Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Valina schreef:Ariebren schreef:Nog één tip, de enige noodrem op een paard is ???
Met beide handen één teugel beetpakken en dat lieve hoofdje helemaal omtrekken.
Maar als je paard er volle gas vandoor gaat, en je trekt met beide handen in 1x het hoofd om,
dan ga je toch, met een flinke dosis pech (samen) over de kop?
Het verstandigste wat je kunt doen is inderdaad het paard uit balans brengen, voor zover je nog kunt nadenken. Vaak doe je in zo'n situatie instinctief het juiste
Paard is opgevangen door iemand van de ANWB, ik vond 'm vlakbij stal. Waar ik een ander hoofdstel heb gehaald, en 2 zweepjes. En weer ben gaan rijden. Cassidy schreef:De One Rein Stop heb ik via de NH geleerd en niet via de Western. Parelli past hem toe, ook bij het rijden zonder zadel. De pre-flight checks vlak na het opstappen houden oa in dat je het hoofd naar de voet van je teenvraagt en de achterhand wegzet, ook als je zonder zadel, op de blote paardenrug of de bareback pad rijdt.
Komt geen knop bij kijken...
Maar idd, ontspannen in geval van paniek en niet gaan klemmen. Komt ook nog een heleboel bij kijken voordat je zover bent.

Chaos schreef:Eigenlijk NOOIT hulpteugels om gehad bij de paarden op buitenrit. Is ook nooit nodig geweest overigens, hahaha.
Wel een noodrem, die hebben ze allemaal. Een hele ophouding aan 2 teugels, lang zitten, gewicht iets naar achteren verplaatsen en tegelijkerijd een duidelijke HOOOOO met je stem. Werkt altijd, zelfs in dolle paniek. Is getest.
liesdix schreef:Chaos schreef:Eigenlijk NOOIT hulpteugels om gehad bij de paarden op buitenrit. Is ook nooit nodig geweest overigens, hahaha.
Wel een noodrem, die hebben ze allemaal. Een hele ophouding aan 2 teugels, lang zitten, gewicht iets naar achteren verplaatsen en tegelijkerijd een duidelijke HOOOOO met je stem. Werkt altijd, zelfs in dolle paniek. Is getest.
Een hele ophouding bij mijn paard lokt alleen maar een megasprong uit. Dit is heus geen oplossing voor elk paard