Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:00

Ik denk nu vaak, dan maar saai. Ben twee keer verschrikkelijk hard gevallen en toch meteen weer opgestapt.
En eerlijk gezegd snap ik niet precies wat je bedoelt ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:06

een paard op de wei hoeft niet perse sociaal te zijn en te snappen hoe het in de kudde moet (over)leven. Ben erachter dat die dingen echt los van elkaar staan.

Maar niet kunnen rijden hoeft toch niet saai te zijn. Een paard prikkelt je altijd tot opletten en nadenken en het prikkelt je creativiteit. Als jij altijd hetzelfde doet dan vind je paard er natuurlijk ook geen bal aan dus variatie en de oefeningen leuk en spannend houden, zowel ernaast als erop.

Ik kan een hele planning maken maar als ik dan bij mijn pony's ben loopt het vaak helemaal anders omdat er net iets goed gaat wat dan helemaal niet te maken heeft met wat ik uiteindelijk wilde doen, maar dat dan wel gelijk ga bevestigen.

Nou ik ga slapen, denk dat het uiteindelijk best gaat lukken hoor!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:06

Ze bedoeld dat een paard toch contactgestoord kan zijn ondanks dat ie altijd buiten heeft gelopen of met soortgenoten heeft gestaan.
Die van mijn zusje loopt ook vrijwel altijd buiten en voor zover ik weet heeft ze nooit langer dan een paar maanden alleen gestaan, dus waarom zou die zo aso moeten zijn?
Andersom, de slome hier, die nog geen oor naar achter legt, heeft haar hele leven al met andere gestaan, nooit langer dan 2 dagen alleen en toch laat die zich door anderen in elkaar meppen en d'r voer afpakken en zonder dat ze er ook maar een oor om naar achter legt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:10

Niet kunnen rijden is een dikke vette desillusie als je een paard aankoopt met als doel rijden, Lailipri.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:13

Och verkoop um dan en koop een ingereden. Snap dat je ervan baalt, maar misschien en je er zelf nog niet klaar voor? (hoe je dit interpreteerd is aan jou (schrijf ik het zo goed :o )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:15

Zo zat het niet helemaal lailapri, mss de rest van het topic even lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:16

Geen zeggenschap over, het is niet mijn paard... ik werk in opdracht... en verder is de bodem van mijn trukendoos nog niet zichtbaar, ik heb nog wel een paar pijlen op mijn boog.
Ik heb dankzij dit topic echt hele waardevolle tips gekregen!!!!
En mocht ik er "nog niet" klaar voor zijn, wie weet is dan nu de tijd gekomen om te stoppen met paarden...
Maar verkopen zei je?? Ik denk dat dat nog een heet hangijzer wordt met een niet doorgereden draak van zeven jaar, eerlijk gezegd, al is de goedkope handelaar altijd happig en de slager zal ook wel een dankbare afnemer zijn.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:18

lailapri schreef:
Och verkoop um dan en koop een ingereden. Snap dat je ervan baalt, maar misschien en je er zelf nog niet klaar voor? (hoe je dit interpreteerd is aan jou (schrijf ik het zo goed :o )

Tjonge jonge, ergens een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt....

Als je nu eerst alle pagina's eens leest..., deze opmerking slaat als een tang op een varken :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:18

Wat een beest zeg! Ik zit echt met verbazing te lezen, je hebt al heel wat geprobeerd maar als ze een weidegenoot zomaar door het hek ramt vind ik dat behoorlijk gestoord gedrag. Hoe was haar veulentijd?
Ik ben érg benieuwd hoe het met een dummie gaat. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:23

Saina schreef:
lailapri schreef:

Tjonge jonge, ergens een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt....

Als je nu eerst alle pagina's eens leest..., deze opmerking slaat als een tang op een varken :D

Ach ik ben het er wel mee eens, Sul heeft toch ook geen ervaring? Ze heeft zelf nog ergens in dit topic gezegd dat het d'r nog nooit gelukt is om verder dan L1 te komen en ze heeft al zoveel paarden gehad, ik elk topic gaat het over een ander...
Ze moet deze gewoon wegdoen en een leuk manegepaardje van boven de 20 kopen, mss komt ze dan ooit nog eens zover dat ze buitenritten kan maken.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:25

Dit meen je niet serieus he????? :oo

Ja doeiii, ik heb net alles gelezen, je zit me op te jutten!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:27

Hihi, ben gewoon sielugh, als ik vroegah een paard een beeeetje netjes aan het lopen had werd het onder mijn billen vandaan gekocht en momenteel heb ik niet meer zoveel zin in wedstrijden, hoewel ik wel af en toe start ;) en inderdaad, volgende keer L1...
Maar wie weet neem ik wel een lekker braaf oudje, ik weet nog wel een tuiger van 25 jaar. Al moet die nog beleerd worden onder het zadel... iemand???

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:29

suleilitha schreef:
Hihi, ben gewoon sielugh, als ik vroegah een paard een beeeetje netjes aan het lopen had werd het onder mijn billen vandaan gekocht en momenteel heb ik niet meer zoveel zin in wedstrijden, hoewel ik wel af en toe start ;) en inderdaad, volgende keer L1...
Maar wie weet neem ik wel een lekker braaf oudje, ik weet nog wel een tuiger van 25 jaar. Al moet die nog beleerd worden onder het zadel... iemand???

Denk dat je dat zelf wel kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:32

Nee, die niet. Ik prakkizeer er niet over. Iemand rijdt er nog tandem mee en je moet hem niet per ongeluk als achterpaard inspannen want dan eet hij het voorpaard op. Het menneke is een jaar met pensioen geweest maar hij brak dusdanig alles af, dat hij maar weer aan het werk is gezet...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:33

Saina schreef:

_O- _O- Wahahaha, wie komt me oprapen?? :')

waarom heeft bokt geen ROFL-smiley?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:33

suleilitha schreef:
Nee, die niet. Ik prakkizeer er niet over. Iemand rijdt er nog tandem mee en je moet hem niet per ongeluk als achterpaard inspannen want dan eet hij het voorpaard op. Het menneke is een jaar met pensioen geweest maar hij brak dusdanig alles af, dat hij maar weer aan het werk is gezet...

Wil je dat niet eens? ;)
Na het paard waar je nu mee bezig bent lijkt me dat een goede opvolger :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:34

suleilitha schreef:

Krijgt ie zo weinig voer dan?
Tss...

_O- Zal ie ook wel moeite hebben om hem voorwaarts te houden als ie voorpaard is, arm dier, loopt zijn voer achter hem aan... :')
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-10-09 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:34

anneliesdj schreef:
Saina schreef:

_O- _O- Wahahaha, wie komt me oprapen?? :')

waarom heeft bokt geen ROFL-smiley?

Grappenmaker :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:37

ik heb net heel het topic gelezen en wat een paard zeg :oo, Beleren is een vak apart daar hoef je echt geen z voor te rijden :n, van wat ik het gelezen weet Sul (mag ik afkorten?) heel goed waar ze mee bezig is, ik had vroeger een merrie die ook zomaar uit het niets helemaal flipte. Helaas is zij wel weggebracht. Daar was geen houden aan, niet leuk meer. De meeste tips, die ik kende zijn al gezegt. Ben ook benieuwd hoe ze reageert op de dummie :) hoe reageert ze eigenlijk op losse beugels? filmen lijkt mij ook een goed plan. Is ze braaf naar mensen toe? ik ben helemaal niet van het zweverige gedoe, maar ik heb wel eens een join-up geprobeert. Ik moet zeggen dat paard was erg moeilijk in de hand, maar daarna werd hij toch al wat makkelijker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:40

Join-ups is gewoon breken van een paard, zou ik alleen doen bij een paard wat zwaar geschift is, soort Judd dus :+ (maarja, als ze er zo aan toe zijn is een Join up ook niet aan de orde, tenzij jij ge-upt wilt worden, de lucht in _O-)
ik bescheur me hier, wordt er helemaal vervelend van :+
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-10-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:41

Join up, brrrr, dit dier heeft al genoeg lakschade overgehouden aan de Monty Roberts methodes. Er is mee gekloot met een dually halster voor ik in beeld kwam en dat is ook niet goed uitgepakt.
Een join up is zinloos. Dit paard is ook niet moeilijk in de hand. Verder maak je vaak met een join-up meer kapot dan goed.
Annelies als je niet ophoudt me de kieteldood te bezorgen van het lachen ga ik je TEM men hoor _O-

Join ups zijn inderdaad geestelijke mishandeling en die kun je, mocht het nodig zijn nog beter door een ander PAARD uit laten voeren dan door een mens. Bij een paard wat alleen onder het zadel en soms bij andere paarden misselijk doet heeft het geen enkel doel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:42

Ga je me TEMMEN of TEMen? _O-
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-10-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:43

anneliesdj schreef:
Join-ups is gewoon breken van een paard, zou ik alleen doen bij een paard wat zwaar geschift is, soort Judd dus :+ (maarja, als ze er zo aan toe zijn is een Join up ook niet aan de orde, tenzij jij ge-upt wilt worden, de lucht in _O-)

Ik voel mij ietwat in de maling genomen :D
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 15-10-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

het verhaal van judd heb ik niet gevolgd, tja ik heb hetzelf ook maar 1 keer gedaan en zoals ik al zei ben er ook geen fan van. Toen bij dat paard heeft het gewerkt, ben trouwens nog nooit een ander paard tegengekomen waar ik het zou willen doen :)

anneliesdj

Saina schreef:
anneliesdj schreef:

Ik voel mij ietwat in de maling genomen :D

Mijn eerste zin was wel serieus bedoeld hoor :+

Edit; ligt ook niet alleen aan jou hoor, samenloop van omstandigheden _O- (nouja, posts dan :')
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-10-09 23:45, in het totaal 3 keer bewerkt