Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:56

neee zeg wat erg ;(
heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:41

Heel veel sterkte :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:42

Wat erg! Heel veel sterkte! :(:)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:44

Jeetje, sterkte :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:46

Wat vreselijk Partywitch, heel veel sterkte :(:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:54

ach, partywich, wat erg!! :oo hoe snel kan t gaan ...
beetje dubbel zo, kinke gefeliciteerd..

Cledeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:02

Ik meld mij ook in deze interessante topic!

Peetstap schreef:
partywitch schreef:
ik wilde even laten weten dat ik de komende tijd niet erg actief op het forum zal zijn. Ik heb vanmorgen om 5 uur mijn paard in moeten laten slapen. Gisteravond kreeg hij koliek en dit is niet goed afgelopen....

Peetstap;Sterkte, dit is zwaar voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:44

Och wat heftig....... heel veel sterkte........

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:07

Jeetje partywitch... Wat heftig. Sterkte meis :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:08

Jemig, heel veel sterkte :(:)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:16

heel veel sterkte partywitch

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:22

Heel veel sterkte partywitch... |(
Ik heb mijn fries eind september 2011 ook moeten laten inslapen door de gevolgen van koliek en een slag in de darmen. Ik weet erg goed wat je hebt doorgemaakt en wil je erg veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies. Mijn pb box staat altijd open...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:36

Wat ontzettend verdrietig.... heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:55

@Partywitch: Sterkte!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:03

Ik ben vanochtend met Kid naar buiten geweest, ze vindt het zo leuk :j
maar ze moet wel alles bekijken :wow:
Maar we kunnen wel zonder problemen met zijn tweeën op pad, dat hebben we samen geleerd.
http://youtu.be/dG44kRhNCiI

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:05

Justkid: Mooi filmpje, voor zover ik kan beoordelen. Ben onvoldoende onderbouwd om ook maar enige commentaar te geven. Heb je trouwens een reden voor de vlecht in de staart?
Yamcha: Je hebt een duidelijke mening wb ruiters en de kennis van het paardenlichaam. Ik vind het knap dat je dit weet en kan, maar anatomische zaken gaan mijn hoofd niet in. Basis dingen kan ik onthouden, maar hoe het allemaal zit en op elkaar inwerkt ga ik niet redden. Ik vraag me ook af of je dit van iedere ruiter/paardeneigenaar kan verlangen. Tevens je stukje over goede les: Dn moet je wel weten wat goede les is! Ik nam eerder alles wat instructrice zei voor zoete koek aan. Zij reed 'hoog' dressur en zij zal het wel weten dacht ik. En nog steeds ga ik af op oordeel van anderen (niet klakkeloos hoor!), maar dit heeft ook met eigen onzekerheid wb rijden te maken.
Peetstap: Je stelt dat jonge bokkers zich geweldig voelen en weinig commentaar aannemen. Denk dat dit via het internet meer opvalt (want daar kan je extra stoer doen) en dat het zeker geen issue van de laatste tijd is. Kan me dit van mijzelf ook wel herinneren....(schaam, schaam)
Kinke: Gefeliciteerd!

Zo, zelf heerlijk dagje gehad. Beide mannen gereden (bedoel er de paarden mee) en ook met Menno het bos ingeweest. Helaas al tegen etenstijd, dus heb zere armen. Het is dan net een tank op te terugweg. Naar voren tijden resulteerde in racen. Geprobeerd veel met zit en uitademen te doen, en warempel het had effect! Helaas niet erg lang, maar het bos is natuurlijk ook erg leuk!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:07

Die vlecht heb ik in haar staart zodat ze er niet op gaat staan bij het achteruitgaan.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:18

justkid schreef:
Ik ben vanochtend met Kid naar buiten geweest, ze vindt het zo leuk :j
maar ze moet wel alles bekijken :wow:
Maar we kunnen wel zonder problemen met zijn tweeën op pad, dat hebben we samen geleerd.
http://youtu.be/dG44kRhNCiI

Leuk hoor! Mooie omgeving.
Gefeliciteerd Kinke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:03

Ik heb ook fijn gereden vanmiddag. Even lekker in het landje gereden, en uitgestapt op de weg. Knappe Veggie schrok even van een auto, maar ik heb haar er doorheen gekletst en ze reageerde er goed op. Ze ontspande weer, en de twee fietsers daarna waren niet eng *\o/*
Heb hele fijne momenten nu, ze wordt lichter in de aanleuning, begint zichzelf meer te dragen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:05

Ik ben nu in topic een begonnen met lezen, wat een herkenning. De spanning, het rijden met harde billen..
Ik voel me echt een 'bedrieger' ofzo, bij 0 beginnen aan de longe terwijl ik wel kan rijden. Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:18

Voordeel is dat je de tweede keer sneller leert :D

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:22

Ja maar ik kan ook moeilijker mijn verstand op 0 zetten
Was wel grappig overigens, mijn oude paard was er een die spoken zag. Dus ik kon ook nooit ontspannen rijden, tenzij mijn bijrijdster een buitenrit maakte zodat hij doodop was, of met 35 graden :+ Hij zat ook vreselijk in de draf waardoor je uit balans raakte en op zijn hals lag.
Maar zondag zat ik dus te paard, en er stond iemand op het schuurtje dingen naar beneden te gooien, verderop was een paard lekker aan het uitleven, en ik zat al paraat met mijn hand op de knop voor een schrikactie. Paard draaide een oortje, en dat was het. Ik had echt zoiets van, ooh zo kan het ook?
Nou voel ik me nog niet zeker genoeg om van de longe af te gaan, ik denk echt nog te veel na en nu ben ík degene die spoken ziet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:37

Stom is dat, he? :+

Ik herken je gevoel heel sterk, ik vind de zitlessen die ik nu aan de longe krijg, ook echt heel leuk. Ik vond het de eerste keer doodeng...... moest ik terugrijden op mijn zit, zonder teugels..... en ik gad

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:39

Jasses partywitch... Dat is echt ontzettend klote. Heel erg veel sterkte met dit verlies!

@ Sirius: Heel herkenbaar, zélf de spoken zien! Ik kan dat ook veel te goed. Heb dan ook nog eens een redelijk onervaren schrikpony'tje, wat mij direct spiegelt in m'n spanning en dus altijd zal gáán als ik iets engs zie. Reden dat ik er niet op ga dus :=

Zadel is vandaag naar de repatatie gegaan, over twee weken heb ik echt geen excuus meer om er niet op te stappen. Help...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:39

Quarters zijn coooooooooooool
(behalve die van mij dat is een trut :Y) <3 )
Het is ook een beetje de manier waarop ze worden opgevoed. Op wedstrijden rennen kinderen rond, wordt enorm gejoeld, staat muziek aan etcetc.
Ik trek ook rustig vanalles uit en aan terwijl ik op Kid zit. Ik kan haar naast de deur parkeren om de deur open te doen erdoorheen te rijden en de deur weer te sluiten.

Je moet gewoon heel veel kilometers maken dan wordt het vanzelf weer routine net als schakelen bij autorijden en je vooral van niemand dan je instructeur wat aantrekken.
Wie geeft er les op Starnmeer?