Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 06:21

@lies1994
Super, fijn dat het zo goed is gegaan +:)+
En ook nog 's nagevelijk! Dat komt natuurlijk ook omdat 't ontspannen was :)) Ga zo door! ;)

@Diva92
Ik vind het knap hoor om onder zulke omstandigheden je paard weer telkens rustig te krijgen :j
Wat een leuke naam trouwens... Libelle <3

Ik zal ook nog even een verslagje doen van mijn les:

Eerst moet ik nog even vertellen dat na mijn laatste post, ik plotseling ontzettend de zenuwen kreeg. Nu gaan jullie lachen..... ik ben toen vlak voor zessen naar de Kruidvat gesjeesd om.... Valdispert te halen _O- Sjonge het moet niet erger worden 8)7 ik moet er nu zelf lachen :=
Ik krijg Jorka momenteel niet de poetsplaats op, dus ik poets en tuig haar op in de buitenbak. Toen ik haar erin zette veranderde ze in een dolle stier! Nee hè dacht ik, ze heeft het weer op haar heupen :\ Ik heb haar even laten razen en toen aan de longeerlijn. Zo krijg ik haar meestal wel weer bij de les. Nu ook dus, want poetsen en opzadelen ging prima. Ik kan haar daar nergens vastzetten dus ze staat dan los in de bak. Van dolle stier veranderd in een mak schaap :D Superbraaf dus!
Toen was het wachten op 'de juf', want om de een of andere suffe reden durfde ik er niet op te klimmen in m'n eentje, na zo'n lange tijd. Grote klets eigenlijk, want ondanks haar temperament kan je er altijd zo op weg, ook al heeft ze lang niks gedaan.
De les is een lesje geworden, want m'n lesgeefster was banger om mijn vinger over te belasten dan ik := Beetje figuren gestapt aan een wat langer teugeltje. Jorka was braaf, heeft geen stap verkeerd gezet, wat eigenlijk ook wel te verwachten was. Ik heb mezelf dus weer druk lopen maken om niks :? Het was dus meer een lesje om weer even op gang te komen.
Deze week ga ik zelf wat aan de slag om het wat op te bouwen en volgende week gaan we misschien kijken of we misschien niet even naar buiten kunnen.
Dan wordt het wel even een ander verhaal, maar daar wil ik nu nog niet aan denken (anders moet ik weer aan de Valdispert hahaha :D ) Want ik ben veels te gelukkig dat ik ondanks 'mijn handicap' weer op eigen paard kan *\o/* *\o/*

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:02

Diva92 schreef:
Weer een hele tijd dat ik nog iets gepost heb in dit topic en op bokt in het algemeen maar het is erg druk nu met examens, zal blij zijn als donderdag de laatste achter de rug is :P

Zaterdag was ik gaan paardrijden en het was mooi weer dus ideaal voor een les in de buitenbak :) Ik mocht op een heel erg leuk paard, Libelle. Nu is het de het de 3e keer dat ik met haar rijd en vind het echt leuk maar zoals met ieder paard is dat even wennen want elk paard is anders natuurlijk ;)
Het is een heel erg leuk paard, goed voorwaarts en soms wat trekkerig om wat meer vooruit te mogen maar het gaat ons best wel goed af al bij al. Nu zaterdag gingen we dus in de buitenbak rijden maar wat verder is er zo'n cultureel centrum dat had beslist volksfeesten te houden, met fanfare en al :o Langs de buitenbak loopt er dan een pad die ook tot aan die volksspelen ging en waar dus veel meer volk langs kwam dan gewoonlijk, te voet, te fiets en te paard en allemaal super enthousiast om naar de volksspelen te gaan :P Mijn leraar had mij vooraan gezet en dat ging best goed. Ze was een beetje nerveuzer en dus voorwaartser dan de andere keren dat ik met haar gereden had en sneller afgeleid maar kan je het zo'n beestje kwalijk nemen met zoveel lawaai en gedoe dat er anders niet is?

Het lukte me eigenlijk allemaal heel erg goed zelf de eerste individuele galopoefening ging heel goed maar bij de 2e sprong ze ineens geschrokken weg en begon ze heel hard rond te galopperen tot ik haar terug naar de groep stuurde en terug onder controle had. Het was voor mij ook even schrikken maar ik had haar weer bij mij en ik zat er nog op. We moesten een beetje nadien vertrekken in groepsgalop en de start was goed maar ineens was er geen houden meer aan en was ze binnen de kortste keren laatste van de groep in plaats van eerste en dan wou ze er vandoor gaan... Ik ben dan maar in het midden gaan staan want ik zat toen ook veel gespannen te rijden en het hielp natuurlijk niks aan haar spanning waarmee ze al de hele les liep, desondanks dat ik haar toch redelijk rustig had kunnen krijgen. Langs de ene kant vind ik het wel jammer dat ik niet meer heb gegaloppeerd toen maar langs de andere kant heb ik het toch voor het grootste deel van de les gwn goed voor elkaar gekregen om haar zo rustig mogelijk te houden en de oefeningen correct uit te voeren.

Is een beetje lang geworden maar moest het even kwijt :)

Ik vind het goed van je dat je bent blijven zitten en dat je volgehouden hebt! +:)+

Elmira30

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:09

@ Lies: Goed dat je les lekker ging! En afstijgen....ach! Er zijn ergere dingen hoor ;)
Hihi leuk dat instructrice in een scheur lach! Je hebt haar dag vast goed gemaakt :+

@ Mallorka: Euuh wat is Valdispert? :o? Rustgevend middeltje? Goed dat je op je paard ging joh! Wie weet krijg je je vertrouwen binnekort terug. Ik zou ook bang zijn iemand zijn vinger over te belasten. Doet het geen pijn met rijden? Nog niet aan volgende keer denken anders wordt je alleen maar zenuwachtiger...is mijn ervaring :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:59

Mallorka, goed dat je haar even haar gang hebt laten gaan van te voren! Super dat de les verder goed ging. Alleen jammer van je vinger,dat je nog niet heeel veel ermee kan doen. Maar van een rustig lesje valt ook nog veel te leren :D

@Nicky84, ja ze ging helemaal stuk. Ze vond het wel een goeie grap.

Oh ikheb trouwens een inschrijf formulier en de vaardigheids proef is gewoon over balkjes heen en om pionnen heen enzo. Dus die ga ik dan zowieso doen. Misschien nog een dressuurproef erbij maar dat zie ik nog wel.

Mayo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:54

Hoi :)

ik meld mij hier ook even.
ik heb mijn paardje al 2jaar en rijd ook regelmatig wedstrijden , met gewoon rijden in de bak heb ik geen angst ofzo maar op wedstrijd ben ik altijd erg gespannen met dressuur gaat het nog wel goed alleen ben ik laatst met paard en al gevallen ik was namelijk op een gemengde wedstrijd dressuur en springen te gelijk en normaal heeft het paard daar geen problemen mee alleen moesten we door het inrijveld van het springen en heb ik mij van te voren al weer te veel druk gemaakt en als ik er gewoon aan was gaan rijden was er geen probleem geweest maar nu heb ik dus angst om op springwedstrijd te gaan en mijn instructrice zei dat we er wel klaar voor zijn om op springwedstrijd te gaan en ik wil ook erg graag op springwedstrijd , maar toch ben ik weer bang dat er wat gebeurt. En raar genoeg val ik er bijna altijd af met springles en klim ik er zonder angst zo weer op.

Ik maak me eigenlijk dus te druk voor wat er kan gebeuren ;(
maarja wat doe ik hier dus aan ?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:21

Nou het rijden ging vandaag zwaar beroerd. Rochelle is nogal een kontplakker dus dat was niet erg ontspannen rijden (we reden met die vriendin van me). De galop ging gewoon niet lukken maar ik denk dat het door deze dingen komt:
De warmte.
Iemand anders had er zonder dat we er van wisten al lang op gereden.
Dat zadel dat ze nu om had is echt een verschrikking voor mijn houding. Die suede zit vind ik gewoon niet lekker zitten en ik raak elke keer uit balans.(andere zadel was weg voor opvullen).
Maarja,volgende x beter. Die vriendin zal ook wel denken,wat een kneusje. :p
En bij een onwijs hoge bok zat ik met mn bips op haar nek en ik had geen zin om te vallen dus ik de manen beet houden en halverwege de bak stond ze eindelijk stil en kon ik weer in het zadel klimmen.whaha heb daar wel erg om moeten lachen. Alleen voor mn kont was het minder prettig.

Hopen op een goede les de volgende keer. Kan gewoon ,op die bijna val na dan,niet slechter dan deze les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:39

Jammer dat het minder ging Lies :( Maar volgende keer vast weer beter! Het gaat wel redelijk met iedereen nu hier :) En die ups en downs blijf je altijd houden denk ik. De priveles heeft bij mij echt geholpen! Binnenkort weer maar eens priveles want ga het toch weer spannend vinden :P

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:44

Welja,het zat er aan te komen. Het ging de laatste tijd misschien te goed :P komt misschien ook onder andere omdat ik samen reed in plaats van alleen. Want ik heb normaal alleen maar privé lessen.

Goed dat je door gaat met de privélessen. Steek je toch altijd net iets meer van op. Succes alvast

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:03

@lies1994: Ja, moest het even kwijt aan wat meer paardgerichte mensen dan die in mijn directe omgeving ;) Als ik was blijven prutsen had het zeker niks opgelost, ik was er wss alleen maar nerveuzer van geworden en Libelle dus ook, en dat lost niks op dus ik dacht dat afkoelen in het midden voor ons beiden geen slecht gedacht was :D
Wanner is de proef die je gaat doen? In ieder geval veel succes ermee! *\o/* Pfoei, een slechtliggend zadel is idd helemaal niet fijn om mee te rijden! Daar is niks kneusje aan hoor, dus niks van aantrekken wat ze denkt volgende keer is het vast weer gwn vlot :j

@Mallorka: Ben het met je eens dat het een mooie naam is, het is eens wat anders :) Fijn dat de les bij jou zo goed en rustig is verlopen! *D Hoe komt het eigenlijk dat ze zo gek wordt in de poetsplaats maar in de bak zo braaf is? Enfin je hebt tenminste een plek waar je haar rustig kan poetsen ;)

@Mayo0: Ik denk dat ons druk maken iets is wat hier veel voorkomt en je hier melden is natuurlijk al een eerste stap ;) Wat ik in ieder geval heb gemerkt is of je nu zenuwen hebt gehad of niet, of het nu goed is gegaan of niet je hier altijd met je verhaal terecht kan en dat is altijd leuk :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:22

Mayo0 schreef:
Hoi :)

ik meld mij hier ook even.
ik heb mijn paardje al 2jaar en rijd ook regelmatig wedstrijden , met gewoon rijden in de bak heb ik geen angst ofzo maar op wedstrijd ben ik altijd erg gespannen met dressuur gaat het nog wel goed alleen ben ik laatst met paard en al gevallen ik was namelijk op een gemengde wedstrijd dressuur en springen te gelijk en normaal heeft het paard daar geen problemen mee alleen moesten we door het inrijveld van het springen en heb ik mij van te voren al weer te veel druk gemaakt en als ik er gewoon aan was gaan rijden was er geen probleem geweest maar nu heb ik dus angst om op springwedstrijd te gaan en mijn instructrice zei dat we er wel klaar voor zijn om op springwedstrijd te gaan en ik wil ook erg graag op springwedstrijd , maar toch ben ik weer bang dat er wat gebeurt. En raar genoeg val ik er bijna altijd af met springles en klim ik er zonder angst zo weer op.

Ik maak me eigenlijk dus te druk voor wat er kan gebeuren ;(
maarja wat doe ik hier dus aan ?

Balen zeg. Mischien veel oefenen en doen. En hardop tegen jezelf zeggen dat het goed gaat komen. (in ieder geval op alles focussen behalve je angst ;) )

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:24

Diva92 Nou je hebt het goed opgelost. Ik heb het vandaag ook maar even opgegeven. Dit zadel ligt voor Rochelle wel goed alleen niet voor mij :D maar gelukkig kan ik weer snel op die andere met een veel diepere zit.
Wedstrijdje duurt nog wel even, 15 september. Maar heb er toch best wel zin in.
Gelukkig vond die vriendin het ook niet zo erg dat ik minder goed rijd. Maar,dat is het probleem ook,ik wil dan net iets teveel mn best doen en dan gaat het fout.

Maar mensen we gaan weer allemaal positief verder! We kunnen het,ookal hebben wij er misschien iets meer moeite mee. :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:28

lies1994 schreef:
Welja,het zat er aan te komen. Het ging de laatste tijd misschien te goed :P komt misschien ook onder andere omdat ik samen reed in plaats van alleen. Want ik heb normaal alleen maar privé lessen.

Goed dat je door gaat met de privélessen. Steek je toch altijd net iets meer van op. Succes alvast

Herkenbaar :o De keer dat ik eraf donderde reed ik ook met meerderen in een les, terwijl ik altijd privelessen rijd. Instructrice zei nog: misschien een keer een proefje op een onderlinge rijden? ( ging steeds beter tussen paard en mij) en ik zat het serieus te overwegen en BOEM. Daar lag ik. ;(

Anyway, wel balen zeg dat het rijden niet zo lekker ging. :(:) En het voordeel dat het bijna niet slechter kan dan vandaag, dat betekend dat het steeds beter zal gaan :)*

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:29

O nog ff terugkomen op afstijgen: heb vandaag de "veiligere versie" weer eens gedaan (beide voeten uit beugels) en het ging verrassend snel en soepel. :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:34

Haha ja inderdaad,daarom kijk ik weer positief uit naar de volgende keer.
Dat het zo wennen is he,met anderen rijden?
Is die van jou ook zo'n kontenplakker? :P Roch was niet te houden. Moest ik op de volte,nou die ging toch echt liever rechtuit naar zn stal buurvrouw. En dan is het moeilijk om niet aan de teugels te trekken. _O-

Neuii,is het jou gelukt? Haha ik kreeg mn rechterbeen amper de lucht in

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:36

@lies1994: bedankt! :) Dat had ik wel door maar het is niet handig als jij er niet goed op zit hè :P
Als je er al zin in hebt is idd het belangrijkste, daar rijden we toch allemaal voor hè, omdat we er, ondanks alle bange momenten, enorm veel plezier en voldoening uithalen :j Haha, dat perfectionistische kantje komt mij ook bekend voor, soms die lat voor jezelf zo hoog leggen dat je jezelf alleen maar druk op zet en dat werkt in veel gevallen averechts dan natuurlijk ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:51

@Lies1994: Jups! En zijn vriendje reed mee in de les. Ik had de vorige keer al ontdekt dat hij alleen bij hem wilt lopen.Dus ook als ik op een volte wilde of af wende werd een drama! (gedraai, gebok, geetter). Ik dacht ik ben het dit keer voor, en het ging ook redelijk, ik kon hem eindelijk goed doorpakken. Maar ja toen schrok hij.

Euu vooroverleunen, je rechterbeen over de kont zwiepen en naar beneden glijden. Alleen de landing was auuu := ( ben op steen geland ipv in de bak) Echt oefenen, het valt echt mee :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:29

Nicky84 schreef:
O nog ff terugkomen op afstijgen: heb vandaag de "veiligere versie" weer eens gedaan (beide voeten uit beugels) en het ging verrassend snel en soepel. :D

houen zo... anders mag je me trakteren op roomijs volgende keer :9 :9

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:55

Diva92 schreef:
@lies1994: bedankt! :) Dat had ik wel door maar het is niet handig als jij er niet goed op zit hè :P
Als je er al zin in hebt is idd het belangrijkste, daar rijden we toch allemaal voor hè, omdat we er, ondanks alle bange momenten, enorm veel plezier en voldoening uithalen :j Haha, dat perfectionistische kantje komt mij ook bekend voor, soms die lat voor jezelf zo hoog leggen dat je jezelf alleen maar druk op zet en dat werkt in veel gevallen averechts dan natuurlijk ;)

Ja erg he,als je zo perfectionist ben? Ik probeer het niet te zijn maar eigenlijk lukt het niet echt. :')
Ja ik dacht al dat je het wel zou snappen maar je weet hoe het gaat met sommige bokkers die ineens een topic komen bekijken.dus dacht,zet het er maar voor de zekerheid neer.

Nicky84, ohjee,ben je toen gevallen of kon je het uitzitten? eigenlijk zou ik het vaker moeten doen met meerdere rijden,want als we ooit willen starten is het wel handig om gewoon met andere te kunnen losrijden.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:38

Nicky84 schreef:
@ Mallorka: Euuh wat is Valdispert? :o? Rustgevend middeltje? Goed dat je op je paard ging joh! Wie weet krijg je je vertrouwen binnekort terug. Ik zou ook bang zijn iemand zijn vinger over te belasten. Doet het geen pijn met rijden? Nog niet aan volgende keer denken anders wordt je alleen maar zenuwachtiger...is mijn ervaring :)
:j Homeopatisch. En dat terwijl ik weet, dat homeopatie bij mij heel weinig doet |o Ik ken de persoon waar ik het bij kocht en die zei: "je kan dat paard van je beter zo'n pilletje geven" :=
Ik heb wel ooit Puur Onrust van Puur Natuur voor d'r gekocht. Ik heb eigenlijk niet gemerkt dat het heel veel uitmaakt :roll: De aard van het beestje verander je er echt niet mee. Maarach het is het idee en het proberen waard ;)
Ja, mijn vinger voel ik best en na het rijden moet ik meteen die spalk eraf zien te wurmen, want het gewricht reageerd onmiddellijk met dik worden. Maar dat is niet alleen door het paardrijden hoor, dat gebeurd ook met andere bezigheden.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:21

lies1994 schreef:
Nou het rijden ging vandaag zwaar beroerd. Rochelle is.……

:(:) heel begrijpelijk dat je daar van baalt. Maar wat er al gezegd werd, leren gaat met vallen(liever niet ;) ) en opstaan. Met up's en down's, dat is heel gewoon en ook bij de niet-angstige ruiters.

En net pech met het zadel. Ik snap dat heel goed hoor. Ik heb ook wel 'ns andere zadels uitgeprobeerd, maar ben zoo gewend aan m'n ouwe vertrouwde zadeltje, dat ieder ander zadel eigenlijk al raar aanvoeld en niet lekker zit.
Maar jij vind een suède zit dus niet prettig? Ik juist wel, omdat ik dan veel stroever in het zadel zit. Er aan vast blijf plakken als het ware. Ik had toen ik Jorka pas had een heel mooi boomloos zadel gekocht; een soort kruising Western en veelzijdigheids. Zit als een huis, maar helaas is mijn zit nog bagger en doorzitten al helemaal, dus kan ik het (nog) niet gebruiken :n

Ohh en op der nek zitten... dat is schrikken jah. Ik had een keer tijdens een flink drafje in het bos, dat m'n paard ergens van schrok en plots op de rem stond. Ikke boven op d'r nek! Ik stond wel 'strak' hoor, de rest van de rit :\ Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van af gevallen ben *afkloppen* maar ik heb er wel al aan alle kanten aangehangen! maar altijd iets weten vast te grijpen gelukkig oa bokriempje... iiiiideaal :))

Ach welnee, als ze een goeie vriendin is zal ze dat toch zeker niet denken. Wat ik al zei, iedereen heeft zijn mindere dagen. Volgende les gaat het vast weer goed, zal je zien :j +:)+

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:44

Diva92 schreef:
@Mallorka:Hoe komt het eigenlijk dat ze zo gek wordt in de poetsplaats maar in de bak zo braaf is?

Dat heeft ze ieder (voor)jaar na de overgang naar 24/7 weidegang. En andersom trouwens ook als ze in september/oktober weer het winterprogramma begint van stal en paddock. Dan wordt ze }:0 als ik met haar in de bak wil rijden. Dat komt omdat ze de kudde dan niet kan zien en horen en dat ze dan eigenlijk even een harde hand nodig heeft. Even goed op haar plaats gezet moet worden dus. Ikzelf ben absoluut niet streng genoeg en normaal krijg ik dan altijd even een paar keer hulp totdat het weer goed gaat. Maar nu is ze de wei opgegaan nadat ik dat ongelukje met mijn hand heb gehad. Dus dat moet eigenlijk nog gebeuren. Alleen en nu met 1 hand durf ik dat gevecht echt niet aan. Jorka is een echt 'bloedpaardje'; haar karakter en mijn, zeg maar, zachte aard is eigenlijk niet de ideaalste combi :+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:49

Ja we houden de moed erin. Het zou ook wel een stuk schelen als ze makkelijker in galop gingen. Zit nu echt te tobben (niet alleen ik,ook een andere meid die er wel eens op rijd).pfff slecht voor je zelfvertrouwen
Nee,juist dat vastplakken van suede vind ik niet prettig.in de galop (die helaas vandaag niet echt lukte) wil ik juist een beetje glijden/meegaan in de beweging. Anders fliep ik met mn kont een meter uit het zadel _O- maar bij dit zadel heb ik ook geen steun voor mn benen.die vliegen alle kanten op. En met die andere gaat het suoer,ook het doorzitten waar ik zo'n moeite mee had.

Leuk he,de noodrem van paarden? haha wel goed voor de spieren als je je eigen in het zadel moet trekken. :P dat voel ik nu helaas iets te goed. Onwijs erge spierpijn.had je daar toen geen last van?

Nou volgende week,deze week zit er verder niet in, gaan we gewoon weer verder.en.ik moet echt mn gedachte uit zetten en veel strenger zijn voor haar. Zonder na te denken over de 'eventuele' gevolgen. We gaan der voor!!

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:52

En ohja...

afstijgen met beide voeten uit de beugels...
ONMOGELIJK met dat on-atletische lijf van mij dan :D :D

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 01:01

lies1994 schreef:
Ja we houden de moed erin. Het zou ook wel een stuk schelen als ze makkelijker in galop gingen. Zit nu echt te tobben (niet alleen ik,ook een andere meid die er wel eens op rijd).pfff slecht voor je zelfvertrouwen
Nee,juist dat vastplakken van suede vind ik niet prettig.in de galop (die helaas vandaag niet echt lukte) wil ik juist een beetje glijden/meegaan in de beweging. Anders fliep ik met mn kont een meter uit het zadel _O- maar bij dit zadel heb ik ook geen steun voor mn benen.die vliegen alle kanten op. En met die andere gaat het suoer,ook het doorzitten waar ik zo'n moeite mee had.

Leuk he,de noodrem van paarden? haha wel goed voor de spieren als je je eigen in het zadel moet trekken. :P dat voel ik nu helaas iets te goed. Onwijs erge spierpijn.had je daar toen geen last van?

Nou volgende week,deze week zit er verder niet in, gaan we gewoon weer verder.en.ik moet echt mn gedachte uit zetten en veel strenger zijn voor haar. Zonder na te denken over de 'eventuele' gevolgen. We gaan der voor!!

That's the spirit! Go girl!!

Ik heb sowieso vaak spierpijn van het kruintje van m'n hoofd tot me tenen. Je moet op Jorka (buiten) altijd héél 'goed gaan zitten' en overal op bedacht zijn. Zij kan in een miliseconde 180 graden draaien en andersom staan! Als je dan niet goed zit, lig je er geheid naast! Mallorka is SNEL... vooral errug snel!! }:)

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 01:26

Ach hèhè, vergeet ik helemaal te vertellen dat vanavond na mijn werk nog heb geknolhobbeld :)
Rustigjes aan allemaal, maar wel een paar drafjes meegepikt.
Als ze eenmaal in de 2de versnelling is geweest, wil ze ook heul graag in de 3de >;) Dan begint ze te kwallen als ze dat niet mag van mij door te staken of alle kanten op te gaan slingeren. Dan moet ik eventjes streng zijn. Toen ik nog geen les had vroeg ik of ze alsjeblieft wilde ophouden met 'eng doen' :o José, mijn lesgeefster heeft me geleerd duidelijk te zijn op zulke momenten.
Wij moeten dan ook vaak lachen hoor. Ik ben een echte amateur haha en zij een echte dressuurruiter èn een brabantsche. Dan strooit ze met allerlei termen van binnenbeen dit buitenbeen dat en dan moet ik toch even vragen wat ze daar nu precies mee bedoeld :roll: Jah gewoan... schuppuh!! op z'n lekker brabantsch :D en dan liggen we in een deuk! _O- en das dan ook weer goed voor de ontspanning :))

Morgen pak ik Femke voor een bosritje. Hopelijk verdwaal ik niet in m'n eentje, ken nog steeds de weg niet in de drunense duinen. Hopelijk heeft Femke een goeie ingebouwde TomTom