[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:34

:D Tja, ik ben ook een afwijkend geval; ik zit liever door zonder beugels dan dat ik een uur moet lichtrijden. Verlichte zit kan ik wel een hele tijd volhouden.

Had vroeger ook zo'n drilinstructeur die de onafhankelijke zit erin gestampt heeft.

Maar ik weet zeker dan menigeen gisteren niet op die malle vos van me zou zijn blijven zitten toen er ineens onverwacht een hele enge rode kater vanuit de bosjes op de bakrand sprong. :wow: :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:43

Whaha maar das ook wel heeeeul eng!! :D

Waar ik ook van overtuigd ben is dat het rijden van zoveel mogelijk verschillende paarden en evenzoveel verschillende zadels(liefst zo plat mogelijk)je ook enorm helpt met een onafhankelijke zit ontwikkelen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:52

Voor diegenen die zo'n 10 pagina's geleden vroeg over de zit op de sprong:

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:52

Ik rijd al een heel tijdje met Stübben siegfried II. De keuze op is Stübben gevallen vooral voor de degelijkheid, maar buiten dat vind ik het ook een lekker zadel. Niet te veel poespas erop, close-contact, maar niet te plat. Vorig jaar heb ik in Amerika een paar weken op een Devoucoux gereden, vond ik ook een super zadel!
Met een Prestige kan ik totaal niks, vreselijk zadel. Heb echt het gevoel dat ik boven het paard hang, ipv erop. Krijg voor m'n gevoel geen contact met het paard, maar dat zal wel aan mij liggen.

Zit oefeningen zijn heel goed en ook noodzakelijk voor een goede balans. Het lichtrijden en verlicht zitten zonder beugels zie ik dan weer niet zo zitten, omdat je daar van gaat knijpen met je knieen. Als je knijpt met je knieen gaan je onderbenen vaak een eigen leven lijden, omdat je nu eenmaal niet kunt drukken met je knieen en onderbenen tegelijk.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:46

Katja schreef:
Dag op concours kan bijna niet meer Dots, dan moet je veel te veel bijlezen.
Fijn om te horen dat het gebrek aan balans bij de buitenwereld in ieder geval niet teveel opvalt.

Dat vind ik ook een punt gelijk trouwens. Wat ik op het paard voel ziet er vanaf de grond soms heel anders uit. Dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk bijna nooit alleen spring. Gymnastiekjes, balken etc wel, maar echt springen altijd onder begeleiding. Ik weet dat ze bij Eurocommerce nooit alleen mogen springen. Meer (stal) ruiters ervaring mee?

Mootje

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:31

Sinds ik les heb van mijn huidige instructeur moet het heel gek lopen als ik ga springen zonder begeleiding. Balkjeswerk doe ik wel zelfstandig, maar springen niet. 1x in de week springen vind ik genoeg (buiten wedstrijden en crosstrainingen om).

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:01

An1985 schreef:
Marcel, wat is volgens jou het allerbeste zadel dat er is? jouw favoriet?

Pff ook ik had nog veeeeel bij te lezen maar ik wil hier ook even op in haken.

Ikzelf rijd met verschillende zadels.....Meestal met m'n spr-Prestige Paris, soms met m'n Kieffer Garmisch(jonge of nog net niet betrouwbaar genoeg ,paarden) en héél soms met m'n Kn Symphony.(dan moet er een paard zijn waar ik ermee kan rijden,liefst vanzichzelf lopen enja (hihhi)wel een écht dressuurpaard...
Voorheen heb ik nog een Stubben Siegfried 2K2 gehad (vond de Prestige mooier)...Ahum.

Mijn man heeft een Prestige Golden star, verschrikkelijk zadel,je glijdt er alle kanten mee op!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:54

dots83 schreef:
Katja schreef:
Dag op concours kan bijna niet meer Dots, dan moet je veel te veel bijlezen.
Fijn om te horen dat het gebrek aan balans bij de buitenwereld in ieder geval niet teveel opvalt.

Dat vind ik ook een punt gelijk trouwens. Wat ik op het paard voel ziet er vanaf de grond soms heel anders uit. Dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk bijna nooit alleen spring. Gymnastiekjes, balken etc wel, maar echt springen altijd onder begeleiding. Ik weet dat ze bij Eurocommerce nooit alleen mogen springen. Meer (stal) ruiters ervaring mee?

Ik spring ook bijna nooit alleen. Maar dat is dan vooral omdat ik gek zou worden van steeds op- en afstappen om hindernissen te verhogen en/of verlagen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:59

Er is een verschil tussen niet alleen springen of alleen springen als er iemand met verstand van zaken in het midden staat.
Ik heb altijd vrij veel alleen gesprongen en ben daar volgens mij niet slechter van geworden maar een paar ogen in het midden is wel lekker.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:08

MarcelDufour schreef:
Ik spring ook bijna nooit alleen. Maar dat is dan vooral omdat ik gek zou worden van steeds op- en afstappen om hindernissen te verhogen en/of verlagen.

:')
dacht dat je ging schrijven om steeds de balken er weer op te leggen 8-)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:11

besita schreef:
MarcelDufour schreef:

:')
dacht dat je ging schrijven om steeds de balken er weer op te leggen 8-)

Die van mij kunnen niet vallen. Zitten vast aan de staanders!

Katja schreef:
Er is een verschil tussen niet alleen springen of alleen springen als er iemand met verstand van zaken in het midden staat.
Ik heb altijd vrij veel alleen gesprongen en ben daar volgens mij niet slechter van geworden maar een paar ogen in het midden is wel lekker.

Nee, dat heb ik de laatste 25 jaar niet meer meegemaakt dat er iemand in het midden stond met verstand van zaken. Heb het ook niet gemist, moet ik eerlijk zeggen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:13

oh is dat de nieuwe manier om voorzichtig te maken ..moet je dan steeds opletten om geen koprol te maken *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:14

Toch wel een beetje een crossruiter, Marcel?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:17

besita schreef:
oh is dat de nieuwe manier om voorzichtig te maken ..moet je dan steeds opletten om geen koprol te maken *D

Da's heel ouwerwets, al! Het enige moderne is dat ik tegenwoordig geen spoorbielzen maar kunstof gebruik. Als ik een fout krijg, valt de hele hindernis om (heeeel vaak niet, en valt het paard om) hahahaha...nou, dan zouden ze na korte tijd besluiten om voor Marcelleke maar efkes niet meer te springen, denk ik.
mo_van_dijk schreef:

Als je het zo bekijkt, wel ja. :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:19

Ik hoor en lees steeds vaker van paarden met kissing spine. Zou dat toeval zijn, of is er daadwerkelijk iets meer aan de hand?
Wie o Wie?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:20

Er wordt volgens mij veel meer naar gekeken dan vroeger dus het komt ook vaker naar voren denk ik maar er zijn ook dierenartsen die het wel erg graag roepen.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig bij het keuren ook gelijk rugfoto's laat maken omdat je er toch te vaak tegenaan loopt naar mijn zin.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:21

MarcelDufour schreef:
besita schreef:

Da's heel ouwerwets, al! Het enige moderne is dat ik tegenwoordig geen spoorbielzen maar kunstof gebruik. Als ik een fout krijg, valt de hele hindernis om (heeeel vaak niet, en valt het paard om) hahahaha...nou, dan zouden ze na korte tijd besluiten om voor Marcelleke maar efkes niet meer te springen, denk ik.
mo_van_dijk schreef:

Als je het zo bekijkt, wel ja. :D

Maar je zult dat dure gerei toch wel hebben, dat als je de hindernis plat rijd of een balk eraf rijdt je die met een afstand bediening gewoon weer op bouwd?!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:22

Mijn vorige paard (die van de foto's) had KS. Nooit last van gehad, totdat hij een blessure kreeg in zijn doornsteekselpees. Hij was gewoon op (lichamelijk). Ik heb hem begin december weggebracht!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:26

vivana schreef:
Maar je zult dat dure gerei toch wel hebben, dat als je de hindernis plat rijd of een balk eraf rijdt je die met een afstand bediening gewoon weer op bouwd?!

Ik heb daar een hele bereking op los gelaten, en kwam tot de conclusie dat een groom :o? toch veelzijdiger inzetbaar was! _O-

Katja schreef:
Er wordt volgens mij veel meer naar gekeken dan vroeger dus het komt ook vaker naar voren denk ik maar er zijn ook dierenartsen die het wel erg graag roepen.
Moet zeggen dat ik tegenwoordig bij het keuren ook gelijk rugfoto's laat maken omdat je er toch te vaak tegenaan loopt naar mijn zin.

Ik ook, want het zorgt wel voor lastige paarden. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat er te vroeg met jonge paarden begonnen wordt. Ik las daar van de week een heel interessant artikel over dat die gedachte bevestigde.
Dit is de link naar dat artikel. Echt leerzaam. http://users.telenet.be/peter.ryckeboer/artikels/welzijn/oudgenoeg.html
Laatst bijgewerkt door Springert op 25-02-10 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:28

MarcelDufour schreef:
vivana schreef:

Ik heb daar een hele bereking op los gelaten, en kwam tot de conclusie dat een groom :o? toch veelzijdiger inzetbaar was! _O-

Hahaha en waarschijnlijk ook veeeeeeeeeeeel goedkoper ;) :D

Voor diegene die het nog niet weten...Het is geen grapje! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:31

Vivana, Ik heb het demo-filmpje ervan gezien :=

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:37

mo_van_dijk schreef:

Ja je zult vast weten dat hier nu mensen met hun oren staan te flapperen.
Bij mijn schoonouders was ook zo'n man die deze hindernis verkocht...of dat niet iets voor ons was....TUURLIJK...daar kopen wij liever een heel parcour voor :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:38

of een voorzichtiger paard :P

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:38

mo_van_dijk schreef:

Rot meid! Ik had nog zo gezegd dat dat niet openbaar vertoond mocht worden! En dat heeft ze blijkbaar toch gedaan!
Vanaf nu mogen ze hun camera niet meer meenemen!
Of is het niet die demo waar je het over had, Mo? :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:50

Hmm, Slecht geweten Marcel _O- Ik heb het demo-filmpje van die zelfopbouwende hindernis gezien. Nu ben ik wel benieuwd naar het andere filmpje....