crazygirl1 schreef:Nu kom ik het volgende probleem tegen: Delco loopt achter de teugel. Helaas is hij door vorige (spring)ruiter in krul getrokken. Sinds ik hem heb gaat het wel al veel beter. Maar ik voel dat hij zich vaak vast zet, dit doet hij wanneer hij de oefening moeilijk vindt en ik teveel buitenhand gebruik om het tempo aan te passen. Dan draaft hij ter plaatse en voel je zijn neus naar zijn borstkast gaan. Wat ik dan doe, is hem goed voorwaarts zetten, even een rechte lijn en zijn draf verlengen. Welke oefeningen kunnen helpen?
Het lijkt me dat je goed bezig bent. Je kunt er niet zoveel meer doen dan je er nu al aan doet. Heeft gewoon tijd nodig om dat wat hij heeft aangeleerd weer af te leren.
Ik denk dat dat probleem zich wel oplost als hij sterker wordt en de oefeningen gemakkelijker kan uitvoeren. Het enige dat ik nog kan toevoegen is: probeer hem gehoorzaam te maken op korte ophoudingen, alleen ter ondersteuning van je been- en zithulpen en hem zodra hij zich zo opkrult en achter het bit gaat, meteen daaruit weg te rijden naar een voor hem makkelijkere oefening. En het dan gewoon weer opnieuw te proberen.