Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het allerbeste kan ik niet zeggen, maar mijn absolute favoriet is Pessoa zadel. En niet de Rodrigo, maar de Nelson.
besita schreef:denk dat er maar weinig slechte zadels meer zijn tegenwoordig
maar denk dat als je een beetje op de manier wil rijden zoals die hier beschreven wordt in het topic ..dat je dan het beste van die oeroude stubben en kieffer af moet stappen ..je zit daar bijna in jet je paard ipv op je paard ..
Pessoa hebben we ook altijd gehad maar ik vind die heel hard slijten als je ze vaak gebruikt ..
we hebben een Devaucoux en een Tolga ( belgisch handgemaakt -Lejeune en Mathy rijden ermee )
maar ook Prestige , Delgrange , Anthares en CDS zijn beste zadels
KiWiKo schreef:heeft die lang haar?
Martie schreef:Jij bent trouwens wel erg hard gegaan, Marcel! Van je 12e tot je 18e van manegepony naar internationaal is toch erg bijzonder ook al heb je de best mogelijke basis meegekregen.
Sjolvir schreef:Leuk om te horen dat van manegepony naar internationaal (nog)mogelijk is.
WenK schreef:Marcel, ik heb vandaag met mijn instructrice je tip van het lijntje en de galopbalken uitgeprobeerd. Als galopbalk werkte het averrechts, ze ging zo focussen op die eerste balk dat ze bijna d'r nek brak op de hindernis. Maakten we echter een laag kruisje op die plek ging het super. Ik heb het gevoel dat dit paard graag zelf afstanden maakt, kan dat? Uiteindelijk hadden we een lijntje van kruisje, 2 galopsprongen, steiltje, 2 galopsprongen, oxer. Dit sprong ze eigenlijk elke keer foutloos (tenzij ik aan de voorkant wilde sturen ipv met mijn benen)
mo_van_dijk schreef:Ik ben uiteindelijk weer op gewone beugels uitgekomen na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben wat je kunt bedenken.Katja, met wat voor beugels rij je? Heb je dit alleen in je springzadel, of ook in je dressuurzadel?