Haha, in je zak steken en van genieten. Jim deed vandaag onwijs zijn best Hij was helemaal gefocust, liep heel fijn. We hebben de proefjes voor morgen gereden en als we ze zo rijden morgen ben ik echt heel tevreden. Was geen superproef, 180 proefje. Wat stomme foutjes van mij. Maar Jim was echt heel fijn en dat is belangrijker.
Bedankt! Ik ga echt voor ontspanning en gehoorzaamheid. En de rest is mooi meegenomen als het lukt. Maar vandaag geeft wel een dosis vetrouwen
Akecheta
Geplaatst: 16-09-11 20:24
Weer bijgelezen, succes dit weekend voor iedereen die dit weekend gaat 'wedstrijden" (proefjes gaat rijden, gaat starten, weet niet goed hoe ik het moet noemen )
Ben wel benieuwd naar de mensen die zo'n racepaardje met het longeren hebben. Wat gebeurt er als je zelf helemaal niet reageert op het rengedrag, maar juist heel rustig in het midden blijft staan, dus zelf heel ontspannen, non actief in het midden staat? Mijn paard was vroeger zo'n enorme rennende stresskip met longeren. Ik kreeg toen van iemand de tip om helemaal dit helemaal te negeren en zelf heel rustig (adem in, adem uit) in het midden te gaan staan. Dit heb ik gedaan, en na een rondje of 15 zag ik dat mijn paard alert naar mij werd, je zag 'm denken, da's gek---doet ze anders nooit, en na nog wat minuten geduld opbrengen, werd mijn paard kalmer. Kwam zelfs een keer nieuwsgierig kijken. Vanuit die kalmte ben ik aan overgangen aan de longe gaan werken. Ik heb dit in het begin heel vaak moeten herhalen, maar mijn paard werd steeds sneller rustig en geconcentreerd naar mij, en nu is ie echt heel gemakkelijk met longeren. 1 commando, en hij doet wat ik wil, en als ie terug in tempo moet, doet hij dat ook met 1 commando. Zo is longeren echt heel leuk geworden.
Ik vond het fijn gaan. Jim luisterde goed. Hij liep stukken wel onrustig in de aanleuning en stukken ook heel fijn. Ik ben heel tevreden over mijn proeven. Had ze zelf rond de 180 geschat. Wat foutjes, maar ook hele goede stukken. Helaas heeft de jury de goede stukken beloond met 6en en de mindere stukken 5en, dus ik had zo niets om te compenseren. Ben het ook niet eens met al het commentaar. Maar goed, gevoel was goed en dat was voor nu een stuk belangrijker. Jammer dat ik meer dan 10 punten minder had dan degene boven me, 2x laatste was en de enige was zonder winst. Vergeleken met de rest vond ik dat wat vreemd. Ik had zelfs commentaar op mijn zwarte handschoentjes Had 2x 171.
SabM
Geplaatst: 17-09-11 20:54
Hey amanda, wel heel fijn dat het voor jouw gevoel goed ging. Dat vind ik altijd belangrijker dan de punten. Maar wel raar dat je zoveel punter minder had. Maar ja blijft jury sport hé. Je gevoel is het belangrijkste en als je maar tevreden bent.
Ik ga morgen voor de wedstrijd... ben benieuwd. suus is heel onrustig momenteel in aanleuning. Dus ben benieuwd waar wij morgen gaan stranden
gewoon rijden, niet te voorzichtig willen zijn,je bent al zo anders gaan rijden dan je eerst deed, dat je al veel rustiger met je hand bent geworden dan je ooit was vermoed ik...in je proeven na elke oefening checken, is suus nog nageeflijk,loopt ze onder me uit? schouders naar elkaar toe is mn lijf ontspannen? elke x weer [dus zo een 26 x ]
@ amanda, als jim steeds naar voren wegwil lopen ,heb je dan al eens geprobeerd om steeds overgangenterug te rijden;niet op je hand maar vanuit je lichaam, op de eerst reactie die je paard geeft die je wil: vertraging ontspan je je hand\arm en rij je door.blijft de reactie uit een overgang naar een gang terug, desnoods tot aan halt.
@SabM, succes, al lees je dit vast niet meer! We horen wel hoe het is gegaan.
Ik ga vanmiddag nog maar even een rondje oefenparcours doen, moet volgende week weer het 'echte'parcours in en dat is voor de eerste keer weer binnen, dus maar even kijken wat ze doet vanmiddag. Vind het alleen zo rot dat je dan je hele zondagmiddag kwijt bent voor een parcoursje, maar ja, je moet er wat voor over hebben hè.
Hier begint het nu pas te regenen. Knollentuin/japeloup hebben jullie nog tips om goed te zitten in draf bij appuyeren of moet dat vanzelf goed gaan als ze er beter in wordt? Ik geloof dat ze (Kid) het best een zware oefening vindt
Annemiek80
Geplaatst: 18-09-11 12:40
knollentuin schreef:
ohw, het stortregent hier al ik weet niet hoe lang, ook de hele nacht heeft het al "gewoon"geregend en net nog ff als bonus hagel en onweer....
same here, 't lijkt alsof de brandweerslang op mijn ramen staat