We spreken binnenkort anders x af als je er bent en op hem gaat rijden ofzo! Leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wilke93 schreef:Oh dat klinkt super goed! Wat fijn!
Ik heb vanmiddag nieuwe rijbroek, jodphurs en chaps gekocht (kan weer aantal jaar vooruit) morgen meteen uitproberen! Ben wel benieuwd hoe t zit haha, heb er nu eentje met leren zitvlak ipv alleen bij de knieen. Volgens mij zit dat wel stevig
Liesbeth1994 schreef:Wilke93 schreef:Oh dat klinkt super goed! Wat fijn!
Ik heb vanmiddag nieuwe rijbroek, jodphurs en chaps gekocht (kan weer aantal jaar vooruit) morgen meteen uitproberen! Ben wel benieuwd hoe t zit haha, heb er nu eentje met leren zitvlak ipv alleen bij de knieen. Volgens mij zit dat wel stevig
Enenen hoe zit de rijbroek?? Ik heb bij het leren zitvlak het idee dat je dan helemaal geen bewegingsvrijheid hebt. Dat je vastplakt aan het zwdel
Valt dat nog mee?
Wilke93 schreef:Zit te wachten om naar de manege te gaan, zit mezelf beetje gek te maken..
Ben vooral erg bang in de stal omdat m'n vorige bijrijdpaard heel ongeduldig was...
Vandaag ook voor t eerst met m'n nieuwe jodphurs rijden, ben normaal stalen neuzen gewend dus als ik een voetje op m'n teen krijg was t niet zo erg
Ik heb hyperventilatie en vorige week kreeg ik een hyperventilatie/paniek aanval tijdens t autorijden op de snelweg.....
Elmira30 schreef:Wilke93 schreef:Zit te wachten om naar de manege te gaan, zit mezelf beetje gek te maken..
Ben vooral erg bang in de stal omdat m'n vorige bijrijdpaard heel ongeduldig was...
Vandaag ook voor t eerst met m'n nieuwe jodphurs rijden, ben normaal stalen neuzen gewend dus als ik een voetje op m'n teen krijg was t niet zo erg
Ik heb hyperventilatie en vorige week kreeg ik een hyperventilatie/paniek aanval tijdens t autorijden op de snelweg.....
Jeetje meid!Hoe heb je gehandeld? Ik heb *afkloppen, de laatste tijd wat minder* ook af en toe last van hyperventillatie. Met warm (25+ graden) weer helaas soms ook in de auto
Jillsil schreef:Wilke93 schreef:Ik ga eind augustus zwemmen met friese paarden in de zee in Terschelling. Kijk er heel erg naar uit maar heb ook al vanalles in m'n hoofd gehaaldje rijd dan eerst een uur zonder zadel en daarna ga je zwemmen. Ik heb nog nooit zonder zadel gereden, wat als ie een rare beweging maakt of schrikt etc etc, lig ik er meteen af. Draven en galopperen zonder zadel, help! Haha
Oke ik kan alvast wat van je angst wegnemen. Zelf rij ik nu 5 jaar bij puur en vorig jaar voor het eerst wezen zwemmen. Vanwege een knie-operatie mag ik niet zonder zadel rijden omdat mijn knie dan te lang moet 'dragen'. Oplossing was snel gevonden: Ik reed gewoon met zadel! Dus mocht je het niet zien zitten kun je om een zadel vragen. De paarden zijn allemaal erg braaf en zijn al zo vaak de zee in geweest die kijken nergens meer van op. Wij gaan dit jaar weer 4 dagen daar rijden en ik kan niet wachten!
Gaat dus helemaal goed komen bij jou, ik heb er helemaal vertrouwen in!
Jillsil schreef:Volgens mij hebben wij vorig jaar niet gegaloppeerd maar ik moet er ook bij zeggen dat wij echt noodweer hadden. Keiharde regen en hagel en over de wind wil ik het niet eens hebben. Je rijd in een groep dus als de groep gaat galopperen zal je wel mee moeten. De meeste paarden hebben een brede rug dus daar kun je makkelijk op blijven zitten. Ze hebben ook een touw om hun nek en lange manen dus kun je je vast houden. Ze vragen voordat je vertrek idd wel het een en ander dus zeg anders gewoon ook dat je het spannend vindt, dan helpen ze je onderweg ook met aanwijzingen en eventueel mag je op Jan die is lekker breed en een geweldige zwemmer.
Vorig jaar was er bij ons ook een man mee die nog nooit zonder zadel had gereden en dat ging onwijs goed. Dus gooi die doemscenario's maar over de reling van de boot als je er heen gaat
ps: Je rijd met een wetsuit aan. Het is dus eigenlijk onmogelijk om daar nog je rijbroek overheen te doen. Wij hadden joggingbroeken aan en oude gympen zodat je daar ook de zee mee in kan. En als je van je paard valt in de zee (toch een doemscenario-tje) Geen probleem, dan staat daar de eigenaar die vangt je paard op en kun je opnieuw de zee in.