Snackie schreef:Ik zie mensen ook met slof inrijden, waarom is dat? Ik ben ook niet echt van de hulpteugels, de enige die ik heb, is een matingaal
Dat heb ik jammer genoeg ook al heel vaak gezien... Vals gevoel van veiligheid en liefst het paard zo snel mogelijk in de krul?
Jammer maar helaas, daarom ben ik blij dat ik zelf zadelmak heb gemaakt en alles zelf doe. Geen getrek en gesleur op mijn paard. En geen hulpteugels, zelfs een martingaal gebruik ik niet wegens vaak eigenlijk ook niet nodig, maar in dressuur blijkbaar een nieuwe trend?
Super dat het zo goed gaat FahyaFemke! Leuk dat ze het allemaal bitloos doet! Maar inderdaad voor verkoop zeker interessant dat ze ook een bitje accepteert. Ik ben erg blij met mijn appelbitje, gaat heel goed en een zacht bit ook.
Haha, uit je broek gescheurd Snackie? Gewoon krukje gebruiken volgende keer! Ze leren dat heel snel!
Dat doordrammen heeft mijn merrie soms ook als ze van draf naar stap moet. Maar ik gebruik dan vaak natuurlijke remmingen zoals de wand om af te remmen ofwel kort draaien zodat ik niet moet trekken maar zij door het kort draaien wel moet vertragen.
Ik heb mijn merrie wel met bit ingereden, ik heb een zweepje bij voor het geval dat, maar ik gebruik het niet echt vaak. Voor de rest geen hulpstukken.
Flinke Deamen op wandeling! Héhé, geiten zijn inderdaad wel levens gevaarlijk! 
Lastig van dat omdraaien aan de longe zeg. En hij doet het niet als je erop zit? Dan kan je zonder problemen op beide kanten?
Mijn merrie heeft ook al flink haar best gedaan, echt een plezier om met haar te rijden! Vandaag bij mijn nieuwe lesgeefster les gehad met mijn oudere ruin, ging heel erg goed, dus in februari mag mijn jonkie er ook aan geloven, wel maar een half uurtje per keer. En dan komt ze meteen op verplaatsing ook. Is een redelijk kijkerige buitenpiste met juryhokje aan C, maar ze kan het maar al leren