Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:wederom niemand die leest:
het afsteigen verloopt niet erg soepel door pijn in mijn heup. Daarom dat ik ook voorover hang ipv naar achteren zit.
Art_Ificious schreef:Nou nee daar dribbelt ze niet, daar stapt zein een ander filmpje zie je het dribbelen wel.
Doet me eraan denken dat ik wel een filmpje van het longeren heb. Daar zie je dat ze vreemder beweegt.
Ik zeg nergens dat jullie negatief reageren. Maar dat jullie alleen reageren als ik een negatieve ervaring post.
zaterdagavond post ik namelijk totaal verheugd een goede positieve ervaring en wat krijg ik? niks reactie.
Citaat:Heb in de voormiddag een half uurtje gelongeerd en hierbij geoefend op het in stap over een balkje gaan, in draf idemdito en dan in galop zonder eroverheen te springen maar netjes in galop blijven. Ging PRIMA.
Daarna even 10 minuutjes zadelloos erop gegaan en man... dat was zaaallliiig. Bij longeren zocht ze al wat meer naar ontspanning, ze ging ook veel briesen.
Na de middag heb ik haar weer uit de wei geplukt, maar eerst de pisteomheining afgebroken. Deze dus volledig weggehaald want ze (vooral de haflinger) braken het steeds af in de dagen dat ik er niet ben en het lint was alweer op 2 plaatsen gebroken.
Opgezadeld en los in de weide opgestapt.
Verwachting -> dribbelen naar fjordje
gekregen -> rustig voorwaarts stappen.
Heb weer een uurtje rondgestapt, balkjes gestapt en zelfs iets hogere balkjes gestapt (1e gaatje van een staander +- 15/20cm?) zonder te springen maar dus echt puur opheffen van de benen.
Heb veel ontspanning gekregen, ze bracht haar hoofd veel omlaag en hield het vaak op borsthoogte ipv boven de schouders zoals voorheen.
Anoniem schreef:TS dat er weinig reacties op jouw positieve ervaringen zijn, kan inderdaad te wijten zijn aan het feit dat er van de goede momenten nooit beeldmateriaal is, van de slechte momenten wel.
Ook ik moet zeggen dat ik het knap lastig te geloven vind dat het vanuit het niks ineens zó goed gaat, maar het volgende filmpje stap je onwijs knullig op en kletter je er dus (terecht) vanaf. Tja, wat moet ik persoonlijk zeggen van de 'positieve' berichten over je 'training'? Een sticker voor goed gedrag van de pony?
één zwaluw maakt geen zomer natuurlijk, en daarbij denk ik dat een hoop mensen (waaronder ik zelf dus absoluut ook) zoiets hebben van jaja.. eerst zien dan geloven.. Maar dát kan niet, want er mogen geen vreemden mee naar het terrein.
Overigens snap ik ook niet dat je die merrie ineens 2x per dag beweging wil geven. Dus nee, ook daar kan ik niet al te positief over zijn.
Art_Ificious schreef:nou Amanda volgens sommigen is het positieve wel ongeloofwaardig. Wordt letterlijk getypt zelfs.