[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

An1985

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:17

Marcel, wat is volgens jou het allerbeste zadel dat er is? jouw favoriet?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:20

An1985 schreef:
Marcel, wat is volgens jou het allerbeste zadel dat er is? jouw favoriet?

Het allerbeste kan ik niet zeggen, maar mijn absolute favoriet is Pessoa zadel. En niet de Rodrigo, maar de Nelson.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:21

besita schreef:
ik dacht al waar heb ik die naam nog gehoord _O- Piet had die tip inderdaad gegeven om onze Skippy te behandelen tijdens grote concoursen

Hij schijnt hele goeie dingen te doen met ruggen.
Bij hem kreeg ik mijn eerste echte springles.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:24

Citaat:
Het allerbeste kan ik niet zeggen, maar mijn absolute favoriet is Pessoa zadel. En niet de Rodrigo, maar de Nelson.

zijn jouw zadels daar dus van?

ik ken allen de pessoa rodrigo en die vind ik niet geweldig. ik heb net een prestige michel robert evolution gekocht, komt morgen binnen. ben benieuwd!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:25

denk dat er maar weinig slechte zadels meer zijn tegenwoordig
maar denk dat als je een beetje op de manier wil rijden zoals die hier beschreven wordt in het topic ..dat je dan het beste van die oeroude stubben en kieffer af moet stappen ..je zit daar bijna in jet je paard ipv op je paard ..
Pessoa hebben we ook altijd gehad maar ik vind die heel hard slijten als je ze vaak gebruikt ..
we hebben een Devaucoux en een Tolga ( belgisch handgemaakt -Lejeune en Mathy rijden ermee )

maar ook Prestige , Delgrange , Anthares en CDS zijn beste zadels

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:26

ik heb een pessoa maar die vind ik echt niet fyn en slijt idd heel snel. tolga vind ik ook super. heb lang getwyfeld tussen tolga en prestige..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:28

besita schreef:
denk dat er maar weinig slechte zadels meer zijn tegenwoordig
maar denk dat als je een beetje op de manier wil rijden zoals die hier beschreven wordt in het topic ..dat je dan het beste van die oeroude stubben en kieffer af moet stappen ..je zit daar bijna in jet je paard ipv op je paard ..
Pessoa hebben we ook altijd gehad maar ik vind die heel hard slijten als je ze vaak gebruikt ..
we hebben een Devaucoux en een Tolga ( belgisch handgemaakt -Lejeune en Mathy rijden ermee )

maar ook Prestige , Delgrange , Anthares en CDS zijn beste zadels

Ja, slijten doen ze wel, maar ik vind ze zo fijn. Jos rijdt nog steeds met zo'n ouwerwetse, toch? Van BR
Veel mensen vallen vaak van die Pessoa af.

FF paarden hooi geven, ben zo terug.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:34

Ja pessoa geeft heel weinig steun vind ik

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:34

Het is al even terug dat hij bij Simon is geweest. Was na 1 behandeling goed.

Ik heb zelf ook een BR Jos Lansink. Rijd erg lekker moet ik zeggen. Heb er net 5 maanden meegereden omdat het
dressuurzadel niet goed lag. alleen geen wedstrijden gereden want langere tijd doorzitten ging niet zo best. :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:37

An1985 schreef:

zo leer je goed rijden :P

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:38

Ik heb een passier eventing, is een heerlijk zadel al zeg ik zelf

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:38

ja dat wel maar ik heb jaren met pessoa gereden en af en toe rijd ik bij iemand anders met een tolga en dat is echt een wereld van verschil!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:41

besita schreef:
An1985 schreef:

zo leer je goed rijden :P

Dan moet ik er misschien nog maar een paar aanschaffen. ;(

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:45

:(:)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:46

Citaat:
Dan moet ik er misschien nog maar een paar aanschaffen. ;(

ja jy wel, grapjas!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:48

KiWiKo schreef:
heeft die lang haar?

:n zou me erg verbazen als hij dat nu ineens had :D

Hij is inderdaad nu ostheopaat (of hoe het het ook al weer zo mooi?), had ik vorig jaar ook ergens via een bokt-topic ontdekt :D Dat verbaasde ons niet, hij was er toen ook al erg in geïnteresseerd zei Erwin. Hij heeft gevoel en oog voor paarden, zal er zeker goed in zijn.

Jij bent trouwens wel erg hard gegaan, Marcel! Van je 12e tot je 18e van manegepony naar internationaal is toch erg bijzonder ook al heb je de best mogelijke basis meegekregen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:53

Leuk om te horen dat van manegepony naar internationaal (nog)mogelijk is.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:53

Martie schreef:
Jij bent trouwens wel erg hard gegaan, Marcel! Van je 12e tot je 18e van manegepony naar internationaal is toch erg bijzonder ook al heb je de best mogelijke basis meegekregen.

Wat goed is komt snel! hahaha...het ging pas echt hard toen ik bij Piet kwam op mn 16e. Toen was ik nog maar net van de pony's af en reed nog maar 1.10 bij de paarden. Binnen 1 jaar schopte Piet me (letterlijk!) naar het 1.40!

Sjolvir schreef:
Leuk om te horen dat van manegepony naar internationaal (nog)mogelijk is.

Dat zal nu wel moeilijker zijn. Andere tijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:46

Pff, ik had een hoop bij te lezen.

Ik zweer bij mijn stubben Siegfried. Laatst op een prestige springzadel gereden (ik weet niet welke), maar dat vond ik 3x niets. Terwijl ik voor de dressuur een Prestige TD heb. De amazone waar ik mijn jonge paard vandaan heb, had een Butet. Een erg fijn zadel, maar die prijs houd mij tegen!

Vanavond mijn derde springles gehad. Hij is nog wat traag in het achterbeen, maar elke les verbetert hij 100% Het zijn volgens mij toch die balkenoefeningen op de grond die een hoop goed doen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:48

Marcel, ik heb vandaag met mijn instructrice je tip van het lijntje en de galopbalken uitgeprobeerd. Als galopbalk werkte het averrechts, ze ging zo focussen op die eerste balk dat ze bijna d'r nek brak op de hindernis. Maakten we echter een laag kruisje op die plek ging het super. Ik heb het gevoel dat dit paard graag zelf afstanden maakt, kan dat? Uiteindelijk hadden we een lijntje van kruisje, 2 galopsprongen, steiltje, 2 galopsprongen, oxer. Dit sprong ze eigenlijk elke keer foutloos (tenzij ik aan de voorkant wilde sturen ipv met mijn benen :o)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:50

Wij hebben een Sommer veelzijdigheids die ik erg prettig vindt zitten. Ze hebben ook spring- en dressuurvarianten maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik geloof wel dat Arjan Teeuwissen met een dressuurvariant rijdt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:55

Jemig wat hebben jullie veel gepraat :wow:

WenK schreef:
Marcel, ik heb vandaag met mijn instructrice je tip van het lijntje en de galopbalken uitgeprobeerd. Als galopbalk werkte het averrechts, ze ging zo focussen op die eerste balk dat ze bijna d'r nek brak op de hindernis. Maakten we echter een laag kruisje op die plek ging het super. Ik heb het gevoel dat dit paard graag zelf afstanden maakt, kan dat? Uiteindelijk hadden we een lijntje van kruisje, 2 galopsprongen, steiltje, 2 galopsprongen, oxer. Dit sprong ze eigenlijk elke keer foutloos (tenzij ik aan de voorkant wilde sturen ipv met mijn benen :o)

Dan kun je beter beginnen met een balk te galopperen net zo lang tot dat goed gaat.

Ik hoop dat iemand een tip voor me heeft. Ben van het type ruiter die op de sprong altijd alle balans uit mijn onderbenen heb gehaald maar door een ongeluk anderhalf jaar geleden heb ik een enorme beperking in mijn enkel zitten en daardoor is mijn onderbeen niet zo stabiel meer.
Heeft iemand buiten de standaardoefeningen nog een idee hoe ik mijn balans hierin kan verbeteren? Ik merk echt dat ik veel minder fijn in de beweging zit dan voor het ongeluk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:58

Katja, met wat voor beugels rij je? Heb je dit alleen in je springzadel, of ook in je dressuurzadel?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:58

Alleen balken is ook geen probleem, dat doen we vaak, alleen al om de galopsprong te varieren of soms gewoon een rijtje, dat doet ze foutloos. Zet je er echter een hindernis achter breekt ze d'r nek over de hindernis. Zonder balk sprong ze nu elke keer zonder fouten op mooie afstand. Zou ik het dan niet juist ontregelen door met galopbalken te werken?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:04

mo_van_dijk schreef:
Katja, met wat voor beugels rij je? Heb je dit alleen in je springzadel, of ook in je dressuurzadel?
Ik ben uiteindelijk weer op gewone beugels uitgekomen na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben wat je kunt bedenken.
Ik heb een redelijk goede balans weer zolang ik niet spring maar op de sprong kom ik in de problemen. (val naar voren, onderbeen gaat naar achter, hand doet niet fijn mee) zal even een plaatje van vandaag plaatsen.

WenK: hele lage sprongetjes zouden dan de reflexen moeten verbeteren. Plaats anders even een keer een stukje video.