Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:47

Oh bah, wat een naar nieuws. Ik hoop dat alles meevalt. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:53

Ik hoop het ook, maar momenteel weet ik net zoveel als jullie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:55

Ik heb ook even gepbt.
Klote Merel :(:)
Hopelijk kunnen ze iets vinden en is het snel opgelost.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:57

Zeker niet fijn, laten we met z'n alle maar duimen...
Mocht je toch meelezen mwm, we denken dus aan je.

Iets anders wat ik net vergeten was: jullie krijgen de groeten van knollentuin. Heb haar vandaag gesproken en ze kan niet wachten tot ze zich hier weer kan melden.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:06

Agoss..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:32

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:39

Oh wat vervelend voor MWM. Hopelijk valt het mee.
Weten we al wat meer?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:42

Zij wss wel.. maar denk niet dat ze het waardeerd als iedereen het vraagt/weet...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:48

Ze zijn nog niet bij de dierenarts geweest, dus zullen nog niet meer weten.
Als ze er iets over wil posten dan zal ze dat zelf doen, of eventueel via pb aan 1 van ons vragen :)

Wat je zegt, ze heeft al zoveel pech gehad :(:)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:04

Mwm
Ik wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat het allemaal wat mee gaat vallen. Ik denk aan je en mocht je je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat open.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:08

Vandaag bij stal gereden ( normaal in de bak een paar honderd meter verderop) ik heb bij stal een stuk grond, deels licht hellend ( zandrug) en daar heb ik rondgestapt. Viel me op dat ze na verloop van tijd heuvelopwaarts heel ontspannen liep, het voelde net alsof je gewoon in de bak rijdt en ze haar rug helemaal ontspant. Ze liep zowiezo ontspannen, maar 'berg'opwaarts was het heel duidelijk. Hoe is dat te verklaren? Maw wat doet stijgen en dalen met een paardenlijf? Heb het kort gehouden, maar wel genoten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:06

Met bergop moeten ze de rugspieren aanspannen en bollen. Dus dat kan heel goed Tov.
Het precieze weet ik er ook niet van.

Mijn bijrijdster heeft gister gereden en ik had zin om een frisse neus te halen, dus ben ff gaan buurten.
Oh man, wat heb ik gelachen om Jim _O-
Heel de truckendoos ging open. Geen gekke fratsen, maar gewoon even vastpakken, even niet door willen lopen, been negeren, duikboot imiteren, 'oh, ik denk dat ik daar heel misschien wel iemand op de weg zie :wow: '. :')
En Romana reed gewoon onverstoorbaar door. Waardoor Jim nog meer ging proberen en nijdig ging lopen.
Maar ze had hem wel fijn aan het lopen verder en hij was behoorlijk moe en nat na een half uurtje.
Binnenkort dus toch weer scheren :(:)
Hij kan zijn warmte gewoon niet kwijt.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:29

hihi je hebt echt een portret hoor Amanda.
Suus staat zonder deken en merk ondanks haar minimale wintervachtje dat ze het ook snel warm heeft met rijden. Maar verder vind ik haar lekkerder in haar vel. Dus we zien wel hoe het de rest van de winter gaat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:38

En dat voor een ruin :D
Afwisseling genoeg :))

Jim staat nu wel met deken omdat hij in september al geschoren is. Plus bescherming voor de regen, met zo'n dichte vacht droogt het slecht en hij heeft al een keer regenschurft gehad.
Met vriezen gaat dat prima, maar het is zo warm voor de tijd van het jaar :j

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:57

@MWM; sterkte als je dit nog leest!

Gister was ik zomaar zandruiter in de verenigingsles :oo. Er stond een lijntje op de lange zijde; kruisje en dan op 4 galopsprongen een steiltje. Ik er mooi overheen, maar in de wending na de sprong geeft ze me een bok en plof daar lag ik meteen. Paard ging nog 2 rondjes hoog bokkend door de baan. Dit is niks voor Venna! Heeft ze echt nog nooit gedaan.
Apart hè? Kan het zijn dat ze zich zo goed voelt dat ze even wat energie kwijt moet? :? Wat denken jullie?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:08

Zandhappen is niet zo fijn... Ben je ook stijf? Of valt het mee?
Kan niet door het zadel komen? Rijd je altijd met dit zadel? Of is het misschien een poosje geleden. Dat zou ik eerst uitsluiten. Anders zou je het energie/joligheid kunnen zoeken.

Ik ben japeloup helemaal vergeten te feliciteren met de goede berichten. Bij deze alsnog!

Hier verder rustig. Gisteren de bak hard, dus een lekker stapritje door het dorp gemaakt. Was weer genieten met een hoofdletter G. Fijn als een paard zich niet zo snel drukmaakt, want je komt onderweg van alles tegen. Morgen en overmorgen wordt ze voor me in de stapmolen gezet, omdat ik morgen weer naar de osteo moet en dan even niet zoveel mag.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:17

De bak bij mijn instructrice heeft ook een helling erin.. Heel fijn om op te trainen..
Vooral om het verruimen wat te oefenen.. We vragen dan extra impuls de helling op, en zodra hij dan weer op het vlakke is heeft zijn voorbeen meer ruimte.. (vind het altijd moeilijk om zulke dingen onder woorden te brengen)
En de overgang stap-galop hebben we erin gekregen bergaf..
Eerst vond ik het maar een rare bak.. maar na 2 dagen zag ik er de voordelen zeker van in.

Morgen weer les.. ben benieuwd..

Gefeliciteerd japeloup.. En heel veel sterkte merel..

@ rhys.. altijd lekker he.. happie zand.. Niks aan over gehouden?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:24

Nah, kwam uiteindelijk terecht op m'n linkerheup, is wel iets gevoelig/beurs, maar niet eens blauw. Vroegah viel ik heel veel, en dan leer je wel hoe je het beste kunt vallen!

@Ankem, ik rijd altijd met dit zadel (en dat zadel is goed, dat weet ik heel zeker) en zolang ik niet ga springen, is er niks aan de hand. Dit was de 2e keer springen sinds de 'blessuretijd'. Vorige keer was ze ook druk en springerig, maar toen ontplofte ze iig niet. Nu was ik er niet zo op verdacht en ging het ineens...
Jij succes bij de osteo en wat super dat het zo fijn gaat met Kelly!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:35

Rhys het was vast joligheid. Als ze lekker in haar vel zit kan ze soort uitbarstingje hebbben.
suuske heeft dat nu af en toe ook, soort van luchtsprong en we huppelen weer verder.

ankem wat fijn dat Kel zo lekker bij je gaat, heerlijk genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:22

Freggle doet dat ook, een bok en dan racen :D

Vindt ze leuk, dan is ze blij ( en ze is erg fris met dit weer )

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:30

Denk het ook Rhys dat het frissigheid was. Hoor je meer met vorst. Vanochtend buitenrit gemaakt met Tov en juf. Tov had de route diverse keren gelopen, maar deed nu ook moeilijker. Ik dacht niet dat het frissigheid was, maar dochter heeft haar een paar uur later flink uit haar dak zien gaan op de dijk, en dat is normaal niet 'des Tovs' :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:46

@Rhys.. ojee.. ja die van mij was ook lekker fris en wakker afgelopen dagen. Nja hopen dat het een beetje meevalt met je heup.. zijn toch altijd wel gevoelige plekken om op te landen :(

@ ankem, wat leuk dat het zo goed gaat!

Die van mij had geen zin in voltes draven en naar de hand zoeken vandaag :+

Ook bij elkaar komen in galop was een no-go.

Dat 2e is misschien wat spierpijn.. heb haar wel even voltes ietsjes verkleind om de voorhand
voor de achterhand te plaatsen (ipv schouder naar buiten drukken)

In draf wel gewoon voltes links en rechtsom gereden.. iets uitgeschoven en als ze op de voorhand ging teruggeplaatst en actiever gemaakt..

Maar vooral veel gestapt.. gewerkt aan mijn eigen houding. Later ging het in draf ook beter.

Denk dat we het beiden effies kwijt waren vandaag :+ morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :=

Mrt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:54

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb sinds een paar maanden een leuk paard en we hebben onze eerste lessen van Japeloup achter de rug :)
Ik heb af en toe al eens gespiekt in dit topic, maar post eigenlijk haast nooit wat op bokt. Maar misschien moet ik daar maar eens verandering in brengen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:05

Tuurlijk mag dat. Welkom :D

Frissigheid kent Jim meer als 'hee, ik denk daar ik misschien iets zie'.
Of hij loopt de benen uit zijn lijf.
Enige moment dat hij wel eens bokt is als ie het moeilijk vindt en ik nog net even doorvraag.
Maar dat is meer een achterbeen optillen en een zwiep met zijn staart dan echt een bok.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:58

Mrt_ welkom!

Dinsdag met suuske heerlijk gereden, ze is wel nog onrustig of onstabiel in aanleuning maar zit verbetering in. Merkte wel dat ik onbewust toch wat spanning in schouders hou. Denk doordat ik zo erg oplet op zacht billen etc.... vanavond heeft ze vrije avond dus ik zal er vrijdag eens op letten.
Weten we al meer van MWM? hoop zo dat het goed gaat met haar paard