Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mero0206 schreef:Je kan je zadel aan de achterkant laten opvullen en iets omhoog laten zetten.. Zij heeft dit ook gedaan en het is gelukt!
Babootje schreef:Ik vind je niet te zwaar voor je paard en ik vind eigenlijk ook niet dat je paard een extreem korte rug heeft. Ik heb ze wel eens korter gezien. Probleem bij barokke paarden is vaak wel dat ze vaak een weke rug hebben. Dan is het heel moeilijk een goed zadel te vinden omdat de meeste "confectie" zadels toch te recht van onder zijn, waardoor het zadel alleen van voor en van achter steunt. Dan kun je je voorstellen dat een paard daar last van gaat krijgen. Er zijn nog maar weinig zadelmakers die een zadel helemaal van de boom af op maat op je paard maken. Ook Albion niet, ook Hulsebosch niet. Voor jou is het belangrijk dat de onderkussens zo kunnen worden aangepast dat het zadel gelijkmatig steunt op de rug. Ik zou een Albion met mijn paard ook niet kunnen hebben (ik zie bij de informatie vooral hoe het zadel kan worden aangepast aan de ruiter, maar niet in hoeverre dit kan worden aangepast aan het paard) Je zou Brandt zadels kunnen proberen. Die kunnen wel het onderkussen aanpassen aan het paard. Ik heb op dit moment een Daaleman, maar volgens mij komen die niet buiten NL. Een WOW zadel is misschien ook nog een optie.
knollentuin schreef:ts die tip van babootje zou wel een goede zijn, met je paard naar ninon schutte,als dat te regelen valt.. ik zie en hoor over haar alleen goede dingen! bv haar kundigheid en service die is heel goed