Leuk Izzy dat het zo goed gaat en ze mee gaat naar les. Ik ben ook nog fanatiek met mijn oudere merrie.
Ze is bijna 15 jaar en ga in binnenkort M2 mee starten.
En dat achterwaarts moeilijk is, omdat ze daarbij de achterhand er al wat meer onder moeten zetten denk ik?. En kijk maar eens op concours, het moet toch een zeer moeilijke oefening zijn , er zijn toch weinig paarden die correct achterwaarts gaan.
Hij draait opeens naar binnen en gaat stil staan en kijkt dan heel blij
. En als je dan naar hem toe loopt om hem weer op de volte te zetten dan kom je bijna niet langs zijn hoofd, hij draait steeds naar je toe. Heel irritant. En dan is het gelukt langs hem te lopen naar de achterhand, dan stapt hij weer netjes weg tot hij het opeens weer in zijn bol krijgt en weer naar je toe draait. In het begin had hij dit helemaal niet. Toen op zijn niet-voorkeurskant en nu dus op allebei de kanten. Het voelt als een spelletje dat hij doet. Met rijden loopt hij liever op de linkerhand dan de rechterhand maar beide zijn wel goed te rijden. Ik zou dus haast liever onder het zadel hem soepeler maken maar ja, als ik er een maand niet op gezeten heb wil ik toch even kijken wat hij doet aan de longe.En
het is wel het zelfde paard dat de ho nog soms niet helemaal wil. Maar je moet het niet zien als dat hij het niet doet maar meer een doordrammen in het begin. Na een keer of twee valt het kwartje weer.
zonde dat dat gebeurd is!

.Maar dat was een gevalletje dat manlief nog niet zo lang reed.Ik vind het aan de hand belangrijk maar onder het zadel nog niet. Laten we maar eerst in de vooruit gaan en netjes halt houden.
Gister ging het al zo goed; de lijn kon al behoorlijk langer en zelfs een sukkeldrafje zonder om te draaien. Ook is ze een stuk rustiger en reageert ze veel rustiger op mij. 

ze deed wel een paar keer weer aanstalten om zo gek te doen, maar ze kalmeerde vrijwel direct weer