[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:51

Lante schreef:
Kennen jullie de vaardigheidsproeven van de FNRS? Dat zijn proeven met een sprong erin, wat balkjes en pilonnen (slalom). Het grootste gedeelte van de proeven wordt in verlichte zit gereden. Als je ziet hoeveel kinderen stiekem gaan lichtrijden als ze langer dan 3 meter in verlichte zit moeten zitten, dan weet je dat het best goed is om dat eens te oefenen. :)

Edit: niet kloppende zin

:j Mijn dochter voelt na een springles ook heel andere spieren dan na een dressuurles, zegt ze ook ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:51

Lante schreef:
Kennen jullie de vaardigheidsproeven van de FNRS? Dat zijn proeven met een sprong erin, wat balkjes en pilonnen (slalom). Het grootste gedeelte van de proeven wordt in verlichte zit gereden. Als je ziet hoeveel kinderen stiekem gaan lichtrijden als ze langer dan 3 meter in verlichte zit moeten zitten, dan weet je dat het best goed is om dat eens te oefenen. :)

cross lesje van de zomer.. (onze laatste |( ) Rob tegen de rest van de groep die nog nooit bij hem hadden gereden.
(ik ook maar 1 x eerder) we moesten in verlichte zit blijven! mochten niet gaan zitten!
Nou deelde hij me met mijn D-pony in tussen de D en E pony's (paste daar het best) dus begonnen de jeugd ruiters
te piepen dat dat niet kon, te vermoeiend. (en deel ervan sprong ook wedstrijden)
Ik oud lijk met pony, moest en kon het ook, dus die jonkies zouden dat toch ook moeten kunnen! :Y)
(geef wel toe, dag later voelde ik het ook wel, maar dat wisten die jonkies niet! :D )

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:54

Jeetje wat gaan jullie snel dat is niet bij te benen.
Ik ken sven en marcel alleen van na die tijd zo'n beetje dat ze aan het puberen waren 8-)
Maar ff wat anders ik rijd dus alleen nog maar dressuur en niet op KWPNers maar op rijpaardtype groningers.
Dat zijn geen elastiekjes zo als wij dat noemen en die rijden wij met het losrijden zo laag als jullie het over hebben, met het neusje laag en voor de loodlijn.
Dat is om de bovenlijn lekker op te rekken.
Daar krijgen wij ook les in en de ene keer doen we dat een half uur en de andere keer een kwartier naar gelang het paard los laat.
Dan voel je het hele lijf onder je swingen zoals wij dat noemen.
Maar het is natuurlijk absoluut niet stoer om zo los te rijden _-:( Maar bij ons soort paarden werkt het best.
Om een voorbeeld te geven.
Die van ons lopen als een van de weinige van de groningerpaarden in de Z dressuur.
Je moet dat langzaam opbouwen en het paard het vertrouwen geven.
Weet je wat een goed hulp middel is?
Tijdens het lang en laag je paard kriebelen op de schoft moet je kijken hoe lekker ze dat vinden, maar nooit je teugels losgooien want je wilt tenslotte meer verbinding met je paard.
pfff klaar O:)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:56

Martie schreef:
Jammer, hebben we jullie net gemist!

Ik weet niet of je ons echt wel gemist hebt, want we waren niet te hanteren in die tijd! Vooral Sven en ik niet. }:)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:56

Ach tellom, soms moet je gewoon lekker eigenwijs zijn! :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:57

MarcelDufour schreef:
Martie schreef:
Jammer, hebben we jullie net gemist!

Ik weet niet of je ons echt wel gemist hebt, want we waren niet te hanteren in die tijd! Vooral Sven en ik niet. }:)

O, en was Ulke dan niet tegen jullie opgewassen?! :D
Ik heb hem wel eens eigenwijze ruiters tot de orde horen roepen..... :P

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:58

Nou marcel valt wel mee hoor zo erg waren jullie toch niet :x

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:59

Martie schreef:
Lante schreef:

:j Mijn dochter voelt na een springles ook heel andere spieren dan na een dressuurles, zegt ze ook ;)

Ja, de spierpijn kan gigantisch zijn. Als ik wel eens leerlingen krijg die dit nog niet onder de knie hebben, maar wel praten alsof ze wereldkampioen zijn, laat ik ze voor de lol 5 tot 10 minuten in de verlichte zit galloperen. Daarna heb je geen kind meer aan ze. :D
Dan zijn hun hele benen verzuurd, en lopen zal niet prettig zijn de eerste dagen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:00

Nou, dan weten ze in ieder geval dat ze aan de goede spieren gewerkt hebben, kan je direct controleren :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:02

Martie schreef:
MarcelDufour schreef:

O, en was Ulke dan niet tegen jullie opgewassen?! :D
Ik heb hem wel eens eigenwijze ruiters tot de orde horen roepen..... :P

Tot op zekere hoogte wel, maar na een uurtje waren we dat alweer vergeten. En, we konden wel een potje breken, want hij was ook wel trots op ons als we op concours gingen met zn allen. We wonnen echt alles in die tijd. Als het de ene niet was, dan was het de andere wel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:04

tellom schreef:
Nou marcel valt wel mee hoor zo erg waren jullie toch niet :x

Nee, eigenlijk ook niet. O:)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:16

Er begint zo langzamerhand toch wat in mijn geheugen te roeren.... Volgens mij heb ik hem wel over jullie horen praten. Zal mijn man eens vragen, hij reed daar eerder dan ik. Wie weet wat er boven komt...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:20

Als ik dit topic zo lees, bedenk ik me dat je soms ook echt geluk moet hebben waar je terecht komt met je instructie als je het niet van huis uit mee krijgt. Ik was een echte manegeruiter met aardige zit en groene pony die toevallig op de manege een gepensioneerde instructeur van de bereden politie treft voor de privéles om te helpen met beleren. Hij had vroeger zelf nog bij de cavalerie de remontepaarden beleerd.... Waar tref je zo'n leerschool als onwetend ruiter. En dan later weer even toevallig (en als echte dressuurmiep) bij Van Meeteren terecht gekomen..... Maar goed, toen herkende ik wel meteen goud op het eerste gezicht ;)

Ben jij in het zadel geboren, Marcel?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:26

Martie schreef:
Er begint zo langzamerhand toch wat in mijn geheugen te roeren.... Volgens mij heb ik hem wel over jullie horen praten. Zal mijn man eens vragen, hij reed daar eerder dan ik. Wie weet wat er boven komt...

Als je dat maar niet in het openbaar plaatst hier allemaal! hahaha...nee hoor....geen probleem, vinden ze wel leuk hier.

Martie schreef:
Als ik dit topic zo lees, bedenk ik me dat je soms ook echt geluk moet hebben waar je terecht komt met je instructie als je het niet van huis uit mee krijgt. Ik was een echte manegeruiter met aardige zit en groene pony die toevallig op de manege een gepensioneerde instructeur van de bereden politie treft voor de privéles om te helpen met beleren. Hij had vroeger zelf nog bij de cavalerie de remontepaarden beleerd.... Waar tref je zo'n leerschool als onwetend ruiter. En dan later weer even toevallig bij Van Meeteren terecht gekomen..... Maar goed, toen herkende ik wel meteen goud op het eerste gezicht ;)

Ben jij in het zadel geboren, Marcel?

Nee, niemand in onze familie heeft iets te maken met paarden.
Ik was 12 toen ik op een manegepony bij Uilke begon.

Manege van Meeteren, Abcoude

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Springert op 24-02-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:34

hihi leuk om dit allemaal te lezen :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:37

Kijk, dat is nou bemoedigend! Bijvoorbeeld voor de mensen in onderstaand topic ;)
[WD-V] Jonge dressuurruitertjes?
Er is dus hoop als je niet uit een paardenfamilie komt en alles niet meteen aangedragen wordt.

Overigens heb jij je dan wel heel snel ontwikkeld!
En erg leuke en herkenbare foto's trouwens. Jammer dat de manege er niet meer is. Wij hebben er heel goede herinneringen aan.
Laatst bijgewerkt door Martie op 24-02-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:37

KiWiKo schreef:
hihi leuk om dit allemaal te lezen :)

Foeiii! What you read in this topic, must stay in this topic! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:38

hahahahah Ik ken geen NIET stoute springruiters......... zowel vroegah als nu niet :D :D :D

stout geboren die mensen, ECHT!! :D :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:41

Martie schreef:
Kijk, dat is nou bemoedigend! Bijvoorbeeld voor de mensen in onderstaand topic ;)
[WD-V] Jonge dressuurruitertjes?
Er is dus hoop als je niet uit een paardenfamilie komt en alles niet meteen aangedragen wordt.

Overigens heb jij je dan wel heel snel ontwikkeld!
En erg leuke en herkenbare foto's trouwens. Jammer dat de manege er niet meer is. Wij hebben er heel goede herinneringen aan.

Ja, dat ging heel snel, en Sven en Tanja ook. Toen we 18 waren reden we allemaal Internationaal. Was een goeie lichting, al zeg ik 't zelf.
Manege is er nog wel, geloof ik, maar is nu een privestal.
Laatst bijgewerkt door Springert op 24-02-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:42

KiWiKo schreef:
hahahahah Ik ken geen NIET stoute springruiters......... zowel vroegah als nu niet :D :D :D

Ik ben bang dat daar nog waarheid in zit ook!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:46

MarcelDufour schreef:
KiWiKo schreef:

Ik ben bang dat daar nog waarheid in zit ook!

Als jolien dit leest gaat ze mij uitlachen!!

Maar als alles in het topic moet blijven hoe kan ik dan oefenen ;(

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:03

Zo wat gaat dit topic hard. Heb heel in begin wat vragen gesteld. echt leuk om alles door te lezen.

Uulke is dat dezelfde Uulke die paarden aan hun rug etc behandeld en ook bij Piet op stal komt.
Die heb ik ook eens bij mijn paard gehad. Erg aardige en kundige man.

Sven Harmsen heeft een tijd bij ons op de manege gestaan met een heel stel paarden in Blokker.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:04

simongek schreef:
Zo wat gaat dit topic hard. Heb heel in begin wat vragen gesteld. echt leuk om alles door te lezen.

Uulke is dat dezelfde Uulke die paarden aan hun rug etc behandeld en ook bij Piet op stal komt.
Die heb ik ook eens bij mijn paard gehad. Erg aardige en kundige man.

Sven Harmsen heeft een tijd bij ons op de manege gestaan met een heel stel paarden in Blokker.

Ja, dat is dezelfde Uilke! Dat kan hij goed ja. Komt ie nog bij Piet?
Ja, dat weet ik nog..toen woonde die in hotel de klomp?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:06

heeft die lang haar?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:10

ik dacht al waar heb ik die naam nog gehoord _O- Piet had die tip inderdaad gegeven om onze Skippy te behandelen tijdens grote concoursen