Evelien_1987 schreef:weet niet of je met sporen rijdt, dan is het misschien niet helemaal aan te raden, gewoon een keer goed been. Ik heb mezelf aangeleerd, is geen goed teken, om zodra ik naar voren getrokken wordt mijn benen naar achteren te gooien waardoor ik met mijn hakken in de buik kom en been geef... Heb geen onafhankelijke zit dus... Kan ook zonder je benen naar achteren te gooien gewoon been geven, schiet hij miss even naar voren maar vervolgens op zit terugnemen. Tikje met zweep op de hals helpt als been niet lukt denk ik ook wel
Het is inderdaad een goede keus, denk ik, maar nu kan ik misschien helemaal niet rijden. Naar de manege lijkt mij zo'n stap terug aangezien ik nu een eigen paard heb gehad en op paarden van andere 'particulieren' heb gereden. Heb het beeld van een manege met zn 8en in een les en als de instructrice zegt aandraven dat alle paarden in draf gaan en zodra ze weer lange teugel gestapt hebben en je pakt ze op ze spontaan jolig beginnen te bokken en galoperen.
Misschien een privelesje? Als het kan op een vast paard?