als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:23

meer een interesse verschil dus, dan een gemis. dank je voor de uitleg.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:28

Ja, dat is het Lachen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:07

SuperPepeijn schreef:
cornelie, in een aantal dingen kan ik best wel met je meegaan, zoals de afremmende en drijvende houding met je lichaam. maar imo moet een paard weten/leren dat ik geen paard ben en dat ik hem moet kunnen aankijken zonder dat betekent dat ik boos op hem ben (sowieso nutteloos boos te zijn op je paard).

maar goed dat is de eeuwige NH-discussie: moeten wij mensen ons als paarden gaan gedragen (met alle menselijke fouten en beperkingen van dien), of accepteren we van elkaar dat we anders zijn? mijn inziens het laatste omdat we nooit elk paard 100% geestelijk kunnen doorgronden.

als je met longeren blijft brullen ben je niet goed bezig denk ik.

Het gaat er niet echt om dat het paard bang is of niet. je stompt hem alleen een beetje af op jou lichaamshouding (wat niet uitmaakt als je er verder niets mee wilt doen). Ik wil dat mijn paard bij een boze blik naar achteren gaat en op een uitnodigende blik naar me toe komt, dus dan zou longeren niet handig zijn.
Verder bedoelt ze met het brullen meer dat je met de zweep achter je paard (in het driehoekje) je paard aan een stuk door aan het vertellen bent dat hij moet doorlopen, terwijl je onder het zadel ook niet de hele tijd aan het drijven bent.
maar verder is het inderdaad een interesse verschil, als je alleen longeert voor betere bewegingen onder het zadel(of het nou op de bijzet- of de aquamanier is... Haha! ) of dat je oefeningen aan wilt leren (zoals van hand veranderen en galopchangementen)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:17

mijn paard gaat bij een boze blik van mij achteruit en komt nader bij een uitnodigende. dat terwijl ik al een aantal jaar longeer, dus dat gaat niet op sanne.

wat je met de zweep doet is voor een paard ook een leerproces net als dat er naar hem gekeken mag worden. zo geef ik pas drijvende hulpen met de longeerzweep als ik deze omhoog breng.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:29

angelke schreef:
Nog iets, dat was ik zo'n 4 pagina's vergeten vragen aan Maaike geloof ik.
Waar blijven de verslagen van de meeting? En welke mensen waren er?

In het topic waarin de meeting georganiseerd werd staan de mensen die zijn geweest volgens mij. Leuk dat iedereen zo nieuwsgierig is naar verslagen. Ik heb weinig over de meeting te vertellen, aangezien de meeting niet echt om mij draaide maar meer om de mensen die van Bokt kwamen kijken. Dus van mijn kant in ieder geval geen verslag daarom. Wie er precies allemaal zijn geweest zou ik je zo ook even niet kunnen zeggen. Zou je de zoekfunctie even kunnen gebruiken, zoeken op Aqua8horse op het Boktmeetings forum

Powerpuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:37

ponyzotje schreef:
dat is nou de kunst van een goed trainer zijn. Knipoog

Jij bent ervan overtuigd he

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:37

dit doe je ook alleen in het begin om je paard het verschil hiertussen duidelijk te maken, het is voor jezelf gewoon makkelijker om jezelf het aan te leren, als je meebeweegd hebben veel mensen snel de neiging om te blijven aanmoedigen en te klikken enzo. maar als je paard hier op reageerd en het verschil bij jou ziet, dan is het toch goed.
En wat jij doet, de zweep omhoogbrengen als hij harder moet, is ongeveer hetzelfde als wat wij doen, maar dus heel wat anders dan mensen (vooral met hele luie paarden) die dat driehoekje maken en de zweep erachter moeten houden om te voorkomen dat het paard langzamer gaat.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:39

sanne, dan blijf ik er bij dat we hetzelfde doen en krijgen, alleen op een andere manier en dat het paard niet afstompt of iets dergelijks Knipoog

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:27

Heel interessant hoor, dit verhaal over longeren, maar is het niet zinnig hier even een nieuw topic over te starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:49

Askja schreef:
Heel interessant hoor, dit verhaal over longeren, maar is het niet zinnig hier even een nieuw topic over te starten?

Dat is inderdaad een goed idee. Het topic begon met een onderwerp dat te maken had met de trainingen van Aqua8horse en die betrok het longeren erbij, dat is niet erg hoor, dat is hoe een topic zich ontwikkelt. Maar over de verschillende longeertechnieken kan misschien beter een ander topic geopend worden op UZ Lachen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:23

Powerpuff"]
[quote="ponyzotje schreef:
dat is nou de kunst van een goed trainer zijn. Knipoog

Jij bent ervan overtuigd he
[/quote]
ja hoor. mij ga je niet horen roepen erover, maar ik vind de denkwijze erachter heel mooi en ik ben hierin dan ook overtuigd. maar dat heeft er niet veel mee te maken. kwam gewoon in me op dat hoe een trainer iets doet meestal beroepsgeheim is, zeker als het een bedrijf is. maarjaaaa ga er maar niet op in.
en jaa, ik ben voll overtuigd Haha!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:48

DAMN, WAT EEN TOPIC!

En ik heb het net nog een stukje langer gemaakt Tong uitsteken