Super, fijn dat het zo goed is gegaan
En ook nog 's nagevelijk! Dat komt natuurlijk ook omdat 't ontspannen was
Ga zo door!
@Diva92
Ik vind het knap hoor om onder zulke omstandigheden je paard weer telkens rustig te krijgen
Wat een leuke naam trouwens... Libelle
Ik zal ook nog even een verslagje doen van mijn les:
Eerst moet ik nog even vertellen dat na mijn laatste post, ik plotseling ontzettend de zenuwen kreeg. Nu gaan jullie lachen..... ik ben toen vlak voor zessen naar de Kruidvat gesjeesd om.... Valdispert te halen
Sjonge het moet niet erger worden
ik moet er nu zelf lachen
Ik krijg Jorka momenteel niet de poetsplaats op, dus ik poets en tuig haar op in de buitenbak. Toen ik haar erin zette veranderde ze in een dolle stier! Nee hè dacht ik, ze heeft het weer op haar heupen
Ik heb haar even laten razen en toen aan de longeerlijn. Zo krijg ik haar meestal wel weer bij de les. Nu ook dus, want poetsen en opzadelen ging prima. Ik kan haar daar nergens vastzetten dus ze staat dan los in de bak. Van dolle stier veranderd in een mak schaap
Superbraaf dus!Toen was het wachten op 'de juf', want om de een of andere suffe reden durfde ik er niet op te klimmen in m'n eentje, na zo'n lange tijd. Grote klets eigenlijk, want ondanks haar temperament kan je er altijd zo op weg, ook al heeft ze lang niks gedaan.
De les is een lesje geworden, want m'n lesgeefster was banger om mijn vinger over te belasten dan ik
Beetje figuren gestapt aan een wat langer teugeltje. Jorka was braaf, heeft geen stap verkeerd gezet, wat eigenlijk ook wel te verwachten was. Ik heb mezelf dus weer druk lopen maken om niks
Het was dus meer een lesje om weer even op gang te komen. Deze week ga ik zelf wat aan de slag om het wat op te bouwen en volgende week gaan we misschien kijken of we misschien niet even naar buiten kunnen.
Dan wordt het wel even een ander verhaal, maar daar wil ik nu nog niet aan denken (anders moet ik weer aan de Valdispert hahaha
) Want ik ben veels te gelukkig dat ik ondanks 'mijn handicap' weer op eigen paard kan

Ik mocht op een heel erg leuk paard, Libelle. Nu is het de het de 3e keer dat ik met haar rijd en vind het echt leuk maar zoals met ieder paard is dat even wennen want elk paard is anders natuurlijk
Langs de buitenbak loopt er dan een pad die ook tot aan die volksspelen ging en waar dus veel meer volk langs kwam dan gewoonlijk, te voet, te fiets en te paard en allemaal super enthousiast om naar de volksspelen te gaan
Rustgevend middeltje? Goed dat je op je paard ging joh! Wie weet krijg je je vertrouwen binnekort terug. Ik zou ook bang zijn iemand zijn vinger over te belasten. Doet het geen pijn met rijden? Nog niet aan volgende keer denken anders wordt je alleen maar zenuwachtiger...is mijn ervaring
Maar volgende keer vast weer beter! Het gaat wel redelijk met iedereen nu hier
Hoe komt het eigenlijk dat ze zo gek wordt in de poetsplaats maar in de bak zo braaf is? Enfin je hebt tenminste een plek waar je haar rustig kan poetsen
En het voordeel dat het bijna niet slechter kan dan vandaag, dat betekend dat het steeds beter zal gaan
Ik ken de persoon waar ik het bij kocht en die zei: "je kan dat paard van je beter zo'n pilletje geven"
De aard van het beestje verander je er echt niet mee. Maarach het is het idee en het proberen waard
als ik met haar in de bak wil rijden. Dat komt omdat ze de kudde dan niet kan zien en horen en dat ze dan eigenlijk even een harde hand nodig heeft. Even goed op haar plaats gezet moet worden dus. Ikzelf ben absoluut niet streng genoeg en normaal krijg ik dan altijd even een paar keer hulp totdat het weer goed gaat. Maar nu is ze de wei opgegaan nadat ik dat ongelukje met mijn hand heb gehad. Dus dat moet eigenlijk nog gebeuren. Alleen en nu met 1 hand durf ik dat gevecht echt niet aan. Jorka is een echt 'bloedpaardje'; haar karakter en mijn, zeg maar, zachte aard is eigenlijk niet de ideaalste combi
Dan begint ze te kwallen als ze dat niet mag van mij door te staken of alle kanten op te gaan slingeren. Dan moet ik eventjes streng zijn. Toen ik nog geen les had vroeg ik of ze alsjeblieft wilde ophouden met 'eng doen'