Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Malfoy schreef:Hey, ik kom weer eens langs.
Ik heb een filmpje van het rijden op alex.
Het is niet bijzonder goed, maar mischien kunnen jullie nog wat tips geven? Vooral in draf was ik bezig om Alex te laten nageven. Galop ging niet erg, alex had er geen zin in (hij is er heel slecht in rechtsom) en er reden constant mensen in de weg.
Nouja, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen:
http://nl.youtube.com/watch?v=djHBYBln-ro
Miss_Malfoy schreef:Ok heel erg bedankt.
Alleen het lijkt slechts alsof ik drijf bij elke pas, het komt gewoon omdat ik mijn benen nog niet zo netjes stil kan houden.
En dat het er allemaal niet zo actief uit ziet komt omdat ik juist op zoek was naar een stukje ontspanning. (Ik heb zelf de neiging om heel erg gespannen te raken, en dan de teugels te strak te nemen.)
superwoman schreef:Miss_Malfoy schreef:Ok heel erg bedankt.
Alleen het lijkt slechts alsof ik drijf bij elke pas, het komt gewoon omdat ik mijn benen nog niet zo netjes stil kan houden.
En dat het er allemaal niet zo actief uit ziet komt omdat ik juist op zoek was naar een stukje ontspanning. (Ik heb zelf de neiging om heel erg gespannen te raken, en dan de teugels te strak te nemen.)
ontspanning bij jezelf? Juist met afwisseling kun je extra letten op onspanning. Door steeds af te wisselen moet je bewust worden van je lichaam. (ik voel dat iig wel)
Het paard zal het ook voelen als drijven als jij je ben niet stil kunt houden. .
Miss_Malfoy schreef:Ontspanning bij mezelf. Ik maak mezelf vaak veels te druk, ik verkramp, en dat is ook niet leuk voor Alex. Dus ik wou vooral even rustig zitten en me er niet druk over maken dat ik zaterdag een lastige proef moet rijden.
superwoman schreef:Miss_Malfoy schreef:Ontspanning bij mezelf. Ik maak mezelf vaak veels te druk, ik verkramp, en dat is ook niet leuk voor Alex. Dus ik wou vooral even rustig zitten en me er niet druk over maken dat ik zaterdag een lastige proef moet rijden.
Bij elke tempowisseling moet je op je zit rijden en dat kan je alleen doen door ontspanning. Bedenk me dat het met lichtrijden minder op je zit kan, Maar met het openen en sluiten van je hand wat je moet doen bij tempowisselingen moet je duidelijk en veel/snel ontspannen, dus moet je jezelf daarop focussen