Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SabM

Re: Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:06

oh Eefske wat een droppie!

Japeloup wat balen zeg... maar idd wel top dat je DA zegt dat ze het liever niet zelf doet.
Onhandig dat je een jaarling dan hebt staan die alleen is.... waardeloos. Mss een oproepje op bokt voor een shetje te leen.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:13

Heb net die andere DA gesproken en het is verstandig dat ze daar heen gaat. Heb al een aanbod van iemand om er ff een paardje bij te kunnen zetten. Maar ja het is niet mijn jaarling, nog mijn stal, dus moet ff overleggen. De eigenaar van stal en jaarling is alles behalve een paardenvrouw en zei al heel leuk: nou ja dan staat die kleine toch ff alleen. Niet begrijpend dat dat niet gaat.
Dus weer een hoop te regelen enzo....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:16

altijd gedoe met paarden.. hoop te regelen als je iets voor je zelf hebt,, hoe ging je gesprekje sabm <<) app me maar..

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:19

gesprekje is vanavond :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:20

ohwwww :o? dus dubbelspannende dag! zit je al op je roze wolk?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:23

Half 2 komt mijn roze wolk *\o/* Heb er zo'n zin in.

Suuske liep gisteren top. Merk dat zadel niet optimaal is maar ze is onwijs ruim in voorbeen aan het worden, stuk losser in rug en lijf ... blijkbaar erg lang al last van de suikers |( voel me zo'n slechte baas ;(

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:00

:(:) SabM Je bent geen slechte baas hoor. Je bent je terdege bewust van wat er gebeurt, je let er nu op... Meer kan er niet verwacht worden van een baas. Niemand heeft alle weisheid in pacht, iedereen moet leren als hij een paard gaat houden. En als zo'n ziekte niet eerder een probleem heeft gegeven, is het toch logisch dat je er (nog) niet alles van af weet?!

Graasmasker op doen vind ik ook altijd zo zielig uit zien. Vraag me af of ze wel weten dat ze er gewoon mee kunnen drinken en zo.
Moet er misschien ook aan voor mijn pony, maar ja. Dan zou hij het al continu op moeten, want ik kan hem niet apart zetten of op stal. Vind ik dan ook weer niks.

@ Peetstap: ik heb er nog geen haren tussen gezien. Is geen heel open weefsel, niet echt gaatjes voor haren om er tussen te komen. Singels lijken wel hard als je ze in je hand hebt, maar omdat ze juist zo dun zijn, heb ik eigenlijk nog niemand over schuurplekjes gehoord.
Sommige mensen hebben daar zelfs bij lamsvellen singels last van, maar met de FRA niet. Begrijp het ook niet helemaal. Heb zelf een dun vestan hoesje gepakt en dat er om heen gedaan. Maar meer omdat ik dat gemakkelijker kan wassen.
Mijn singel heeft trouwens een lelijk plekje in het midden, waar een draadje wat bobbelt naar de buitenkant. Maar op het paard zit alles glad, dus blij er mee :) Alleen de lengte dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:02

:(:)

Je wist het toch ook niet meis........ kan me een draadje herinneren in het vorige topic dat we het daarover hadden, en daaruit bleek dat je het helemaal niet wist, dan kan je jezelf toch ook niks kwalijk nemen? Niet doen hoor.
Nou weet je het wel, en nou kun je er meer mee.

[BEH] Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Ik zou zeggen, stel hier eens wat vragen.

En qua voeding is dit een handige:

[VS] Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Heb vandaag de bekapper bij Veggie gehad.
Goed nieuws: hij is héél, héél tevreden over haar bespiering, (gebrek aan) vetjes, en algehele conditie. En dat, nadat ik keer op keer heb moeten horen dat paard te dik was, en niet goed in de spieren zat, enz. enz. Ben echt heel blij. Ik moest ook bij Veggie haar type vooral niet bang zijn voor zichtbare ribben, dat hoort bij haar ras, als het bovenop maar gevuld blijft. Als ze gaat invallen bij haar schoft, ruggegraat/heupen, wordt ze te skinny.

Hij raadt echt af om paarden op gras te zetten, en als je het wel wilt, liever op een heel schrale (lees: afgegraasde) weide met een bult hooi. Veggie blijft dus mooi op haar paddock :D

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:23

Safiera schreef:
@ Peetstap: ik heb er nog geen haren tussen gezien. Is geen heel open weefsel, niet echt gaatjes voor haren om er tussen te komen. Singels lijken wel hard als je ze in je hand hebt, maar omdat ze juist zo dun zijn, heb ik eigenlijk nog niemand over schuurplekjes gehoord.
.
Klinkt als de perfectie in paardvriendelijkheid :) in normaal gebruik, of bestaat er ook zoiets als je gaat springen of cross ?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:36

Ik heb hier alles een uurtje op het gras met graaskorf en alleen als het fructaan laag is.
Ze drinken en eten goed met de maskers,wel beperkt en daar doen we het voor.

Vandaag een sprongetje gewaagd,deed hij braaf :-)

Veggie een compliment van de smid! Altijd leuk om te horen toch!

Japeloup,sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:52

Ja goed he, ik ben best trots! :D mooi slank sportpaard 8-)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:49

Peetstap schreef:
Safiera schreef:
.
Klinkt als de perfectie in paardvriendelijkheid :) in normaal gebruik, of bestaat er ook zoiets als je gaat springen of cross ?

Waarom zou je de singels niet juist voor springen of cross gebruiken? Volgens mij moeten er naast dressuursingels, ook vzh singels van zijn.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:53

Safiera schreef:
Waarom zou je de singels niet juist voor springen of cross gebruiken? Volgens mij moeten er naast dressuursingels, ook vzh singels van zijn.
Nee joh, bedoel specifiek de springsingels met die buikflappen ;)
Ga es effe zoeken of ik ze kan vinden ergens.
Ze zijn er wel met beide kanten stukje elastiek, maar of ze er zijn met zoveel rekbaar materiaal eraan ?
http://horseshopinternational.nl/images/After%20riding%20polo%20singel%20met%20buikflap%20zwart%201.jpg?osCsid=ab7a709251cb4ba033a49db090cc788e

PS: draadje wordt weer es in de zeik gezet bij poetsplaats.... heel flauw allemaal dat achterbaks gedoe.
Ga de discussie open aan hier en niet via de achterdeur. :evaw:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:07

ik heb t ook gezien peetstap, wat ik t meest vreemd vind is dat ze zomaar fotos verplaatsen, mag dat zomaar? daarnaast geloof ik dat ik voldoende opvoeding genoten heb om zoiets niet te doen. vals gedrag zeg..
wat ze verder plaatsen zal me aan mijn kont oxideren, moeten ze zelf weten, het zit ze hoog dat is duidelijk

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:10

knollentuin schreef:
wat ze verder plaatsen zal me aan mijn kont oxideren,
:D LOL :D humor heb je wel :j lastig te verwijderen hoor oxidatie....
Ik zoek de kooi op.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:15

met mij kan je op stap hoor peet! slaap lekker :z

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:16

Peetstap schreef:
Safiera schreef:
Ze zijn er wel met beide kanten stukje elastiek, maar of ze er zijn met zoveel rekbaar materiaal eraan ?
http://horseshopinternational.nl/images/After%20riding%20polo%20singel%20met%20buikflap%20zwart%201.jpg?osCsid=ab7a709251cb4ba033a49db090cc788e

PS: draadje wordt weer es in de zeik gezet bij poetsplaats.... heel flauw allemaal dat achterbaks gedoe.

Wat dacht je van de Tixerant singel Peetstap? Daar zit zelfs een flap aan bij de dressuurvariant, om de druk beter over het borstbeen te verdelen. Ik weet dat die er ook in springvariant is.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:54

*\o/* mijn wow is binnen *\o/* *\o/*
Gisteren lekker geploeterd erop. suuske voelt mij natuurlijk net zo veel meer als dat ik haar nu onder mij voel.
Ik merkte dat ik toch opnieuw mijn balans moet vinden. Ben het gevoel van houvast kwijt.
Zat gisteren toch teveel te knijpen in bovenbenen en gespannen bekken. dus vanavond ga ik rust aan de slag met ontspannen meegaan op paard. Zonder teveel te willen. Suus moet ook wennen aan mij en de balans
suuske nam me echter volledig in de zeik!!!! die ging lekker ruim lopen onder het zadel en met hand veranderen ff lekker strekken... -O- leek wel een stuiterbal... kon het echt niet aan.
ben ook wreed uitgelachen door de omstanders... ^) tja sab moet je wel meegaan met suus en niet zo stuiteren _-:( _-:( STOM....
moet dus flink aan de bak. Maar eerst maar eens ontspannen op zadel...
maar ben er heulllllll blij mee... en suuske ook :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:13

heerlijk sabm, ik ben heel nieuwsgierig hoe jullie nu gaan :j
vanmorgen heerlijk gereden, stevig aan het werk gezet. ik zag bij mezelf op een aantal fotos dat ik in het lichtrijden mn hak optrek en mijn been teveel strek daardoor haal ik de 'veer'uit mn eigen lijf. dus even een let op je eigen lichaamles ervan gemaakt :D en dat leverd zweet op,pfoeii.. ook het stukje meegenomen dat ik naar voren ga zitten en ik merkte meteen mooi verschil onder me. hoe een kleine verandering invloed heeft.. zo goed om te voelen. straks nog even op de andere klimmen maar eerst even opdrogen 8-)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:06

Hoe lang rijden jullie eigenlijk ongeveer, en van wat hangt dat af?
Hebben jullie vooraf afgesproken hoelang, stop je op het beste moment (tja wanneer is dat er :Y) ) tot wanneer het paard moe is of zweet? ...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:53

Uhm, ik de bak rijd ik meestal drie kwartier tot een uur. Bij ons is de bak alleen 's avonds twee uur beschikbaar voor pensionklanten, en dan is het meestal ook stikdruk ^) Dus ga ik altijd meteen als-ie vrij is erin, en eruit als het echt vol begint te lopen. Als het echt van geen kanten gaat of juist heel goed stop ik vaak eerder. Bij buitenritten kan ik rustig een uur of drie wegblijven :j Met springen rijd ik een uur, eerst een half uur losrijden en dan een halfuurtje springen (natuurlijk met stap tussendoor).

Goede vraag eigenlijk! :j

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:31

ik wissel... soms 30 minuten soms 45 soms uur.
ligt eraan hoe het gaat, hoe suus aanvoelt en hoe ze loopt en ook hoe ik ben. Want als ik niet netjes meer kan zitten ofzo dan ga ik haar in de weg zitten en stop ik.
Ik begin met stap beide kanten lange teugel... na paar minuten teugels iets opnemen en slangenvoltes en voltes rijden... en ligt aan hoe suus is of ik snel naar draf ga of na 2 rondjes draf al ga galopperen. soms is ze beter los te krijgen na een galopje zonder dat ik teveel van haar vraag.
Ik probeer altijd af te sluiten op goed moment of goede opdracht...lekker uitdraven in rustig tempo en dan uitstappen... lange teugel en zoals zij wilt.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:32

ik heb mijn beugels gisteren 1 gaatje langer moeten doen en bedacht me dat ik vanavond nog 1 gaatje doe. Want merk dat ik nu andere beenligging heb... waardoor mijn hele zit anders is. Zij stalgenoot ook... he bin...je zit recht :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:13

Ik rijd ook los zoals sabM.
Timo rijd ik 45 min a 1uur in de bak,buiten langer.
De rest ongeveer 30 min a 45 min,opbouwend.
Filmpje van het springen gister opnieuw in de upload,you tube is traag.

Ik mis amanda hier trouwens ook :-)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:35

Peetstap schreef:
Safiera schreef:

Ik heb degene die mijn fotos uit dit topicgelift heeft en op dat forum heeft geplaatst net een pb gestuurd met t verzoek deze te verwijderen.fotos van anderen ongevraagd gebruiken is in strijd met de wet en ik heb haar hierop gewezen..ik heb zelfs de mogelijkheid de rechter in te schakelen las ik in de mij toegestuurde brief hierover..