Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En nu jouw dier weet waar ze staat heb jij helemaal geen geweldig nodig om duidelijk te zijn, who knows gaat het nu ook goed blijven.
Een boxerhond greep me laatst in mijn gezicht en moest voor straf de tuin in.
(greep nog even naar persoon die het dier meetrok naar de tuin).
Yamcha schreef:Candymarilyn: een paard zet je niet op een stoutkrukje of wel?
Snappen jullie nu werkelijk niet dat paarden en kinderen totaal verschillende wezens zijn, en dat je ze gewoon niet kunt vergelijken, of is dat te moeilijk?
Ik gebruik overigens een halve ophouding niet als correctie

Yamcha schreef:Een alpha merrie die een goede mep uitdeelt, plaatst zich daar niet mee onderaan. Waarschuwen gebeurt in de kudde júist vaak door gillen.
Je kunt als tussenstap dreigen met een klap natuurlijk
Direct slaan is niet nodig, het scala van waarschuwingen afwerken is meestal best een goed idee
Maar als een paard tegenover mij steigert, is dat niet iets wat ik negeer...... dan krijgt ie een klap en wel zo hard als ik kan.
Daarmee geef ik de grens éven heel duidelijk aan. Vaak hoef je het dan maar 1 of 2 keer te doen.
Dat met die halve ophouding ben ik met je eens.
Gedragsproblemen met rijden moet je imo rijtechnisch aanpakken, en het negeren van een bok kan heel wijs zijn als het paard daarvoor altijd zijn zin kreeg dmv bokken
Dat is per paard verschillend, bij een ander paard kan een goede tik helpen.
Dat bekijk ik per actie, per paard.
Carin79 schreef:Dit gaat het volgende reltopic worden...
Ik snap niet wat je hiermee wil bereiken

Schangah schreef:Margeet ik ben het helemaal met je eensen voor de andere lees idd eens de boeken van Hempfling of bezoek eens de website paard natuurlijk. Op deze website staat interessante informatie over het gedrag van paarden. o.a. een paard leren door belonen ipv straf. Verkeerd gedrag negeren. Volgens mij worden kinderen tegenwoordig zo opgevoed en zijn lijfstaffen op school afgeschaft. Waarom doen we dat dan nog wel onze paarden aan?

daffie1986 schreef:Schangah schreef:Volgens mij worden kinderen tegenwoordig zo opgevoed en zijn lijfstaffen op school afgeschaft. Waarom doen we dat dan nog wel onze paarden aan?
Dat kinderen tegenwoordig zo opgevoed worden is waarschijnlijk ook de reden dat er tegenwoordig zoveel van hun:
- Straalbezopen op straat lopen met 15 jaar oud;
- Al voor hun 18de in aanraking zijn geweest met justitie;
- En er geen respect getoond wordt voor de natuur en de medemens.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!