midgie schreef:Ik heb zelf pas een 5 jarige gekocht en daar wacht ik zelfs nog een jaar mee om hem in te rijden,
Zelf vind ik het onder de noemer vallen van dierenmishandeling als je een 3 jarige in gaat rijden,Maar helaas gebeurd het ,
Als je geen zin hebt om te wachten koop dan een 6 jarige.
TS gewoon lekker je ding blijven doen, hoe meer je vanaf de grond kan leren hoe meer profijt heb je straks als je erop gaat ,
Mijn nu 9 jarige heb ik met 7 in gereden, daarvoor heb ik hem alles geleerd vanaf de grond, Sb, Travers , pirouette als je erop gaat begrijpt hij dat dus ook vrij snel zonder te veel gedoe .
Lekker uit laten groeien , zo,n dier heb je tenslotte voor het leve toch??
Dierenmishandeling nou nou toe maar weer. Mijn arme arme arme pony. Heeft er niets aan overgehouden en heb hem toch echt voor het leven. Geloof nou niet dat rustig op een buitenrit doorrijden valt onder dierenmishandeling... Ja toen hij bijna 4 was 1 wedstrijd gereden in de aangepaste b proef; aan de langere teugel. Zag er niet uit, maar ging mij om de ervaring voor hem en niet voor mijn eigen gewin. Ik zou het ook met de kennis van nu zo weer zo doen. T was echt geen puppy meer om te zien en hij kon het prima aan. Hij was niet volgroeid inderdaad, maar met beleid kan dat in mijn ogen ook geen enkel kwaad. Heb tot toe ook nog geen enkel onderzoek gezien die dat tegen spreekt. Had en heb een heerlijk happy pony die het buiten rijden nog steeds helemaal top vindt.
Dat anderen het anders doen
hun dier. Maar om het mishandeling te noemen gaat wel een brug te ver in mijn ogen.