Alles schuift bij hem naar voren. Ik rij hem nu met Sæunn's JC (zie vorige pagina) of met een Kentaur dressuurzadel dat ik eerst voor Schimmetje had. Zijn eigen zadel past al jaren niet meer. Ik heb het al eeuwen te koop, maar raak het niet kwijt en inmiddels heb ik besloten om te proberen het te laten verbreden. Het schijnt een afwijkend model kopijzer te hebben, maar ik heb in mijn lunchpauze met een zadelmaker gesproken die denkt er wel wat mee te kunnen, dus daar rij ik zaterdag even heen. Hier op Kveldje voor de foto, paste hem ook niet. Het is plat (en vrij hard
) en heeft geen wrongen, maar ik vind het zalig zitten. Heb er gister nog een kwartiertje mee gereden om te kijken hoe het lag, maar het past echt niet.

Als de zadelmaker er iets mee kan gaat mijn dressuurzadel voor een klein prijsje de verkoop in.

Auwie!
heb ooit eens op een stokoude stubben gereden, uit de tijd dat stubben nog zowat geen wrongen had, knalhard natuurlijk, maar het zat helemaal niet verkeerd.
vindt Vegs dan toch 
Ik snap je helemaal, maar dat knappe kind. Hoewel je gewoon alleen maar goede leuke fijne paarden hebt. Als ik het geld had, had ik der vanm je gekocht.

Ik was er blij mee.
Of bijvoorbeeld lange teugelen of longeren. Ik vind afwisseling in het werk belangrijk en zo hou je het voor alle partijen leuk. Mijn vorige paard trainde ik ook regelmatig aan de fiets, lekker onbelast rechtuit.