Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sterkte ermee
Mandarijn12 schreef:Jeetje, wat vervelend dat hij opeens vervelend is geworden. Hoe weet je dat hij onder de kalmerende middelen zat? Een paard kan op iedere ruiter heel verschillend reageren. Mijn eerste paard was ook doodbraaf, tot er iemand op ging zitten die twijfelde en het eng vond.
Fijn dat de osteopaat je verder heeft kunnen helpen. Hopelijk helpt het en wordt hij er braver van
) maar waar jou paard het uit in bokken & rennen, uit mijn paard het in erge onzekerheid, die weet gewoon niet meer wat ze moet doen.
Anoniem schreef:Essxan;
wat je in je laatste post beschrijft herken ik veel van, al dan wel bij mijn 4-jarige.
Heeft ook karakter voor 10 en is extreem gevoelig, slecht behandeld ( van NL naar BE, van BE naar DU en van DU weer naar BE in 1 jaar als 3-jarige, waarschijnlijk allemaal handelaren) maar waar jou paard het uit in bokken & rennen, uit mijn paard het in erge onzekerheid, die weet gewoon niet meer wat ze moet doen.
daar moet je mee leren omgaan ja, en zoals ik jou berichtjes lees zijn jullie zeker op de goede weg
apart zo'n ervaring, maar ergens ook wel fijn dat je nu bevestiging hebt dat hij onder de kalmerende middelen zat denk ik?
vertrouwen opbouwen ja, maar denk dat dat wel goed komt
Essxan schreef:Anoniem schreef:Essxan;
wat je in je laatste post beschrijft herken ik veel van, al dan wel bij mijn 4-jarige.
Heeft ook karakter voor 10 en is extreem gevoelig, slecht behandeld ( van NL naar BE, van BE naar DU en van DU weer naar BE in 1 jaar als 3-jarige, waarschijnlijk allemaal handelaren) maar waar jou paard het uit in bokken & rennen, uit mijn paard het in erge onzekerheid, die weet gewoon niet meer wat ze moet doen.
daar moet je mee leren omgaan ja, en zoals ik jou berichtjes lees zijn jullie zeker op de goede weg
apart zo'n ervaring, maar ergens ook wel fijn dat je nu bevestiging hebt dat hij onder de kalmerende middelen zat denk ik?
vertrouwen opbouwen ja, maar denk dat dat wel goed komt
ben inderdaad erg blij met de bevestiging. En dat wij er samen gaan komen ben ik ook van overtuigd. Zoals zij het zo mooi bracht hij heeft mij uitgekozen omdat we elkaar nodig hebben en dat geloof ik ook.
Maar dat is misschien ook nog wel normaal met m'n angst die nog niet helemaal weg is? Ze zei wel dat ik goed reageerde
Op de manege behoor ik tot de gevordenen, en nu ben ik een beginner
Vanavond weer een keer rijden op de manege. 1,5 week geleden door m'n bijrijdpaard perongelijk in m'n rug getrapt..blij dat ik m'n bp aanhad, nu is 't gekneusd (geweest?) en sinds een paar dagen gaat 't wel weer. Ze mogen na 't rijden lekker rennen en spelen in de bak, hij begon net iets te vroeg..
Geeft ook wel een deuk in m'n vertrouwen ondanks dat 't perongelijk was. Maar 't kan nog wel een lompe boer zijn soms
Ook in de stal, mij een beetje uitdagen en uittesten volgensmij. Al zeggen de eigenaren dat het zijn manier van spelen is..
Heb je nog contact met de mensen waar 'ie heen is?
maar uiteindelijk misschien wel de verstandigste beslissing geweest..
Het touwtje gaat steeds losser (hangt nu eigenlijk de hele les slap) en ik begin eindelijk gevoel te krijgen hoe strak je teugels mogen (ik ben altijd bang mijn paard in haar mond te trekken, maar als ik mijn teugels zo los laat, heb ik geen controle)