Gisteren heb ik paard (Loopt M2) van stalgenootje gereden. Zij rijdt voor loslaten in (binnenkant) kaak meestal met binnenteugel wat optillen naar voren toe. Laat hij los dan zij ook. Ik kan dat echt niet dus heb hem maar gereden op de manier zoals ik nu leer van KT. En hij ging heel fijn lopen
We hadden beetje misverstanden in het begin maar na 20 minuten ging hij snappen wat ik wilde en kon ik met autogordel en boodschappenkar rijden
Hij doet snel zwaar worden en niet goed achterbeen eronder willen zetten maar ik vond dat het best goed ging. Hij heeft echt zijn best gedaan en ik vond het leuk om hem te rijden. Merkte echt dat ik veel stiller ben in mijn handen dan vroeguh
Ik vond het heel gaaf om zo te voelen en blijkbaar dus ook ander paard zo te rijden.
want ze is zo gaaf
mijn eerste les op de Knollentuin gehad. Nou, jullie hebben niets teveel gezegd. Uiteraard ook alle lof voor de merrie met haar geduld (wat een wereldpaard), maar wat heb ik in 1 uur tijd veel geleerd. Zo hoort iedereen les te krijgen.
wat een superleuk berichtje om te lezen
en je bent welkom hoor!
heel af en toe pak ik het 1 of hooguit 2x mee (1x links en 1x rechts) )
Er komt zoveel bij kijken om 1 perfecte volte te rijden,
en dan nog zijn er mensen die zeggen. Paardrijden is geen sport, je hobbelt maar mee op de rug.