Maar goed, wij gaan het gewoon niet eens worden. Doe jij het maar op jouw manier dan doe ik het op de mijne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oosterhoff schreef:dan sluit jij je handen op een andere manier dan ik.
oosterhoff schreef:dus jij sluit nooit je hand? tuurlijk moet je altijd alles zo licht mogelijk doen. maar je reageerd niet op wat ik aangeef:
als je niets van voren doet zal het paard niet zakken.
wat doe jij met een hardtrekkende haflinger die alleen maar hard vooruit gaat?
Clessa schreef:Dus, kort mijn hand sluiten en been geven. En ja, ik ken het begrip been geven wel.Maar bedoelt hij(mijn instructeur) dan mijn binnenbeen, buitenbeen, of beide benen? En als je die weerstand bieden, doe je dat dan d.m.v. je hand sluiten, tot hij/zij zakt en dan weer openenen? Alvast vriendelijk bedankt.
superwoman schreef:Clessa schreef:Dus, kort mijn hand sluiten en been geven. En ja, ik ken het begrip been geven wel.Maar bedoelt hij(mijn instructeur) dan mijn binnenbeen, buitenbeen, of beide benen? En als je die weerstand bieden, doe je dat dan d.m.v. je hand sluiten, tot hij/zij zakt en dan weer openenen? Alvast vriendelijk bedankt.
gewoon normaal been geven (met beide benen) je hand moet je imo niet geheel sluiten, maar een beetje. Wanneer je een reactie voelt, moet jij ook gelijk reageren met wat ontspanning. Wanneer hij nageeft, moet jij totaal ontspannen.
Ik moet je wel adviseren om beter te communiseren met je instructrise, want dan kan je pas wat leren.... Vragen waarom dit of dat en als het niet goed voelt,moet je dat ook kunnen zeggen. Dáár zijn ze voor, om jou te leren paardrijden.
oosterhoff schreef:dus jij sluit nooit je hand? tuurlijk moet je altijd alles zo licht mogelijk doen. maar je reageerd niet op wat ik aangeef:
superwoman schreef:oosterhoff schreef:dus jij sluit nooit je hand? tuurlijk moet je altijd alles zo licht mogelijk doen. maar je reageerd niet op wat ik aangeef:
Nog een vraagje aan jou.
Hoe zorg je ervoor dat je paard halt houdt?
Als jij je had sluit om het paard aan de teugel te vragen, dan hou je slechts alleen je zit over om te stoppen of je moet erbij gaan trekken..
(nu kun je wel halthouden op enkel je zit, maar ik denk niet dat jij dat doet ivm je hulpen van verzamelen)
Betteke schreef:Met hand sluiten laat je een paard dus nageven op druk als ik het goed begrijp? Klinkt imo als geen gel*l peerd moet in de krul.
Yamcha schreef:Imo ook
Da's toch wijken voor druk? Heeft imo niets met nageven te maken
oosterhoff schreef:Leg is uit! Hoe rijd jij een paard in de oprichting zonder ooit ook maar een keer druk op je teugels te nemen?
oosterhoff schreef:Vanwaar de kleine letters.
oosterhoff schreef:Betteke schreef:Met hand sluiten laat je een paard dus nageven op druk als ik het goed begrijp? Klinkt imo als geen gel*l peerd moet in de krul.
jij vraagt toch ook druk op je teugel om je paard te laten nageven?
oosterhoff schreef:Ik denk werkelijk dat het niet veel zal verschillen van wat jij doet