Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovemario schreef:ik stel 1 simpele duidelijke en korte vraag, en dat is of die te strak hang ja of nee. meer vraag ik niet
JoycexLynn12 schreef:Hahaha meen je dat nou Air? Hoeveel dingen jij wel niet bij het topic hebt betrokken wat er niets mee te maken had.
Mooi antwoord Robin_S!
lovemario schreef:nee het gaat om mijn vraag. lees je ergens dat ik vraag om hulp? nee dat doe ik tegenwoordig niet meer op bokt, want dat krijgt je dus deze goddeloze discussies.
ik ga helemaal geen vragen of foto's oid neerzetten, want ja iedereeen weet het beter, en iedereen kent het paard

Air schreef:lovemario schreef:nee het gaat om mijn vraag. lees je ergens dat ik vraag om hulp? nee dat doe ik tegenwoordig niet meer op bokt, want dat krijgt je dus deze goddeloze discussies.
ik ga helemaal geen vragen of foto's oid neerzetten, want ja iedereeen weet het beter, en iedereen kent het paard
Dan is jouw paard het enige paard op de hele wereld wat denkt
Dat is natuurlijk veel realistischer.
merenque schreef:Dan zal ik maar eens antwoord geven of de slof te strak is op foto blz. 1
Ja de slof is te strak. Bij een correct en tijdelijk gebruik werkt de slofteugel alleen in wanneer het paard het hoofd te hoog brengt. De slofteugel wordt correct gebruikt als deze bij de juiste hoofd-halshouding in een boogje hangt en alleen strak staat wanneer het paard het hoofd te hoog brengt. Helaas zie je dan ook vaak dat deze teugel onjuist wordt gebruikt. Het paard wordt met het hoofd naar beneden gedwongen en gaat zich hierdoor vastzetten. Zo verlies je de souplesse en uiteindelijk de controle.
lovemario schreef:Air schreef:Dan is jouw paard het enige paard op de hele wereld wat denkt
Dat is natuurlijk veel realistischer.
zou wel moeten he, anders zouden ze niet weten waar hun waterbak zit, of welke hulp wat betekend
maar goed om puntje bij paaltje te komen, volgens mij is deze onzin rel nu wel afgelopen.lovemario schreef:@benfan,
het probleem is, laat ik hem te veel los, zet ie het op het lopen. ik kan doen met zn zit/ stem wat ik wil, maar dat werkt gewoon niet. soms moet je even wat strenger zijn voor een paard.
ik heb er dus eenmalig mee gereden, en het resultaat is dat hij nu onder me blijft, geen rare fratzen heeft en geen sterren meer kijkt.
tuurlijk, dat kan tijdelijk zijn, maar als ik dit goed gedrag extra beloon komt dit zeker helemaal goed
ponylies schreef:lovemario schreef:@benfan,
het probleem is, laat ik hem te veel los, zet ie het op het lopen. ik kan doen met zn zit/ stem wat ik wil, maar dat werkt gewoon niet. soms moet je even wat strenger zijn voor een paard.
ik heb er dus eenmalig mee gereden, en het resultaat is dat hij nu onder me blijft, geen rare fratzen heeft en geen sterren meer kijkt.
tuurlijk, dat kan tijdelijk zijn, maar als ik dit goed gedrag extra beloon komt dit zeker helemaal goed
maar toch is het indd beter af en toe los te laten bij sommige paarden,
ik heb het laatst ook gemerkt bij een paard waar ik opstapte die werd helemaal lijp toen ze tijdens het stappen te veel tegen werd gehouden door mij toen ik haar iets losser liet ontspande ze meteen ,
het was dus mijn fout om te veel vast te houden