Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lady62 schreef:een zweep is bedoelt om de hulpen te versterken en niets anders.
Slaan is inderdaad uit de middeleeuwen en echt uit de tijd.
Nogmaals de vraag kijk je bij het opzadelen naar je paard en exact wanneer merk je dat ze zich niet prettig voelt
je kunt mij niet wijsmaken dat ze direct steigert daarvoor geeft zij al signalen van het niet prettig vinden dus wanneer?
Popke schreef:Is het paard niet gewoon bang met opstijgen? Als je er eenmaal opzit gaat het dan wel goed?
Je zegt dat hij een tik krijgt als hij omhoog komt. Maar als hij het uit angst doet dan heeft die tik juist de verkeerde werking.
Ik kan mij voorstellen dat het opstijgen voor hem op dit moment geen leuk iets meer is. En dat hij al de zenuwen krijgt voordat het zover is. En dus deze reactie geeft.
Wat doet hij als je je voet in de beugel zet en een keer hupt en weer uit de beugel gaat?
Als hij dat goed doet zou je hem ook eens kunnen belonen.
Stap je met een krukje op? En inderdaad, als hij het eerst niet deed dan kan het toch zijn dat je paardje in de weg zit medisch gezien.
ulion90 schreef:Popke schreef:Is het paard niet gewoon bang met opstijgen? Als je er eenmaal opzit gaat het dan wel goed?
Je zegt dat hij een tik krijgt als hij omhoog komt. Maar als hij het uit angst doet dan heeft die tik juist de verkeerde werking.
Ik kan mij voorstellen dat het opstijgen voor hem op dit moment geen leuk iets meer is. En dat hij al de zenuwen krijgt voordat het zover is. En dus deze reactie geeft.
Wat doet hij als je je voet in de beugel zet en een keer hupt en weer uit de beugel gaat?
Als hij dat goed doet zou je hem ook eens kunnen belonen.
Stap je met een krukje op? En inderdaad, als hij het eerst niet deed dan kan het toch zijn dat je paardje in de weg zit medisch gezien.
Als ik er eenmaal opzit dan is het ook goed, dan krijgt ze een aai door haar manen heen en ik zeg ook vaak genoeg tegen haar dat ze het goed doet.
We weten niet of dit wel angst is, we zien namelijk verder geen angst bij dit paard
Met een krukje opstappen willen we misschien in de toekomst wel doen
ulion90 schreef:Aan lichaamstaal die paard afgeeft aan de ogen en de houding die het paard aangeeft
Ik weet wanneer een paard echt bang is, daar heb ik er zat van gereden en getraind
Nogmaals als mijn paard echt medisch iets zou mankeren, dan stond ik bij de dierenarts op de stoep
En dan liet ik het paard behandelen.
ulion90 schreef:Aan lichaamstaal die paard afgeeft aan de ogen en de houding die het paard aangeeft
Ik weet wanneer een paard echt bang is, daar heb ik er zat van gereden en getraind
Nogmaals als mijn paard echt medisch iets zou mankeren, dan stond ik bij de dierenarts op de stoep
ulion90 schreef:Dat weet ik omdat ik meerdere paarden heb gezien met pijn die lopen er heel anders bij als dit paard
Niet elk paard geeft pijn aan dat klopt, maar we hebben voor nu pijn uitgesloten mocht ik maar iets Denken of zien dat ze pijn heeft. dan laat ik haar behandelen
ulion90 schreef:Dat weet ik omdat ik meerdere paarden heb gezien met pijn die lopen er heel anders bij als dit paard
Niet elk paard geeft pijn aan dat klopt, maar we hebben voor nu pijn uitgesloten mocht ik maar iets Denken of zien dat ze pijn heeft. dan laat ik haar behandelen
ulion90 schreef:Zij zegt dat het te maken heeft met gedrag
Instructrice gediplomeerd heeft genoeg ervaring. daar ligt het niet aan
Ik heb zelf genoeg ervaring als ik dat niet had, dan had ik het paard wel laten beleren door iemand anders. Maar dit is niet aan aan de orde