Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:15

hee mensen!

Ik ben een stille meelezer
en ik had tot laatst zelf ook heel erg last van de bangheid.
toen ben ik naar een cursus gegaan van corine vogelaar en nu durf ik met mijn pony buiten te wandelen.
vandaag ga ik er voor het eerst weer op en maar hopen dat ze braaf ik (ik weet het wel zeker)

groetjes

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:11

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:09

Ik heb wel weer beetje zin om te gaan rijden nu hoor :P :=

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:33

Dan moet je dat zeker doen!!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:29

Heei allemaal!
Hier weer een update.
Vandaag heb ik iets gedaan wat ik een jaar geleden niet gedaan zou hebben,en dat is:op een pony van de stal eigenaresse gereden waarvan ik weet dat ze nog best schrikkerig is.
De pony zou anders geen beweging krijgen vandaag (dan bedoel ik rij beweging want ze staat 24/7 opt land).
In het begin moesten we een beetje aan elkaar wennen en liep ze met een grote boog om de vlaggetjes die er hingen (die hangen dr al 100 jaar maargoed) maar na elke keer er weer langs lopen vond ze het allemaal wel best. Toen draafde we aan en het onmogelijke gebeurden na een tijdje lichtrijden:ik kan gewoon super doorzitten op haar!zonder gestuiter en gerommel.toen ook nog eens een galop erbij gedaan!!dit had ik eerst op een 'onbekende ' pony echt niet gedaan. Was super trots en daarna hebben we geoefend met wijken (dat vind ze nog best moeilijk maar vandaag liep ze super!) En ook de middendraf,en zelfs toen kon ik soepeltjes doorzitten. Toen kwam er een duif de bak binnen en de pony schrok...niet beel later schrok ze weer want dat monster van een duif bewoog weer...daarna schrok ze er nog een keer van en toen ben ik even afgestapt en met haar naar de duif toe gelopen om te laten zien dat ie echt niks doet en toen ik er weer op en toen schrok ze gelukkig niet meer.ik zelf bleef er ook (zeldzaam) rustig onder. En toen heb ik haar lekker beloond en uitgestapt.
Ben er echt super blij mee dat het zo goed ging.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:08

super goed gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:21

Wow super goed Lies! Mijn les was weer een dieptepunt :( Had een enorme angstaanval maar mijn instructrice zei stap op ook al stap je de hele les. Dus zowat jankend op het paard gezeten maar het ging na een poosje wat beter. Heel klein stukje gedraafd voorderest gestapt. Heb afgesproken volgende week priveles te doen. Maar iedere keer als ik wil praten met mijn instructrice of wie dan ook over die angst dan springen de tranen bijna in mijn ogen en kan ik niet meer normaal praten zucht..

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:50

Je moet er over praten. Praten helpt, dat zie je hier op dit forum ook.

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:11

Hallo!
Ik werk als vrijwilliger op een zorgboerderij,
daar komen ook vaker kinderen die erg angstig zijn, zelf heb ik dit probleem totaal niet.
Ik geef dus wel af en toe kinderen les die hier last van hebben en ik vind het heel belangrijk dat de kinderen pas iets doen als ze dit zelf willen. Vertrouwen in de pony (in dit geval) is het belangrijkste wat er is en vertrouwen bouw je vooral op door veel grondwerk te doen. En ook heel belangrijk is iemand die je kan begeleiden, die je helpt en waarmee je erover kunt praten!
veel succes allemaal!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:19

wel. De zoon van de mede-eigenares van ons beestje heeft angst opgedaan omdat ze haar heeft zien stijgeren voor zijn neus. Ik stelde voor om hem nog eens mee te brengen. De intructrice vond het misschien zelfs een idee om hem er heel even op te zetten, tijdens uitstappen fzo, dan weet hij dat ze braaf is en dat dat een uitzondering was.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:42

Bedankt voor.de reacties :D

He,wat jammer dat het niet zo goed ging tessa. Goed dat je de volgende keer privé les neemt!

En Debra,super idee om hem weer eens mee te nemen en er op te laten zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:32

Ik heb morgen priveles en heb er best zin in gelukkig! :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:40

Jeeej goed zo Tessa!

Vanmiddag weer op die pony gereden van de eigenaresse van stal. En het ging weer super had geen zenuwen en de galop ging aan allebei de kanten goed. Moest wel wennen aan haar galopsprongen,als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:48

Ja :) Goed van je!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:13

:D :D
Ik zal morgen voor je duimen!een goed lesje heb je wel verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:15

Dankje! Heel lief van je! :o

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:25

Dat is het minste wat ik kan doen. Jij heb mij ook gesteund :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:27

:)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:55

Ik ben dr achter bij mezelf :) Ik vertrouw mijn lespaard niet zo, waardoor ik onzeker wordt. Met bijrijdpaard absoluut geen last, vertrouw haar 100 %, zelfs het galloperen gaat goed. Gister voor het eerst les met haar gehad bij dezelfde instructrice en die stond echt te kijken :o Ik denk dat ik met haar blijf lessen :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:57

TessaKaizoku schreef:
Wow super goed Lies! Mijn les was weer een dieptepunt :( Had een enorme angstaanval maar mijn instructrice zei stap op ook al stap je de hele les. Dus zowat jankend op het paard gezeten maar het ging na een poosje wat beter. Heel klein stukje gedraafd voorderest gestapt. Heb afgesproken volgende week priveles te doen. Maar iedere keer als ik wil praten met mijn instructrice of wie dan ook over die angst dan springen de tranen bijna in mijn ogen en kan ik niet meer normaal praten zucht..

En als je oefent aan de longeerlijn?Ik snap hoe je je voelt hoor. En je instructrice heeft wel gelijk dat je op moet stappen, desnoods stappen. Anders durf je helemaal niet meer.

Edit: ik zie dat je priveles krijgt. Das wel beter, dan krijg je alle aandacht.
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 06-06-12 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:59

TessaKaizoku schreef:
Ik heb morgen priveles en heb er best zin in gelukkig! :D

Komt vast goed. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:03

Ik ga de priveles ook even aan de longeerlijn doen! :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:05

Toppie. Veel suc6 en plezier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:18

Dankje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:40

De priveles ging echt super!! :D Was wel heel bang en tranen stonden regelmatig bijna in mijn ogen maar mijn instructrice heeft gewoon heel veel gepraat en uitgelegd en me aan het werk gehouden. Echt super. Was eerst zo bang ik dacht ik ga geeneens galopperen ook al zat ik aan de longe maar heb het toch gewoon gedaan :)
Morgen heb ik weer gewone les :)