Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikiemike

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:54

Hij wordt af en toe een vrolijke eikel, heb de keus om eraf te springen of hem voorwaarts en fanatiek bezig te houden. Gelukkig komt dit nog maar zelden voor. (Helaas maandag ff met Japeloup, hij wilde goede eerste indruk maken...)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:10

maaikiemike schreef:
Hij wordt af en toe een vrolijke eikel, heb de keus om eraf te springen of hem voorwaarts en fanatiek bezig te houden. Gelukkig komt dit nog maar zelden voor. (Helaas maandag ff met Japeloup, hij wilde goede eerste indruk maken...)

Ja maar kon het hem ook niet kwalijk nemen. Komt er zo maar in ZIJN weiland een trekker om de boel te bemesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:13

Oh, dan is het nog reuze knap dat ie uberhaupt te rijden was :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:05

Pff.. ik baal zo. M'n zusje is daarstraks van paard afgevallen. :\
Ik heb echt geen idee wat de aanleiding was, m'n zusje zelf ook niet maar mevrouw ging eerst lekker in draf en vervolgens begon ze te galopperen en harder en harder en harder. M'n zusje bleef eerst heel kalm want ze was alleen heel relaxed aan het uitstappen. Ook helemaal geen stress ofzo maar toen ze maar zo hard bleef gaan en niet terug wilde komen raakte m'n zusje in paniek. Uiteindelijk is ze echt heel lang blijven zitten maar op een gegeven moment verloor ze haar beugels en sprong paard ineens opzij en toen viel ze eraf. Nu heeft ze echt een heel erg zere heup en gaan we zo waarschijnlijk toch maar even naar de HA post. Want zelfs ondanks een zware pijnstiller wordt het nog niet beter. :\
Ik voel me dan toch zo schuldig want ik vind dat ik verantwoordelijk ben. Ik had haar er ook nooit opgezet als ik het niet had vertrouwd dus ik begrijp ook niet waar dit vandaan kwam. Of ze nou schrok of pijn had, ik weet het niet.
Vervolgens ben ik er nog even opgegaan en toen was ze weer heel braaf en ontspannen.
Bah. Geen leuk ritje dus.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:35

Nee zeker niet fijn. Beterschap voor je zusje. En ja het kunnen zo veel dingen zijn waarom je paard dit deed. Natuurlijk zet je haar er niet op als je maar half denkt dat het niet kan. Snap je gevoel, maar denk echt dat je je zelf niets kwalijk kan nemen. Sterkte :(:)
Hou je ons wel op de hoogte van je zusje?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:44

zo, ik ben weer blij gompie is weer thuis. in galop de trailer op met een dik en gezwollen oog, en thuis in uitgestrekte draf luid bleerend naar stal. hij is moe en je ziet dat ie pijn heeft. er loopt veel wondvocht uit zn oog dus t ziet er wel dramatisch uit. :(:) ook is ie een behoorlijk aantal kilos kwijt, maar we mesten m wel weer lekker vet

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:49

Iig weer thuis, jij dus ook weer blij!
Kan me ook zo voorstellen dat hij extra kilo's is kwijtgeraakt omdat hij niet thuis was, het is en blijft natuurlijk een bijzonder gevoelig paard die jou heel graag dicht bij hem heeft. Denk nu hij thuis is hij wel snel op gaat knappen. Geef je hem een kunf van mij?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:52

tuurlijk , hij ziet er echt uit of hij 3 dagen flink doorgehaald heeft en nu hij thuis is volledig inkakt..net even gekeken en hij lag te pitten <3

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:24

Fijn Knollentuin dat Goof weer thuis is. Wat zal ie blij zijn, home sweet home. Hopelijk knapt ie snel helemaal op.

Wat naar voor je zusje Eefske. Heel vervelend. Hopelijk geen ernstige klachten na de valpartij.

maaikiemike en japeloup samen naar Knollentuin geweest.

Verder helemaal bijgelezen, maar beetje veel om te reageren.

Janus is een week verzorgd door bijrijdster, omdat ik cursus/studie heb en dan intern moet. Ma t/m woe ben ik weer weg, en daarna zit het er hopelijk op (als ik geslaagd ben voor examen.... )
Vandaag had ik barstende koppijn, dus heb Janus maar niet gereden. Heb hem gelongeerd, en met name rechtsom vond ik hem zo stram in zijn bekken (heup) achterbeen gebied.
Ik heb even paar filmpjes gemaakt. Ge-upload in photobucket, maar krijg ze hier niet geplaatst. Weet iemand hoe ik dit moet doen vanaf photobucket.com?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:46

Kreeg het met Photobucket niet voor elkaar. Vervolgens via youtube:

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:13

Niet leuk eefske.
Fijn dat hij weer terug is kt.
Gooya, ik was niet mee naar kt.

Heb mn zit nog steeds niet gevonden in die bates. Wel lekker in de zon gereden. Vind het ook erg leuk dat het gedrag van menno de afgelopen 2 maanden zo positief veranderd is. Hij bijt amper nog en neemt aan de hand niet zomaar meer n sprintje . T wordt echt een makkelijk paard!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:16

@Gooya, bij het bovenste filmpje krijg ik de melding 'deze video is privé'.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:19

Idem

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:31

Ow oeps, uhmmm... ik ga even kijken of ik het aan kan passen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:33

Heb jij twee paarden dan, maaikiemike? Denk het wel, Laval en Menno, ja?

Gooya, ik zit nu op de mobiel, kan op de pc wel filmpjes kijken, dus doe ik dat daar even.

Japeloup, leuk dat je bij KT bent geweest

Goof, dikke knuf voor je, knul :(:) gelukkig ben je weer bij het vrouwtje, is veel beter he? Stomme dokters. Vrouwtje zorgt vast heel erg goed voor he, hoor!

KT, dikke knuf voor jou, ben blij dat je grote vriend weer bij je is :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:39

Fimpjes zijn als het goed is aangepast. Ik denk alleen dat filmpje 1 nu filmpje 3 is geworden B-) B-) xcuse me

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:39

Yamcha: laval is van mijzelf en menno is van mijn schoonvader. Ze staat zo'n 300 meter bij elkaar vandaan.
Zit ook op mobiel. In de trein met vertragingen en verveel me....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:43

Heb ik alle begrip voor :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:44

Gooya, bedoel je het meer schuin gaan van de billen. Zit hard t denken hoe k t moet zeggen. Je ziet dat hij schuine gaat alsof hij wat vastzet. Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:50

Ik vind het lastig om te omschrijven. Met name rechtsom lijkt Janus zo stijf vanaf het hoogste "heuppunt" tot aan de staart, icm plaatsing van het achterbeen.
Het kan zijn dat Janus anders is gaan lopen omdat ik anders ben gaan trainen met hem, maar ik vind het zo stijfjes ogen. In eerste instantie dacht ik dat Janus buikpijn had, maar hij liet regelmatig zijn bovenlijn heel mooi los, neusje naar beneden, liep lekker te proesten en meste ook tijdens het lopen, dus buikpijn kon het ook niet zijn. Kweet niet.... moeilijk om uit te leggen maar hoop dat ik het iets heb kunnen verduidelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:04

Ik heb idd ook zo'n kweenie gevoel....... ik vind hem gewoon net niet lekker door zijn lijf. Niet dat ie wat vasthoudt, maar los is ie toch ook niet. Rechtsachter vind ik hem niet fijn, maar de vinger erop leggen kan ik niet goed. Zal morgen nog een paar keer kijken.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:21

KT wat fijn dat het goed gegaan is en hij weer veilig bij je thuis is.

Ik heb een vermoeiende week gehad. Ben ongelofelijk verdrietig, maar had van de week al het besluit genomen dat ik asap een ander paard wilde. Ik leef gewoon voor de paarden en ben gewoon niet compleet zonder. Nooit zal een ander paard hem kunnen vervangen...
Ik ben dus op zoek gegaan en bij een paar paarden gaan kijken. Op een gegeven moment zag ik een advertentie en wist meteen dat ik klaar met zoeken was. Heb meteen een afspraak gemaakt en even gereden. Paard was niet bij me weg te slaan hahahaha.. was meteen een klik.
Heb er een nachtje over geslapen en toen is ze gekeurd en nu staat er dus een nieuw paardje in mijn stal!!!
4 jaar oud en nog niet lang onder het zadel. Echt een paard met karakter en soms wat sensibel, maar oh zo leuk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:23

Gefeliciteerd, mooie rijtypische Fries! Chique is ze.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:24

knap ding pw! hoop dat je er lang van genieten mag :j kan het me zo voorstellen.. een lege box is 6x niks

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:26

Dank je! Ben heel benieuwd hoe ze onder het zadel is van de week! toch altijd even spannend de eerste x op eigen terrein erop hahaha