Welkom Daff!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Japeloup schreef:Esther heb je wel eens aan Bach resque gedacht?
_Esther_87_ schreef:Japeloup schreef:Nee eigenlijk niet...zal er eens op googelen! Ik gebruik wel rustgevend van Vogel, dat scheelt wel al iets, is ook iets natuurlijks (zou even moeten kijken wat er precies inzit, weet ik zo niet eens). En ik kán het wel, dat is het ergerlijke eraan. Vroeger had ik nooit spanning voor een wedstrijd..Maar ik wil het gewoon te graag goed doen...werkt nietEsther heb je wel eens aan Bach resque gedacht?
Zooist schreef:Ik denk echt dat het voor jou nu tijd wordt om meer naar het voorwaartse te gaan. Je paard moet zelf de GO krijgen om te lopen en van daar uit kan je weer verder.
Maar dat is echt niet makkelijk.
En ik bedoel niet hard gaan, in een hoog tempo, maar je paard moet voorwaarts denken in alles wat hij doet en die stap moet jij eerst leren maken. Met je gevoel en met je zit.
Zooist schreef:Dat dacht ik wel, dat dacht ik wel......
Maar ook zonder die druk erop kan dat. Wat denk je wat er gebeurd als ik Zoohee onder druk iets wil laten doenIk denk dat ze me dan weer aan een spijker in de hoek van de bak hangt....
Ik denk echt dat het voor jou nu tijd wordt om meer naar het voorwaartse te gaan. Je paard moet zelf de GO krijgen om te lopen en van daar uit kan je weer verder.
En ik bedoel niet hard gaan, in een hoog tempo, maar je paard moet voorwaarts denken in alles wat hij doet en die stap moet jij eerst leren maken. Met je gevoel en met je zit.
Maar ik weet niet wat de anderen hiervan vinden hoor
Misschien zijn er bij met een helder idee.
_Esther_87_ schreef:Ga eens zoeken, bedankt! Kijk thuis oefen ik gewoon verder natuurlijk, maar al gaat het de hele week hartstikke goed, dan moet het alsnog in de ring gebeuren en als ik het daar dan verpruts dan werkt dat vervolgens meestal weer door in de rest van mijn training (qua zelf onzekerder zijn dan) en vervolgens ben ik de volgende wedstrijd nog zenuwachtiger...Als ik dat kan doorbreken ga ik al een stap in de goede richting denk ik.
Zooist, goede tip! Ik heb nog ergens zo'n yoga bal, zal eens gaan zoeken op oefeningen die gericht zijn daarop!
Ik zal je mijn emailadres sturen via pb, klinkt interessant namelijk. Het stomme is, ik geef op zich niet om wat anderen denken of welke plek of hoeveel punten ik haal...Maar ik vind van mezelf dat ik goed moet rijden, dat ik het moet kunnen...Ik zet heel veel druk op mezelf op een of andere rare manier. Laatst begon ik bijvoorbeeld aan een proef, dan gaat het binnenkomen goed, eerste uitgestrekte draf rijd ik de diagonaal op, geef been, gooi daarbij allebei mijn benen naar achter waarop paard dus aangaloppeert...En op het moment dat ik het doe denk ik ook echt van muts, wat doe je nou?! Maarja, dat is een beetje te laat
Zooist schreef:Dat dacht ik wel, dat dacht ik wel...... *\o/*
Blijheid schreef:Zooist schreef:Ik denk echt dat het voor jou nu tijd wordt om meer naar het voorwaartse te gaan. Je paard moet zelf de GO krijgen om te lopen en van daar uit kan je weer verder.
Zou je eens een poging willen doen om verder uit te leggen hoe je dit doet?
Lijkt me reuze interessant