Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elmira30 schreef:Wilke, ik ben zelf een angstige ruiter. Heb een tijd geleden hier ook gereageerd en ben eigenlijk benieuwd hoe t met iedereen gaat haha.
Maar ik ben dus angstig en heb vorig jaar een rit gedaan bij Puur Terschelling.Helemaal te gek! Niet met zwemmen, daar was het te koud voor maar wel prive en uitgelegd dat ik wat angstig was. Heb een super braaf paard gekregen en ook tips tegen de angst. Rit was geweldig (zelfs rustig gegalloppeerd op het strand,begeleiding was geweldig en paarden zijn geweldig! Veiligheid staat daar voorop. Leuk zwemmen, probeer er lekker van te genieten. Die paarden komen het helejaar door op het strand dus ze zijn echt mak.
Misschien handig om ook met jullie te delen als jullie op buitenrit zijn. Ik zie dus ook allemaal doem scenario's voor me op buitenrit met het gevolg dat ik spanning opbouw ( Ik verkramp dus zo erg dat ik moet afstappen want ik kan én niet drijven én niet sturen. Dit was wel een van de ergste momenten)
Ik zie dus ook dingen voor dat ze gebeuren( of juist niet gebeuren) en ik kreeg als tip als ik wat zie waar het paard evt. van kan schrikken (wat dus niet hoeft te zijn) gewoon de totaal andere kant op kijken en jezelf afleiden.
Laatst ben ik sinds lange tijd weer alleen op pad gegaan en merkte dat ik toch soms ook dacht...o jee..dat zeil..stel dat...en toen keek ik de andere kant op (want paard was wel kijkerig) Richtte mijn aandacht op wat anders en probeerde mijn ademhaling rustig te houden en er was eigenlijk weinig aan de hand.
Ja ze keek een paar keer maar liep gewoon door.
Vond dit echt een kleine overwinning en heb verder een heerlijk ritje gehad. Voor een ander is dit misschien peanuts...maar ach...wat ik wil zeggen is dat de andere kant op kijken dus wel werkt.
Hopelijk gaan we nu in een stijgende lijn verder
danoesje schreef:AnneOmie, dat is waar, maar als ze aan de kletter gaan (wat in mijn hoofd zit:P) dan kan je m met een longeerlijn toch op de volte houden waardoor ie niet vol vaart kan maken. Maar dat is denk ik persoonlijk. Maarrrr ik stap al los rond en denk zomaar dat er deze week een los drafje in zit hihihi.