Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:56

Japeloup schreef:
Denk dat KT beter de box naast hem kan huren om er een bed voor zichzelf in te zetten.

I'm sorry, maar ik krijg nu visioenen, en die zijn hoogst amusant :') _O-

Ik duim ook hoor :j

Kinke

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:59

Duimt ook voor KT en Goof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:59

Zeg Kinke, heb je nu alweer een pwoon?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:06

Nope...wel vanmorgen weer foto's gekregen van een paardje wat ik nog niet had gezien. Ik doe gewoon rustig aan, geen overhaaste beslissingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:40

Weer een witte?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:49

haha, ja deze is wit inderdaad. maar 'k heb ook al foto's gekregen van een bruine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:50

Doe bruin :j ben je rapper klaar met poetsen :j

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:55

Yamcha schreef:
Doe bruin :j ben je rapper klaar met poetsen :j

Ja net zoals in de fiets reklame: jij deze rijdt wel heel fijn, maar heeft u em ook in het bruin :9 :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:58

_O- _O- _O- _O-
Maar ik heb al een bruine, straks zie ik het verschil niet tussen die 2 ;)
_O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:02

En er bestaat geen grotere smeerpoets dan Titan....hij is dan wel bruin maar hij ziet er eigenlijk altijd uit als een gepaneerde schnitzel. Heb er al eens aan gedacht om foto's te maken van zijn rolpartijen en er een topic over te maken met het onderwerp: Speciaal uit Spanje overgekomen, DE grootmeester van het paneren. Geef je nu op voor een workshop van een dag....:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:04

OMG :')

Ik zeg doen! :j

Lijkt me serieus leuk :')

Veggie ziet er altijd keurig uit, soms wat zanderig, maar verder niet :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:09

Bij Titan kun je er op wachten, je doet hem de wei in, maakt het touw los, dan gaat hij eerst een rondje van de zaak doen in galop. Dan opeens op de rem...snuffel snuffel...waar ligt de grootste mollenbult...BAM!!! liggen en rollen maar, heen en weer, heen en weer, ff flink snuiven en briesen, staan, shake it!!! Weer een rondje van de zaak in galop....paar sprietjes gras eten...weer opnieuw rollen en pas daarna het gras kortwieken :)
En als hij 's nachts op stal staat dan tref je 's morgens een mega wintervacht vol met vlas aan....ik denk niet dat ik hem ooit echt goed schoon krijg.
En zie hem daar nou eens staan...Senor Onschuldig :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:12

Onschuldige koppies kunnen zéér bedrieglijk zijn >;) 'k weet er alles van :')

Hij heeft echt een mooi hoofd :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:13

Hij is zo'n slecht fotomodel, op bijna iedere foto ziet hij er uit als een ouwe kameel ;)
Voor deze foto heb ik rare bewegingen moeten maken, geluidjes maken, alles om die grote oren maar ff naar voren te krijgen :)
Ik noem hem altijd Spaanse Druif :)
Ik vind het een grappig paard, je kunt hele gesprekken met hem voeren. In het begin maakte hij nooit geluid maar Kinke deed dat altijd wel. Dat heeft hij blijkbaar overgenomen en als je tegen hem praat dan pruttelt hij terug :D Als je dan weer reageert praat hij ook weer terug, dat kun je rustig 5x achter elkaar doen :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:16

Ik heb zo her en der iets in de topics gelezen. Wat een verademing. Mensen die er anders tegenaan kijken.

Ik ben op 9 jarige leeftijd begonnen met rijden. Op een manege. Na 2 jaar kochten we ons eerste eigen paard. Een 4 jarige haflinger. De eerste week was hij heel meegaand. Maar na die week was het over. Hij ging overal tegenin. Dat zouden we op moeten lossen met de zweep (laat hem maar eens voelen wie de baas is). Dat werkte niet. Hij ging er alleen maar harder tegenin.
Die zomer gingen we verhuizen. Daarna zijn we alleen verder gegaan. Telkens als hij aangaf dat het niet goed ging zochten mijn moeder (die een jaar op de manege had gereden) en ik (inmiddels 12 jaar) naar een andere manier om het aan te pakken. Langzaamaan kwamen we telkens een stukje verder. Na twee jaar konden we een fatsoenlijk rondje door de bak stappen. :') Vanaf dat moment gingen we alleen maar vooruit. Op den duur bedacht ik dat ik een wat meer rijtypisch paard wilde hebben. Ik kocht er een 1,5 jarige bij. Toen hij 4 was ben ik begonnen hem te gaan rijden. Buiten, langs de weg. Alles ging prima tot ik een jaar later met hem in de bak begon te rijden.
Met heel veel geduld (en af en toe een hoop frustratie) zijn we nu (paard is nu bijna 9) op een kruising terecht gekomen waarbij ik moet kiezen. Volg ik de stroom en ga ik voor snel resultaat? Of blijf ik zoeken en proberen zodat ik mijn droombeeld van ultieme samenwerking tussen paard en ruiter kan bereiken? De eerste weg is gemakkelijker, maar de tweede zo veel mooier.

Ik heb genoeg hulp als ik het eerste pad zou volgen. Maar voor die tweede is dat een stuk lastiger. Misschien kan dit topic daar iets aan bijdragen?

Een kleine serie foto's van dit moment. Ik was een beetje gespannen doordat ik er een voor mij vreemde fotograaf bij had. :o Feedback is van harte welkom.

Nilay wil vaak naar voren 'wegvluchten'. Hij kan heel rennerig worden. Daar hadden we hier ook last van. Momenteel los ik het zo op:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:19

Wat een schitterend paard Malenka!!
Ik denk dat je voor jezelf al wel besloten hebt welke richting je op wilt gaan en ik weet zeker dat je hier heel veel hulp en info zult krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:20

Mooooi, Malenka!

Ik ga voor de tweede weg..... niet de makkelijke, wél mijn droombeeld van toen ik nog een klein meisje was en droomde van zwarte hengsten en mooie verhalen......
Lang, heel lang heb ik gedacht dat mijn droom een illusie was. Nu weet ik dat hij dat niet is, en nu is het mijn ideaal geworden. Ik geloof écht in eenheid met je paard.

Ik denk dat je hier in het topic iig genoeg inspiratie zult kunnen vinden en wie weet wel begeleiding ook.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:42

We gaan hier allemaal voor de tweede weg, toch? :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:49

_/-\o_
Imre schreef:
We gaan hier allemaal voor de tweede weg, toch? :)
Ze geeft het zelf eigenlijk al aan uit eigen ervaring wat ze het liefste zou willen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:58

Dat is ook zo. Maar het is zo moeilijk om daar aan vast te houden. Helemaal omdat ik al 12 jaar zo goed als geen les meer heb en de meeste mensen om me heen toch echt de 'eerste weg' of 'grote stroom' volgen. En ik krijg zo veel goedbedoelde adviezen... Het blijft natuurlijk leuk als mensen dat wat je doet ook goed vinden en je steunen inplaats van dat je te horen krijgt dat je het allemaal helemaal verkeerd doet.

Vaak genoeg heb ik te horen gekregen dat ik niets in te brengen heb. Ik heb immers nooit gepresteerd op wedstrijden. Men neemt je dan al snel niet serieus.

Dank jullie voor de leuke reacties.
Zoals ik al schreef is feedback op mijn houding en rijden zeker welkom. Ik denk over elk advies na en neem mee wat past bij mij en mijn paard. Ook vragen over waarom ik iets doe zijn welkom. Het is goed om na te denken over wat je doet. Dat heb ik van mijn haflinger wel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:17

Waar woon je, is denk ik even handig om aan te geven, dan is er misschien in instructeur in de buurt.

(al is er ook iemand en die woont in zuid-limburg, daar zit echt niemand in de buurt :+ )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:31

welkom nieuweling!

Beeb heeft zaterdag mama laten zandhappen. Hij vindt de galop rechtsom weer moeilijk. Hij wordt sterker en biedt zelf dingen aan en gaat dan protesteren dat het te moeilijk is _O- Mama liet hem teveel terug komen en gaf toen een te grote hulp en toen ging Beebje bokken. Nadeel ervan is, dat hij meteen weer enorme spanning heeft. Zondag was opstappen al erg moelijk weer. Vandaag heeft hij alles eruit gebokt aan de longe, ik dacht met stappen in de molen al dat hij vol spanning zat, dus mocht hij even aan de longe voordat ik erop ging.

Daarna met rijden was er niks aan de hand, tot ik rechtsom aan wilde galoperen. Hij is weer even volledig de draad kwijt daarmee, steeds links aangaloperen, of netjes rechts, maar dan zo verzameld dat hij ging stuiteren. Als je hem daar dan in vooruit wil rijden gaat hij bokken door de spanning.

Dus ik rijd hem nu een paar dagen en mams daarna weer, maar zij laat de rechtergalop weereven zitten tot hij die spanning kwijt is.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:32

Yamcha, wie raad je aan in zuid-Limburg? Ik ga er namelijk heen :+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:54

Zo kwam ik vandaag aan op stal:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/293798_192831214163101_100003086722227_300785_373393699_n.jpg

Dit heb ik altijd al een keer willen doen, helaas liet mijn overleden paard het niet toe. Ik heb me heel erg opengesteld toen ik haar naderde. En zo mocht ik naast haar zitten en haar aaien. Genieten!

Verder heb ik goed gereden. Het draven gaat erg goed met het nieuwe zadel. Tijdens het rijden gaat hij iets achterover liggen, waardoor het probleem dan weer komt. Maar goed, het zadel is helemaal niet aangepast nu. Ik voel me er wel heel prettig in. Misschien overweeg ik nog een 18inch.
Ik heb een filmpje. Dat wil ik hier niet plaatsen, maar via pb wil ik het wel sturen. We zijn er nog lang niet, maar het begin is prima vind ik :o
Ik moet weer opnieuw mijn balans leren vinden, want voor mijn gevoel zat ik achterover. En dan die armen, zucht....
Maar het lichtrijden gaat al een stuk beter en ik zit helemaal niet meer naar voren.
Na het filmpje ging ze nog beter lopen en werd ze ronder.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:55

Ankem, wat een mooie foto! En wat heeft ze een lieve uitstraling :j