Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:43

Ja die ramen vanuit de bak naar de kantine hebben we hier op de manege ook.nog een reden om niet daar te gaan rijden.haha

Wat ik nou meemaak: ik had me verslapen en moest bij iemand zijn dus ik stuur een heel excuses bericht en nu is hij per ongeluk naar de stal eigenaresse verzonden en komt er ook nog eens bij dat ik helemaal niet te laat wakker was maar dat er een wijsneus mn tijd voor de lol heeft verzet omdat ik altijd te lang slaap. Dit heb ik nog terug gestuurd naar de eigenaresse maar nu ik het bericht lees komt het zooo ongeloofwaardig over. Dadelijk denken ze dat ik naar het gekkenhuis kan :+

Over nagevelijkheid: moet contact met de mond hebben,dus geen loshangende teugels maar zeker geen gepluk.en gewoon lekker ontspannen en actief rijden en dan veel op de voltes rijden voor buiging.

Nou,ik weet niet waar ze het dan bij mij op stal hebben geleerd,maar ik stond zwaar voor schud omdat ik 'heel lui' mn linkerbeen in de beugel hield.

Jep,vallen terwijl er vrienden/familie mee zijn komt hier helaas vaak genoeg ook voor. Als mn ouders komen kijken val ik er bijna altijd vanaf.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:34

Jeetje, er wordt wat afgevallen zeg. Ik weet echt niet of ik er nog op zou durven als me dat overkomt :\

Nou Lies, jouw dag begint lekker :(:) ;)

Mocht ik vandaag gaan rijden, ga ik het eens proberen, afstijgen met beide voeten uit de beugels als er zekerweten niemand kijkt Ben benieuwd of ik die souplesse wel bezit :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:42

Sorry moest ff om je bericht hierboven lachen, vooral het gedeelte van die sms _O- hahaha.
Heeft die vrouw een beetje humor? Kan ze er vast wel om lachen ;)

Bij de twee paarden waar ik op rijd helpt het om voltes te verkleinen en vergroten en idd actief en ontspannen rijden. Maar ik rijd ook al lang en heb het verkeerd aangeleerd vroeger, nu pas leer ik beter rijden :+

Waarom sta je voor schut? Vreemd want op de stal waar ik rijd doen meerderen dit. Zo vreemd vind ik het niet. ;)

Elmira30

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:44

Hebben ze niet bedacht om met beide voeten uit de beugels af te stappen omdat dat veiliger is?

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:51

Ik denk het. Maar je moet wel erg soepel zijn, lijkt mij, om dat in 1 vloeiende beweging te kunnen doen. Afstijgen met een voet erin gaat bij mij al 'in stapjes', niet vloeiend dus. Daarom vind m'n lesgeefster het denk ik ook een grappig gezicht :roll:

Ik heb ook wel gehoord dat je snel moet kunnen afstijgen mocht het eens nodig zijn. Nou dat kan ik dus echt niet, dan breek ik m'n nek :+

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:14

Haha paar jaar geleden kon ik het wel, maar dat was ook een E-pony. Ben nu wat ouder en stijver en heb een dikke gelder onder mijn kont haha. Dan gaat het ook in stapjes :D Ik ga morgen ook eens oefenen:)

Ik vind het toch apart dat zij het vreemd vind. Is ze jong? Of je stijgt op een grappige manier af..

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:34

Ik deed het ook altijd met 1 voet in de stijgbeugel, maar kreeg altijd te horen dat het gevaarlijk is. Ik dacht, hmm probeer het eens zonder stijgbeugels, en het lukte. En geloof me, ik ben helemaal niet lenig of soepel hoor

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:13

Ondertussen lag ik weer op een oor :P
Maar ik kreeg dit bericht van dr terug:
Nou volgens mij ben je vrij op tijd voor je les? Toch? Hihi! Geloof dat deze voor iemand anders is...

Ik heb namelijk om 15.00 les :+

Ik ga dan ook maar eens proberen of het lukt met beide voeten uit de beugels!ben benieuwd

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:45

Nicky84 schreef:
Haha paar jaar geleden kon ik het wel, maar dat was ook een E-pony. Ben nu wat ouder en stijver en heb een dikke gelder onder mijn kont haha. Dan gaat het ook in stapjes :D Ik ga morgen ook eens oefenen:)

Ik vind het toch apart dat zij het vreemd vind. Is ze jong? Of je stijgt op een grappige manier af..

Haha, iedereen aan de afstijgoefeningen hier :)

Nee hoor, niet jong. Althans voor mij wel dan :D maar ze is een ervaren amazone, dagelijks actief in de dressuur :j
Ze vind het niet vreemd, maar inderdaad grappig. Zoals wel meer dingen, die ik op mijn eigen maniertjes doe. Het is ook niet de bedoeling dat ze me hoog dressuurmatig wil leren rijden hoor, maar meer dat ik met mijn hittepetitje om leer gaan en wat 'steviger' in het zadel zit. Het hoeft er van haar helemaal niet Anky uit te zien gelukkig. Wat ze wel belangrijk vindt, is dat ik de figuren enigszins netjes rijd. Daar schort het ook nog wel eens aan, omdat ik met 100 en 1 dingen tegelijk bezig ben

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:46

@lies1994
Succes vanmiddag! +:)+

Nou, ik ben weg naar de vingerbeul :wave:

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:48

Haha ja dank!

is er ondertussen al iemand zonder beugels afgestapt?

Zal ik er eens een topic over maken?ben wel benieuwd naar de reacties van anderen.

Edit:leuk,ik heb de hele tijd afstijgen verkeerd getypt

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:31

gewoon proberen, je zwiert je been naar achteren en erover

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:43

Hahha ohjee waar begin ik aan. Mn jeugdtrauma voor 'de bok' bij gym komt te boven _O-
Voor een homevideo even iemand laten filmen,wie weet winnen we ooit nog wel ergens mee met deze inzending.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:58

Mallorka schreef:
Ik denk het. Maar je moet wel erg soepel zijn, lijkt mij, om dat in 1 vloeiende beweging te kunnen doen. Afstijgen met een voet erin gaat bij mij al 'in stapjes', niet vloeiend dus. Daarom vind m'n lesgeefster het denk ik ook een grappig gezicht :roll:

Ik heb ook wel gehoord dat je snel moet kunnen afstijgen mocht het eens nodig zijn. Nou dat kan ik dus echt niet, dan breek ik m'n nek :+
pfff ga jij met je linkervoet nog in de beugel met je rechter op de grond en haal je dan pas je linkervoet eruit ?
Zal het wel niet goed lezen.. ;) :z het is maandag...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:02

debravanesch schreef:
gewoon proberen, je zwiert je been naar achteren en erover
Yep, wat over je zadel heenhangen in balans en je laat je eraf glijden.
Is mooi snelle methode als je estafette wedstrijd hebt en je moet als een speer naar de bel 8-)

Vraag aansluitend: stappen jullie afwisselend op links <> rechts ? of altijd met opstaphulp ?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:13

Nee eigenkijk niet,stap altijd links op. Maar bij mn eigen paard zou ik het wel afwisselen.

voor die onderlinge wedstrijd die ik over een paar maanden heb is het wel handig ja!om snel te leren af stappen zo.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:21

Peetstap schreef:
pfff ga jij met je linkervoet nog in de beugel met je rechter op de grond en haal je dan pas je linkervoet eruit ?
idd :D ;)
Mallorka schreef:
Ik doe het altijd zo. Eerst m'n rechterbeen erover, hang op zadel, dan linkervoet uit stijgbeugel en dan glij ik omlaag

Dan zou ik juist lenig zijn 8-)

Ik stap altijd links op, of met een krukje, of ik maak de beugel eerst een paar gaatjes langer.
Rechts heb ik nog nooit geprobeerd. Lijkt me best lastig (lichtelijk motorisch gestoord := ) net zoals je armen over elkaar doen, maar dan andersom. Als je eenmaal iets gewend bent...

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:05

Ik meld me hier ook, hier nog een angstige sch**t luis.. :=

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:36

lies1994 schreef:
Nee eigenkijk niet,stap altijd links op. Maar bij mn eigen paard zou ik het wel afwisselen.

voor die onderlinge wedstrijd die ik over een paar maanden heb is het wel handig ja!om snel te leren af stappen zo.
waarom op eigen paard wel en paard van ander niet ? :j

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:38

Mallorka schreef:
Peetstap schreef:
Citaat:
idd :D ;)

Oeps, is een vet linke manier...: je weet wel waarom neem ik aan.
Als we dat bij ons in de lesgroep doen mag je trakteren volgende keer.... :Y) :Y)

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:09

Idd bedoelde ik niet bij de manier van afstijgen, maar....
inderdaad... niet goed gelezen, het is maandag :)

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:21

Ik ga vanavond voor het eerst sinds begin mei een lesje doen op Mallorka :j
Spannend! Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan. 'k Heb m'n hand al flink goed ingetaped. Ben er helemaal klaar voor. Alleen nu spiegies nog :D _/-\o_

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:18

Peetstap schreef:
lies1994 schreef:

waarom op eigen paard wel en paard van ander niet ? :j

Dan heb je mijn verhaal blijkbaar nog niet gelezen.
Ik heb nog geen eigen paard. ben er (al een jaar!!) naar op zoek. Het paard dat ik nu rijd word niet alleen door mij gereden ook door een vriendin die het al vaak genoeg doet.

vanmiddag weer gereden,rochelle is de hele les niet geschrokken. En alsof ik er gister om vroeg: we reden nagevelijk! In het begin nog niet echt maar toen we een paar drafpasjes hadden gedaan liep ze super.
De linkergalop wilde niet lukken,ze reageerde totaaal niet op mijn been. En aan de rechterkant ging ze wel gemakkelijk in galop.
Mag niet klagen over deze les. Was zelf ook heel ontspannen.
Morgen doen we het weer over.

Enne,afstijgen lukte voor geen meter met allebei mn voeten er uit. :+

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:18

Weer een hele tijd dat ik nog iets gepost heb in dit topic en op bokt in het algemeen maar het is erg druk nu met examens, zal blij zijn als donderdag de laatste achter de rug is :P

Zaterdag was ik gaan paardrijden en het was mooi weer dus ideaal voor een les in de buitenbak :) Ik mocht op een heel erg leuk paard, Libelle. Nu is het de het de 3e keer dat ik met haar rijd en vind het echt leuk maar zoals met ieder paard is dat even wennen want elk paard is anders natuurlijk ;)
Het is een heel erg leuk paard, goed voorwaarts en soms wat trekkerig om wat meer vooruit te mogen maar het gaat ons best wel goed af al bij al. Nu zaterdag gingen we dus in de buitenbak rijden maar wat verder is er zo'n cultureel centrum dat had beslist volksfeesten te houden, met fanfare en al :o Langs de buitenbak loopt er dan een pad die ook tot aan die volksspelen ging en waar dus veel meer volk langs kwam dan gewoonlijk, te voet, te fiets en te paard en allemaal super enthousiast om naar de volksspelen te gaan :P Mijn leraar had mij vooraan gezet en dat ging best goed. Ze was een beetje nerveuzer en dus voorwaartser dan de andere keren dat ik met haar gereden had en sneller afgeleid maar kan je het zo'n beestje kwalijk nemen met zoveel lawaai en gedoe dat er anders niet is?

Het lukte me eigenlijk allemaal heel erg goed zelf de eerste individuele galopoefening ging heel goed maar bij de 2e sprong ze ineens geschrokken weg en begon ze heel hard rond te galopperen tot ik haar terug naar de groep stuurde en terug onder controle had. Het was voor mij ook even schrikken maar ik had haar weer bij mij en ik zat er nog op. We moesten een beetje nadien vertrekken in groepsgalop en de start was goed maar ineens was er geen houden meer aan en was ze binnen de kortste keren laatste van de groep in plaats van eerste en dan wou ze er vandoor gaan... Ik ben dan maar in het midden gaan staan want ik zat toen ook veel gespannen te rijden en het hielp natuurlijk niks aan haar spanning waarmee ze al de hele les liep, desondanks dat ik haar toch redelijk rustig had kunnen krijgen. Langs de ene kant vind ik het wel jammer dat ik niet meer heb gegaloppeerd toen maar langs de andere kant heb ik het toch voor het grootste deel van de les gwn goed voor elkaar gekregen om haar zo rustig mogelijk te houden en de oefeningen correct uit te voeren.

Is een beetje lang geworden maar moest het even kwijt :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:56

Ach,dan ben je toch even je verhaal kwijt? :D
Stoer dat je he ttyl allemaal hebt volgehouden,ook met de galop. Ook stoer dat je naar het midden durft te gaan. Veel blijven maar prutsen maar zoals jij het hebt opgelost is hartstikke goed.

Oh voor de volgers van een paar berichten hiervoor: mn instructrice lag onwijs in een scheur om dat gelazer met de wekker die verzet was. Ze heeft me een half uur uit gelachen _O-