succes vanavond en probeer er (ook al is t maar een klein beetje) toch maar van te genieten!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes vanavond en probeer er (ook al is t maar een klein beetje) toch maar van te genieten!
Probeer ook heel goed op mijn ademhaling te letten.
Ja gaat wel goedkomen hoor, maar moet idd heel erg aan mezelf werken. Heb gisteren nog Bach bloesem Rescue druppels gekocht
Kijken of dat wat helpt haha. Karin heeft er gelukkig het volste vertrouwen in dat het goed komt tussen Choice en mij hoor
Gevaarlijk is ze niet en klik is ook niet weg, maar ik moet de knop omzetten want als ik geen vertrouwen in mijn paard meer heb... ja dan kan het denk ik wel gevaarlijk worden.
bij jou ook trouwens
je rijd dan eerst een uur zonder zadel en daarna ga je zwemmen. Ik heb nog nooit zonder zadel gereden, wat als ie een rare beweging maakt of schrikt etc etc, lig ik er meteen af. Draven en galopperen zonder zadel, help! Haha

Elmira30 schreef:Wilke, ik ben zelf een angstige ruiter. Heb een tijd geleden hier ook gereageerd en ben eigenlijk benieuwd hoe t met iedereen gaat haha.
Maar ik ben dus angstig en heb vorig jaar een rit gedaan bij Puur Terschelling.Helemaal te gek! Niet met zwemmen, daar was het te koud voor maar wel prive en uitgelegd dat ik wat angstig was. Heb een super braaf paard gekregen en ook tips tegen de angst. Rit was geweldig (zelfs rustig gegalloppeerd op het strand,begeleiding was geweldig en paarden zijn geweldig! Veiligheid staat daar voorop. Leuk zwemmen, probeer er lekker van te genieten. Die paarden komen het helejaar door op het strand dus ze zijn echt mak.
Misschien handig om ook met jullie te delen als jullie op buitenrit zijn. Ik zie dus ook allemaal doem scenario's voor me op buitenrit met het gevolg dat ik spanning opbouw ( Ik verkramp dus zo erg dat ik moet afstappen want ik kan én niet drijven én niet sturen. Dit was wel een van de ergste momenten)
Ik zie dus ook dingen voor dat ze gebeuren( of juist niet gebeuren) en ik kreeg als tip als ik wat zie waar het paard evt. van kan schrikken (wat dus niet hoeft te zijn) gewoon de totaal andere kant op kijken en jezelf afleiden.
Laatst ben ik sinds lange tijd weer alleen op pad gegaan en merkte dat ik toch soms ook dacht...o jee..dat zeil..stel dat...en toen keek ik de andere kant op (want paard was wel kijkerig) Richtte mijn aandacht op wat anders en probeerde mijn ademhaling rustig te houden en er was eigenlijk weinig aan de hand.
Ja ze keek een paar keer maar liep gewoon door.
Vond dit echt een kleine overwinning en heb verder een heerlijk ritje gehad. Voor een ander is dit misschien peanuts...maar ach...wat ik wil zeggen is dat de andere kant op kijken dus wel werkt.
Hopelijk gaan we nu in een stijgende lijn verder
en bedankt voor de tip, want ik zie ook altijd alles al gebeuren 
Ik rij nu ook weer met broek met leren zitvlak hoor, zit ik net wat steviger in het zadel!
Weet je ook wat de reden is waardoor je die aanval op de snelweg kreeg?
Choice was echt super braaf, wel erg kijkerig (maar dat hoort bij haar), maar wel gewoon ontspannen. Heb zo'n 20 min. ofzo rondgestapt door de bak en toen dacht ik laat ik maar eens gaan draven. Lange zijdes gedraafd en op gegeven moment wist ze het al en na de 2e lange zijde begon ze zelf aan te draven
Ze bleef heel mooi bij me en versnelde niet, dus dat was erg fijn. 2x schrok ze ergens van en ging er zo'n schokje door haar lijf heen dus ik schrok ook een beetje, gelukkig zakte dat ook meteen weer weg.

Op de een of andere manier heb ik ook liever zelf de controle (control freak)
Ik ben ook nooit bang geweest en vecht er ook echt tegen omdat ik niet bang wil zijn. Het idee dat ik mijn hit air vest aan had hielp ook wel hoor! Vervelende was wel dat ik mijn enkel wel een beetje voelde met draven.
In stal ben ik dan weer niet bang. Tips heb ik niet echt voor je... Probeer op te letten dat je ten alle tijde op een beetje veilige plek staat dat je weg kan komen en niet klem komt te zitten tegen de muur aan. danoesje schreef:AnneOmie, dat is waar, maar als ze aan de kletter gaan (wat in mijn hoofd zit:P) dan kan je m met een longeerlijn toch op de volte houden waardoor ie niet vol vaart kan maken. Maar dat is denk ik persoonlijk. Maarrrr ik stap al los rond en denk zomaar dat er deze week een los drafje in zit hihihi.
straks kunnen we gezellig samen keutelen met het rijden
Mijn verstand weet allang dat dat bijna nooit gebeurd maar vertel dat even aan mijn lijf
Kom je binnenkort loeren bij mijn nieuwe paardenbaby? Gister maar niet gereden, hij was zo moe!