Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Zolang de ruiterij vooral trucjes wil aanleren, zullen er instructeurs zijn die trucjes leren...... de markt heeft geen moraal, die biedt alleen aan wat de klant wil hebben. Het zijn de leerlingen zélf die moeten willen leren, die moeten gaan vragen waarom, die moeten gaan willen denken.....
Dat is wat je moet veranderen, die mentaliteit. Een goede stoofpot zet je nu eenmaal niet in 5 minuten op tafel. En dan kun je 2 dingen doen: genoegen nemen met een instant-maaltijd, waarvan de kwaliteit vele malen minder is, of lang in de keuken gaan staan....... helaas hebben veel mensen liever snelle troep
Peetstap schreef:Yamcha schreef:Zolang de ruiterij vooral trucjes wil aanleren, zullen er instructeurs zijn die trucjes leren...... de markt heeft geen moraal, die biedt alleen aan wat de klant wil hebben. Het zijn de leerlingen zélf die moeten willen leren, die moeten gaan vragen waarom, die moeten gaan willen denken.....
Dat is wat je moet veranderen, die mentaliteit. Een goede stoofpot zet je nu eenmaal niet in 5 minuten op tafel. En dan kun je 2 dingen doen: genoegen nemen met een instant-maaltijd, waarvan de kwaliteit vele malen minder is, of lang in de keuken gaan staan....... helaas hebben veel mensen liever snelle troep
Je maakt je (terecht) nogal druk op de vroege maandagmorgen![]()
Maar kan me wel vinden in je mening: het beter willen rijden moet komen vanaf de leerling en hopenlijk treft ie een leermeester die daar in mee wilt gaan met geduld en respect en zonder het trukkendoosje.
Dan duurt het allemaal maar veel langer... en das net zo als met ene goede maaltijd het smaakt wel veel beter.
Vergis je niet hoor, ik volg jullie comment draadjes met knollentuin met grote aandacht en hoop vele met mij.
Super leerzaam hoe jullie er tegen aankijken, maar ben zelf nog niet van nivo dat ik in dat draadje iets nuttigs kan bijdragen.
Yamcha schreef:Ontdek zelf bij het paardrijden dat de theorie / gedachte / diepgang achter een aangeleerde handeling zeer verhelderend kan werken op dat handelen zelf. (geld niet alleen voor paardrijden trouwens....
Natuurlijk verwacht je dat je op de goede manier les krijgt, maar helaas is dat gewoon veelal niet zo. En dus zul jij, als je anders wilt, daar meer moeite voor moeten doen, jij zult jezelf van een stuk kennis moeten voorzien om te kunnen beoordelen wie goed is, en wie niet. Je kunt er simpelweg niet blind vanuit gaan, dat wie zégt goed les te geven, dat ook daadwerkelijk doet.