Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Allemaal basiswerk, zowel op de grond als in het zadel. Les 1: paard MOET reageren op wat je vraagt, net zolang tot jij stopt met vragen. Klinkt heel simpel, maar tijdens de lessen bleek wel hoe snel je geneigd bent om met half werk tevreden te zijn. Hij werkt met kleine hulpen, gaat het dan niet, dan maak je je hulp geleidelijk sterker, net zolang tot je de gewenste reactie krijgt. Klinkt heel simpel en logisch zoals ik het hier beschrijf, Anneke (nado) kan het vast beter uitleggen dan ik. Ik vond het heel mooi dat alles vanuit rust gaat en de paarden ook de gelegenheid krijgen om te ontspannen als de oefening goed gegaan is. Hopelijk kan ik een volgende keer dat hij naar Nederland komt zelf meedoen met mijn paard.
ze leek wel een arabier hahaha

Had eerst een dubbelgebroken van KY Rotary, ook erg fijn overigens. Dit ligt stiller in zijn mond, weet nog niet of het echt veel verschil maakt maar het lijkt of hij minder trekt met zijn hoofd. Hij kon echt uit het niets naar beneden duiken.