Tov schreef:Ai imre, het is wel een beetje een zorgenkind die Jonas. Ik heb er weinig verstand van maar als je het over mensen hebt dan werkt glucosamine ook niet altijd. Mijn vader heeft zijn wervelkolom versleten. En ook zijn heupen zijn niet je van het. Glucosamine heeft hij geprobeerd, maar als de klachten echt ernstig zijn dan helpt het niet meer. Wil je natuurlijk niet ontmoedigen. Misschien eerst bij de veearts informeren want het spul is akelig duur.
Dat is precies wat mijn DA ook zegt en de reden dat ik glucosamine nog niet heb geprobeerd. Gelatinaat deed ook niets en was ook rete-duur. De kruiden die hij nu krijgt doen wél merkbaar iets voor hem en zijn prima te betalen (28 euro, doe drie maanden met een pot, nu iets minder lang omdat hij vanwege het natte weer meer krijgt). Misschien dat ik het kan aanvullen met devil's relief voor de natte perioden, dat verlicht de pijn en is ook natuurlijk.
Ik vind het prima om hem met wat simpele dingen soepel en op de been te houden, maar ik ben net als Zooist vrij hard: hij is versleten en heeft eczeem. Zolang hij nog mee kan komen is het prima, kan hij niet meer mee op lichte ritjes dan houdt het op. Ik ga er geen megadure poedertjes en pijnstillers in stoppen. Hij is niet het type voor met pensioen op de wei, dat vindt hij afschuwelijk, hij kan niet in de kudde vanwege zijn wangedrag en het risico dat hij zijn benen nog stukker maakt als hij blijft knokken en hij heeft eczeem. Al met al niet echt een fijne oude dag. Ik ken mensen die dat wel doen, hun kapotte paarden met dagelijkse medicatie en pijnstillers in leven houden, zo steek ik niet in elkaar.
Ik heb gelukkig ook goed nieuws: ik krijg contractuitbreiding. Een volle dag erbij.