Instructeur heeft altijd gelijk

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:53

Not in my lifetime. Soms hebben ze 100% gelijk, soms zit er een kern van waarheid in, maar soms is het ook wel eens dat ik denk: Euh...dacht ut niet!!

Maar goed. Een aantal dingen zijn natuurlijk ook lastiger omdat elk paard anders is. Ben er overigens voor om de instructrice een keer op je paard te laten rijden, zodat ook zij weet waar ik mee te maken heb en zich daaraan kan aanpassen.

Moet eerlijk zeggen; hoe strenger de instructrice is, hoe beter ik er mee kan. Als ze te lief zijn heb ik nog wel eens de neiging (tjah gewoon koppigheid) om niet altijd te doen wat er gezegd wordt.
Probeer overigens de meeste dingen wel uit die me opgedragen worden, maar zodra ik merk of vind dat het er daarmee niet op vooruit gaat, maar achteruit....dan moeten ze niet denken dat ik er nog een seconde langer mee door ga.

Kan trouwens ook erg slecht tegen instructrices die niet de tijd voor je nemen, maar bijvoorbeeld constant aan de klets zijn en vervolgens een simpele loze kreet toewerpen in wat je moet doen....respect voor elkaar moet wel blijven!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:01

Toch wacht ik nog steeds tot dit laatste stuk
Pipo schreef:
Mensen mogen altijd vragen als ze het niet begrijpen. Maar meestal is het JA MAAR........wat vertaald is in NEE. En daar heb ik dus een hekel aan, voornamelijk het volk wat dan ook nog zegt: hij doet het niet.........nee raar he, hoe zou dat nou komen.

Toch denk ik als je een onderzoekje zou doen bij alle bokkers wie er klakkeloos zegt wat zijn instructeur wil, dat dan het hoogste percentage wat daar ja op beantwoord, ook degene zijn die het meest succesvol in de sport zijn.


fatsoenlijk onderbouwd kan worden.

En "ja maar" is helemaal niet altijd vertaald in nee, mag je je eigen gedachten er soms niet bij betrekken?

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:02

Ik heb sinds een half jaar weer eindelijk een les met mijn paardje. Eerst had ik een instructeur die mij eigenlijk niet les wilde geven, hij zag het namelijk niet zo zitten dat ik met een karrepaard(haflinger) serieus wilde rijden.
Toen we bij de haflingerclub gingen ben ik eens met mijn haffie naar de dressuurles gegaan. Toen hij mij een tijdje rond heeft laten lopen, vroeg hij of hij er eens op mocht zitten om hem aan te voelen. Daarna vertelde hij me precies waar ik aan moest gaan werken met dit paard, met argumenten, onderbouwingen en al. Geen gedram als het niet direct lukt en alles rustig opbouwen. En daar krijg ik vertrouwen in.
Van hem zal ik ook alles zomaar aannemen, ook omdat hij zegt dat als je het niet met hem eens bent, met hem in discussie kan gaan en hij altijd erbij vertelt waarom iets moet. Hij vind niet dat je alles klakkeloos moet aannemen, maar ook inzicht moet krijgen waarom.
Nu hebben we op de ponyclub ook een nieuwe instructrice, ook aardig en leuk, maar zij wil er vaart achter en heeft een totaal andere methode dan de instructeur van de haflingerclub. Het enige wat zij tegen me zegt is dat hij veel te lang loopt, maar hoe kort ik hem ook pak(waar ik het idee krijg, dat ik hem alleen maar ga forceren), het is nog geen keer goed geweest, dus ik begrijp echt niet wat ze bedoelt, ook als ik haar vraag om uitleg krijg ik geen antwoord terug waarmee ik iets kan.
En ze doet alles tegengesteld aan de instructeur. Ik vertel dat ik haar dat Marco nog zo lang loopt omdat hij nog niet los is en soepel inbuigt, waarop zij antwoord, dat het paard niet kan inbuigen als hij niet nagefelijk is, wat bij haar kort in de hals is. Vraag ik waarom, krijg ik een beetje geirriteerd antwoord, dat het gewoon een feit is. Tja, niet dat ik zeg dat het fout is, dat durf ik niet te beweren, maar het is zo wel gemakkelijk voor welke instructie ik ga kiezen en dat ik haar niet klakkeloos ga volgen(marco loopt aan het eind slechter als in het begin, maar volgens haar is het geduld hebben).
Ik moet toch kiezen, want twee verschillend instructies die allebei iets anders zeggen kan ik niets mee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48745
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:52

de instructrice die ik eerst had volgde ik in het begin "klakkeloos"... maar na een tijdje merkte ik dat het niet klikte tussen Banjer en haar, en dat zij erg de conflict-situatie opzoekt.... daar kan Banjer niet tegen, dus ben ik gestopt met lessen bij haar.... overigens heb ik heel erg veel van haar geleerd... ze geeft echt super les..

Nu heb ik westernles... en deze instructrice (Hollybollie op Bokt... Haha!) volg ik wel voor 99% "klakkeloos"... (100% zal ik me nooit aan iemand "overleveren"....)
Bianca houdt goed rekening met Banjer en haar (soms niet zo makkelijke) karakter, legt goed en rustig uit, is streng, maar zeer rechtvaardig.... (blijf ik bv. drijven, moet ik gelijk verklaren waarom ik blijf drijven... geen goede verklaring = gelijk een standje... Haha!)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:27

Pipo schreef:
Toch denk ik als je een onderzoekje zou doen bij alle bokkers wie er klakkeloos zegt wat zijn instructeur wil, dat dan het hoogste percentage wat daar ja op beantwoord, ook degene zijn die het meest succesvol in de sport zijn.


Ik doe geloof ik toch iets verkeerd Schijnheilig
Ik volg mijn (huidige) instructrice wel klakkeloos, maar succesvol in de sport Haha!

Ik schaar mezelf trouwens in schaal 2, en soms (hangt een beetje van het paard af waar ik op rijd) in schaal 1....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:59

Even een vergelijking:
Als je autorijles hebt...
Volg je je instructeur dan klakkeloos? Of trek je die ook in twijfel?

Als je deze wel klakkeloos volgt (gaat hier om je eigen veiligheid) en je instructeur (met paardrijden) niet (of andersom). Hoe komt dit verschil in vertrouwen in je instructeur dan?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:14

Richtje schreef:
Even een vergelijking:
Als je autorijles hebt...
Volg je je instructeur dan klakkeloos? Of trek je die ook in twijfel?

Als je deze wel klakkeloos volgt (gaat hier om je eigen veiligheid) en je instructeur (met paardrijden) niet (of andersom). Hoe komt dit verschil in vertrouwen in je instructeur dan?


Paarden zijn geen dingen maar wezen en daar zit het verschil in met een auto. De ene instructeur houd bijvoorbeeld van een hardhandige aanpak en JIJ weet zelf als enigste hoe jouw paard daarop reageert en of dat ten gunste zal komen van je paard..... dus mijn mening..... Volgt NIET klakkeloos je instructeur op als je ergens aan twijfelt.... overleg het desnoods eerst samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:21

Lenn"]
Toch wacht ik nog steeds tot dit laatste stuk
[quote="Pipo schreef:
Mensen mogen altijd vragen als ze het niet begrijpen. Maar meestal is het JA MAAR........wat vertaald is in NEE. En daar heb ik dus een hekel aan, voornamelijk het volk wat dan ook nog zegt: hij doet het niet.........nee raar he, hoe zou dat nou komen.

Toch denk ik als je een onderzoekje zou doen bij alle bokkers wie er klakkeloos zegt wat zijn instructeur wil, dat dan het hoogste percentage wat daar ja op beantwoord, ook degene zijn die het meest succesvol in de sport zijn.


fatsoenlijk onderbouwd kan worden.

En "ja maar" is helemaal niet altijd vertaald in nee, mag je je eigen gedachten er soms niet bij betrekken?
[/quote]


Fatsounlijk onderbouwen aan iemand die gelooft dat als haar paard hinnikt dat ie moeite heeft met lengtebuiging.

Sorry, dat kan ik niet uitleggen............................

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:44

Lenn"]
[quote="Pipo schreef:
Mensen mogen altijd vragen als ze het niet begrijpen. Maar meestal is het JA MAAR........wat vertaald is in NEE. En daar heb ik dus een hekel aan, voornamelijk het volk wat dan ook nog zegt: hij doet het niet.........nee raar he, hoe zou dat nou komen..


Toch wacht ik nog steeds tot dit laatste stuk fatsoenlijk onderbouwd kan worden.

En "ja maar" is helemaal niet altijd vertaald in nee, mag je je eigen gedachten er soms niet bij betrekken?
[/quote]

Als pipo het niet onderbouwd dan wil ik dat heel graag even doen(als ik het begrijp tenminste wat er bedoelt word)
Ik zit met een ongelooflijk moeilijk lesklantje.
Ik onderbouw alles wat ik zeg en weet dat ik gelijk heb, maar zei geeft vaak antwoord, ja maar.
bv
ik zeg, een paard loopt altijd recht(wetend dat er geen recht paard is) maar met een scheve ruiter, maak je een scheef paard.
Dus als jij op een kant tegenwerkt en echt scheef zit, hoe wil je dan dat jouw paard het toch goed doet. Ja maar, volgt er dan, het paard werkt gewoon niet mee en het is niet altijd mijn schuld.
Zo was ik van de week pisnijdig geworden, ik vroeg haar om rond naar beneden te rijden en daar los te laten.Hem dus de moelijkheid geven om te ontspannen. Dat doet hij toch niet kreeg ik als antwoord, ik vraag het toch aan hem, maar hij doet het niet, dat zie je toch. Is het dan vreemd dat als ik heel zeker weet dat dit paard dat wel heel goed kan dat ik dan zeg, dat zij het dan fout doet en niet het paard? Dacht het niet.
Dus idd als instructeur zijnde zeg je niet zomaar dingen, en is het flink irri als de ruiter het toch niet wil aannemen en de schuld op het paard schuift.

tweedle
Berichten: 30
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:48

Ik neem altijd alles aan wat mijn instructeur zegt. Ik weet dat hij er zo veel meer verstand van heeft als ik. En ik weet ook dat hij precies weet hoe hij met mij en mijn paard om moet gaan. (ik heb dan ook al bijna 5 jaar les van hem). Als ik niet meer met genoeg motiviatie naar de les zou komen en niet meer goed aan zou willen nemen wat mijn intructeur zegt, weet ik zeker dat mijn instructeur direct zou stoppen met lesgeven. Hij staat er voor zijn plezier en om ons als combinatie verder te helpen. De vooruitgang die er in zit vindt hij geweldig om te zien, zodra hij merkt dat ik thuis niet meer genoeg mijn best doe en niet meer serieus aan het rijden ben is voor hem de lol eraf.

Dit kan je natuurlijk alleen doen als je ook echt in een instructeur gelooft, als je al naar de les gaat met het idee dat diegene er toch geen verstand van heeft en als je niks wilt aannemen, zal je er ook niks van leren en dus ook niet verder komen. Toch probeer ik als ik les van iemand heb altijd alles te doen wat diegene mij zegt, misschien lijkt het wel een rare manier, maar misschien heeft het een heel goed effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:48

Holly dat is inderdaad wel een beetje wat ik bedoel.

Juist de mensen die hard roepen, ja maar ik mag toch zelf ook nog wel nadenken. Dat zijn de mensen die er nooit maar dan ook nooit zullen komen.

Les gewoon, doe wat er gezegd word, blijf wel iniatief rijk. En ga er na de les maar over nadenken.

En denk ook niet jamaar, want dan doe je nog niet met overgave wat er bedoelt word, en zal het nog niet lukken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:50

Cinzano"]
[quote="Richtje schreef:
Even een vergelijking:
Als je autorijles hebt...
Volg je je instructeur dan klakkeloos? Of trek je die ook in twijfel?

Als je deze wel klakkeloos volgt (gaat hier om je eigen veiligheid) en je instructeur (met paardrijden) niet (of andersom). Hoe komt dit verschil in vertrouwen in je instructeur dan?


Paarden zijn geen dingen maar wezen en daar zit het verschil in met een auto. De ene instructeur houd bijvoorbeeld van een hardhandige aanpak en JIJ weet zelf als enigste hoe jouw paard daarop reageert en of dat ten gunste zal komen van je paard..... dus mijn mening..... Volgt NIET klakkeloos je instructeur op als je ergens aan twijfelt.... overleg het desnoods eerst samen!
[/quote]

Als jou instructeur van een hardhandige aanpak houdt, en je paard er niet goed op reageert, waarom les je dan nog bij die instructeur?
Ik heb les gehad van zo'n iemand en juist om die reden (paard reageerde hier slecht op) les ik niet meer bij haar.
Je moet het vertrouwen in je instructeur hebben, dat ze weet wat goed is voor je paard en dat ze weet welke aanpak hier bij past. Heb je dat vertrouwen niet, hoe je er idd niet naar te luisteren, maar dan lijkt de les me ook vrij zinloos.
Zelfde geldt (welliswaar vanuit een ander persectief bekeken) voor je instructeur (met autorijden). Daar moet je ook vertrouwen in hebben, gaat toch om je eigen veiligheid. Als je daar geen vertrouwen in hebt werkt het ook niet, en kan je beter bij iemand anders lessen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:53

Richtje"]
[quote="Cinzano"][quote="Richtje schreef:
Even een vergelijking:
Als je autorijles hebt...
Volg je je instructeur dan klakkeloos? Of trek je die ook in twijfel?

Als je deze wel klakkeloos volgt (gaat hier om je eigen veiligheid) en je instructeur (met paardrijden) niet (of andersom). Hoe komt dit verschil in vertrouwen in je instructeur dan?


Paarden zijn geen dingen maar wezen en daar zit het verschil in met een auto. De ene instructeur houd bijvoorbeeld van een hardhandige aanpak en JIJ weet zelf als enigste hoe jouw paard daarop reageert en of dat ten gunste zal komen van je paard..... dus mijn mening..... Volgt NIET klakkeloos je instructeur op als je ergens aan twijfelt.... overleg het desnoods eerst samen!
[/quote]

Als jou instructeur van een hardhandige aanpak houdt, en je paard er niet goed op reageert, waarom les je dan nog bij die instructeur?
[/quote]

Ik heb het hier niet over mijn huidige situatie en mijn huidige intructeur... maar meer over het algemeen! Snappie.... Knipoog
En ook bij mijn huidige instructeur geldt, als ik het ergens niet mee eens bent.... praten we erover om te kijken of het misschien anders kan of dat hij mij kan uitleggen WAAROM iets is.
Duidelijk toch.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:57

Nou, Pipo, ik vind een ja maar ook niet erg hoor, mits deze onderbouwd is en men weet waarom hij/zij het zegt.
Dus als ik iets zeg en dat word anders gezien door de ruiter dan wil ik daar best over praten, maar alleen als het een goed punt is.
Er valt niet te praten als het om onzin gaat of als de schuld toch maar bij het paard ligt.
(ik word vast wel begrepen toch Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:02

Het gaat mij maar om 1 ding in de les, en dat is dat de ruiter NAdenkt bij wat hij/zij doet, en erover nadenkt waarom een paard op die manier reageert.

Als iemand dat gaat doen, gaat het vrij vlot beter met het paardrijden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:04

precies mijn gedachten.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:14

Niet ieder mens is gelijk en ook niet ieder mens denkt gelijk. Dat moet je respecteren. Persoonlijk kan ik alles onderbouwen wat ik zeg en kan ik het ook uitleggen. Als mensen het niet begrijpen leg ik het gewoon nog eens uit, desnoods op een andere manier met hetzelfde doel. Ik vind het dan nog steeds geweldig als mensen vragen durven stellen of aangeven dat ze het niet of wel begrijpen. Ik werk volgens het principe "liever tig keer vragen, dan 1 keer prutsen" Als instructeur werk je vanuit mijn beleving naar een optimaal functioneren van een combinatie. Het is daarom erg belangrijk dat een ruiter begrijpt waarom hij iets moet doen en wat er gebeurt. Bovendien komt dat het doel van de instructeur alleen maar ten goede. Dus voor mij geldt dat mijn lessers altijd mogen vragen en ook hun twijfel mogen uiten. Het is de kunst en de kracht van de instructeur om daarmee om te gaan. De ultieme basis blijft dat je onherroepelijk vertrouwen moet hebben in je instructeur. Tegen vragen of twijfels moet een goede instructeur in mijn ogen opgewassen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:32

Aq8, vragen omdat men het niet begrijpt is iets heel anders dan eigenwijs zijn.

Vragen mag altijd, net zo vaak als je wil.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:33

Ik zeg ook nergens dat een lesuur bestaat uit klep dicht en rijden.
En idd mag er gevraagt worden, maar ik heb er een hekel aan als ik net zo goed tegen de muur kan praten.
Ik sta er toch voor de ruiter.
Ik vind dat een ruiter er wat van moet opsteken en niet moet gaan zitten denken, klep maar een eind raak, morgen doe ik het toch weer anders.
Ik weet dat het er bij hoort dat je elke les twintig keer hetzelfde zegt, en dat vind ik ook niet erg, maar er is verschil tussen een ruiter die het echt niet begrijpt en toch wil leren en een ruiter die echt wel snapt wat je zegt maar het zelf veel beter weet en dus sta je in de lucht te praten en dat is vervelend.

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:06

ja,want wij trekken niet wij rijden!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:34

Uhh, wat wil je met die opmerkingen zeggen aqua?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:05

Pipo"]
[quote="Lenn"]Toch wacht ik nog steeds tot dit laatste stuk
[quote="Pipo schreef:
Mensen mogen altijd vragen als ze het niet begrijpen. Maar meestal is het JA MAAR........wat vertaald is in NEE. En daar heb ik dus een hekel aan, voornamelijk het volk wat dan ook nog zegt: hij doet het niet.........nee raar he, hoe zou dat nou komen.

Toch denk ik als je een onderzoekje zou doen bij alle bokkers wie er klakkeloos zegt wat zijn instructeur wil, dat dan het hoogste percentage wat daar ja op beantwoord, ook degene zijn die het meest succesvol in de sport zijn.


fatsoenlijk onderbouwd kan worden.

En "ja maar" is helemaal niet altijd vertaald in nee, mag je je eigen gedachten er soms niet bij betrekken?
[/quote]


Fatsounlijk onderbouwen aan iemand die gelooft dat als haar paard hinnikt dat ie moeite heeft met lengtebuiging.

Sorry, dat kan ik niet uitleggen............................
[/quote]

HAHA you're so funny Bloos!
jammer dat je niet hebt geLEZEN
misschien zou je erover op kunnen houden en het onderbouwen, hè!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:57

Pipo schreef:
Aq8, vragen omdat men het niet begrijpt is iets heel anders dan eigenwijs zijn.

Vragen mag altijd, net zo vaak als je wil.


Dan denken we daarover gelijk. Voor mijn gevoel is oemand die zegt "ja, maar...." niet per definitie eigenwijs. Op mij komt dat meer over als een eigen gedachte, ervaring en beleving. En dat vind ik als instructeur erg belangrijk, daar kan je de perfectie van je les op afstemmen. Ik sta over het algemeen boven eigenwijs gedrag omdat ik als ik er zat van ben ze gewoon even laat aanmodderen. Over het algemeen komen ze dan nog wel weer bij je en het gelach is dan in mijn ogen nog harder. Maar misschien heb ik jouw verhaal niet helemaal geinterpreteerd zoals jij het bedoeld had.

pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:07

Ja maar.... is imo juist het aangeven van twijfel , je lesser is nog niet voldoende overtuigd , en wellicht is het dus juist de "fout" van de instructeur dat die iets nog niet goed heeft uitgelegd / onderbouwd , en het diepe vertrouwen van de ruiter nog niet heeft gewonnen.

Voor alle problemen zijn veel verschillende oplossingen.
Ook zonder problemen zijn er veel verschillende visies HOE een bepaald doel te bereiken.

Als een instructeur het volgens de ene manier wil (bvb. zoek de confrontatie maar op , rij er DOORHEEN ) , en ik zelf of van anderen nog een paar mogelijkheden weet , dan vraag ik toch graag : jamaar kunnen we het dan niet beter zo en zo doen ? Daar heb ik een prettiger gevoel bij en dat lijkt me beter bij mijn paardje passen. Bijvoorbeeld Lachen .

Dan is het aan de instructeur om uit te leggen WAAROM zijn visie het beste zal werken. Zodat de ruiter met vertrouwen dat uitvoert.

Als het goed is krijg je nu eenmaal niet zomaar dat vertrouwen in je schoot geworpen , iedereen met een beetje hart voor zijn paard is gewoon kritisch en wil dat dier eerlijk behandelen.

Als je een buitenstaander (instructeur) in de arm neemt , moet je maar afwachten of die ECHT het beste voor je paard en jullie als combinatie adviseerd. De kans is gewoon heel erg groot dat je met iemand te maken hebt die op het eerste gezicht heel goed is , maar gandeweg blijkt juist de band met je paard te verzieken. Dat hoor je vaak zat....

Dus imo is het zeer terecht als een ruiter vraagt
"jamaar...waarom niet zus en zo ?"

Het geeft gewoon een onzekerheid aan , en geeft aan dat je nog niet voldoende vertrouwen hebt bewezen dat je idd alles goed doorziet Lachen .

Pipo , het valt me van je tegen dat je zo door blijft zeuren over de opmerking van Lenn.
Getuigd van weinig respect naar een "lesser" , ik schat je toch hoger in Lachen

Niks letterlijke betekenis aan dat hinnikje , als een beestje door een geluidje protesteerd / iets aangeeft , is dat toch niet zo raar Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:13

Er zit nogal verschil in ja maar, om extra duidelijkheid of ja maar om compleet wat anders te willen en vooral te doen.
Maar dat kan ook zonder ja maar, dan zie je iemand les geven en bv zeggen meer been en zie je de ruiter niks doen.
Ook niks zeggen, maar vooral niks doen. dan word je toch gek als instructie?
Dat iets niet lukt is helemaal niet erg, daar is het les voor.
Maar iets niet doen... blij dat ik geen instructrice ben Lachen