Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vibabu schreef:Waaruit maken jullie kissing spines op? Dat is helemaal nergens benoemd namelijk. Alleen dat er 2 plekken zijn die niet helemaal "normaal" zijn maar wellicht door een andere arts niet eens bestempeld zou worden als abnormaal. Geen kissing spines dus.
paardrijmiep schreef:@pol: ik ben de vorige eigenaar voor ts. Bij mij is hij alles behalve in de krul gereden, veel laag en rond, ik zelf neig meer naar het Western en recreatief rijden. Voor mij is er vrij weinig mee gedaan ook recreatief gereden zover ik kan en mag geloven.
Sizzle schreef:Artrose in wervel 7 is haast standaard bij volwassen paarden.
Wervels enkel wat nauw zonder direct contact of een teken van ontsteking is natuurlijk ook geen echte reden, dan kun je ook de meeste paarden wel afschrijven.
De vraag is, heeft hij er daadwerkelijk pijn aan of zou hij er theoretisch pijn aan kunnen hebben? Dat is nogal een verschil.
paardrijmiep schreef:Maar bij mensen zit er geen ruiter op die pak aan 60-70 kg weegt. En misschien niet altijd in balans zitten wat zorgt voor extra druk punten....
paardrijmiep schreef:Ik wil mezelf niet de hemel in prijzen en doe ook wel eens verkeerd, maar ik zelf heb wel altijd veel aandacht besteedt samen met mijn instructrice door het paard correct te laten lopen. Bij mij heeft hij overigens in de tijd dat ik hem had deze kuren ook niet vertoond..
vibabu schreef:Toch vind ik het een vreemd verhaal. De veearts zegt dat er minimaal iets te zien is en dat een andere veearts het misschien niet eens abnormaal zou vinden. Vervolgens zou hij heel veel pijn moeten hebben. Wat is het nu?
Dat zou dus betekenen dat als je een paard zou kopen en deze keuring zou laten doen de een zeggen dat hij niet geschikt is voor dressuurpaard en een andere veearts zou zeggen paard mankeerd niks, succes er mee?
hyppolyte schreef:@ts, kijk eens op http://www.atletischerijkunst.nl, met deze rijmethode kun je nog heel goed (ook dressuurmatig) blijven rijden, ze heeft zelfs paarden met KS weer op de rit gekregen. Echt een aanrader. Met de juiste training kun je best nog wel een heleboel doen met hem.