

Trek je niet te veel aan van mensen die zeggen: ik betwijfel of je het gaat redden. Ze kennen jou en je situatie niet. Met evenveel gemak hadden ze kunnen zeggen: met goede begeleiding kan het misschien goed komen en worden jullie een topteam. Het is beide even realistisch vanachter het toetsenbord.

Maar wat redelijk zeker lijkt: als je doet wat je tot nu toe deed, krijg je wat je tot nu toe kreeg. Aan jou om te beslissen of je voor een andere uitkomst wil gaan en je aanpak dus wil wijzigen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:17

Dit paard kon je krijgen als inruil op je oude waar je ook niets meer mee kon . Het kan dus gewoon een centenkwestie zijn geweest en niet verder kijken dan je neus lang is. Als er maar een springpaard is, de klik en goed zoeken en volledig laten keuren (ook op de foto) zijn waarschijnlijk niet aan de orde geweest. Het paard oogde in het begin fijn en nu is het helaas een zure tante waar je dus ook niet mee overweg kunt. Dat kan iets lichamelijks zijn of gewoon niet bij je passen. En dan hoef je je niet persoonlijk aangesproken te voelen , ik denk dat gezien je leeftijd je ouders een dikke vinger in de pap hebben want het kost al genoeg. Misschien toch het gesprek met je ouders aangaan om nu eens goed onderzoek te doen en dan alles uit te sluiten. Dier is in een paar maanden tijd al twee keer kreupel geweest dus laat het op de foto zetten want een dier met pijn vertoond zeker ook het gedrag dat dit paard vertoond. En het paard kan wel als M paard zijn aangeboden maar niet geklasseerd kan ook beteken dat ze een paar keer een M hoogte heeft gesprongen .

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:28

oji schreef:
Ik reageer ook vooral op de posts dat het dier de medische mallenmolen helemaal door moet. Daar geloof ik in dit geval gewoon niet in.

En normaal zou ik vaak nog denken dat juiste begeleiding een hoop kan doen, maar gezien de insta fotoos/filmpjes denk ik echt dat in dit geval de behoeften van de ruiter en de behoeften van het paard te ver uit elkaar liggen om op realistische termijn weer plezier te krijgen en paard fit (en ja ik trek me hierin vooral het lot van het paard heel erg aan, want die is vooral de dupe in mijn ogen en afhankelijk van de keuzes die TS maakt)

Denk niet dat X dat dier terug neemt...ja voor een fractie van het geld waarvoor ze hem gekocht heeft misschien. Maar X is nou niet het type handelaar dat zich het lot van jonge onervaren amazones aantrekt en zich druk maakt of iemand wel een toekomst met zijn verkochte paard heeft.

Nee idd X gaat dit dier niet terug nemen voor dezelfde prijs als er voor betaald is.
Maar als TS dit paard aan een ander verkoopt ook niet. En X is echt de beroerdste niet als je terug komt met een paard wat je niet past. Maar dat is idd wel een probleem als je zelf al een half jaar loopt te kloten.
Ik roep ook al vanaf het begin van dit topic dat het zeer waarschijnlijk is dat het probleem bij TS ligt.
Hier word dus niet op gereageerd.
Ik begrijp ook dat het voor een 15 jarige lastig is om hiermee om te gaan.
Dus nogmaals TS, stop met dit paard of zet haar in training.